vraagje voor nieuwe layout voor parcour

ik ben een nieuwe layout aan het maken voor op mijn parcour, en mijn vraag was, ik zou de baanbreedte op 2,5m willen houden. het zou voor met 1/10 en 1/8 buggy te kunnen rijden zijn. maar zou het genoeg zijn voor met 1/8 te kunnen rijden met een man of 5. ik denk dat de meeste parcours 3 a 4 meter zijn, maar mits plaatsgebrek zou ik het smaller houden om meer uit het parcour te kunnen halen. zijn er wedstrijd parcours met een baanbreedte van 2.5 meter, in purmerend ziet het er ook niet zo breed uit maar zicht op filmpjes kan misleiden.

Hoi Ignace,

Wij hebben een kleine 2 meter aangehouden als baanbreedte en we kunnen nu achteraf zeggen dat het wel wat smal is voor 1:8. Ik raad zeker minstens 2,5 meter aan.

Als je moet kiezen tussen een smalle lange baan, of een korte brede baan, kies dan zeker voor het laatste. Reden: als je met 5 man rijdt en je baan is niet te lang, dan kom je elkaar tenminste nog eens tegen. Je leert de baan sneller kennen en hebt veel meer lol met het samen rijden.

In je eentje is een smalle lange baan meer uitdaging, maar daar doen we het niet voor, toch?

Waar ga je de baan aanleggen? Ben benieuwd. Kom anders eens bij ons kijken, Saffierstraat Alkmaar.
Rcm-Alkmaar

Het is ook maar net hoe goed je kunt rijden. Ervaren rijders hebben genoeg aan die 2.5 meter, minder ervaren rijders hebben aan 5 meter niet eens voldoende. Maar ik dent dat dit een vraag is waar je zelf een beslissing over moet nemen.

bedankt voor jullie reactie's. we rijden nu een 3 tal jaar op een groote breede baan, oppervlakte is 30m op 20m en willen eens een andere layout. dus ik was aan het twijfelen over breedte. we kunnen ook al wat beter rijden dus denk dat het wel zal lukken met 2.5m anders veranderen we terug.

Back