Vraagje welke nimh accu voor rustler vxl

• Topicstarter Topicstarter MaartenT
  • Startdatum Startdatum
M

MaartenT

Guest
Hallo,

Ik ben net in het bezit van een Traxxas Rustler VXL. Nu moet ik daar alleen nog een accu voor aanschaffen. Ik heb echter geen idee van welke ik het beste kan aanschaffen. Mijn budget voor de accu ligt rond de 60 euro. Ik begin het liefst met een 6 cells 7.2V racepack. Suggesties? Alvast bedankt:mrgreen:,

Maarten

Mischien kun je eens wat informatie geven over je motor en regelaar ? wat die trekken qua ampere enzo ?

dan word er al heel wat duidelijker ;)

Mischien kun je eens wat informatie geven over je motor en regelaar ? wat die trekken qua ampere enzo ?

dan word er al heel wat duidelijker ;)

motor: Velineon 3500 brushless
regelaar: VXL-3s (Forward/Reverse/Brake)

voor een 6 cells 7.2V kunnen ze meer dan 3000 mAh hebben, een maximum kon ik niet vinden.

Ik heb ook een Rustler VXL en ik gebruik een 2s/5100mah/35c lipo en dat gaat erg goed. Zo'n lipo met bijbehorende lader is wel even een investering maar daar heb je dan ook een hoop meer plezier van .... meer power over een langere tijd :)

klopt klopt ploman! en wat nog mooier is dat je auto ook een 3S lipo mag gebruiken. en daar rijd ie nog veel harder mee!!! en die laders voor 2 of 3 S lipo los kosten niet egt geweldig veel hoor...!

Ik heb ook een Rustler VXL en ik gebruik een 2s/5100mah/35c lipo en dat gaat erg goed. Zo'n lipo met bijbehorende lader is wel even een investering maar daar heb je dan ook een hoop meer plezier van .... meer power over een langere tijd :)
een lipo set word dat misschien de volgende stap, aangezien het geld me niet op de rug groeit:p en ik net heb geinvesteerd in een Nihm-NiCd lader.
wat vinden jullie van deze accu?
http://www.lovanrc.be/catalog/images/4500_cells.bmp

@Michael16tsx .... Ik heb er ook nog een 3s lipo bij ja .. daar gaat ie nog veel sneller mee ... wheelies bij het leven .. haha ..... denk alleen wel dat ik een ventilatortje op de ESC moet gaan zetten want met de 3s lipo weigert hij soms ineens. dus ik denk dat ie dan net iets te warm wordt.

Ik heb trouwens mijn lipo's en lader via marktplaats gekocht .... was voor de 2s/5100/35c en de Extreme lader/balancer samen 80 eurootjes kwijt ... valt wel mee toch ...

Laatst bewerkt:
@Michael16tsx .... Ik heb er ook nog een 3s lipo bij ja .. daar gaat ie nog veel sneller mee ... wheelies bij het leven .. haha ..... denk alleen wel dat ik een ventilatortje op de ESC moet gaan zetten want met de 3s lipo weigert hij soms ineens. dus ik denk dat ie dan net iets te warm wordt.

Ik heb trouwens mijn lipo's en lader via marktplaats gekocht .... was voor de 2s/5100/35c en de Extreme lader/balancer samen 80 eurootjes kwijt ... valt wel mee toch ...
zozo die kosten vallen idd reuze mee! toch ook maar is op marktplaats zoeken...

Je moet er geen haast mee hebben en gewoon geluk hebben dat je wat tegen komt.
Marktplaats heeft tegenwoordig ook een programmaatje wat je kan dowloaden die automatisch nieuwe advertenties in de gaten houdt die voldoen aan de door jou ingevoerde criteria.

Dit bijvoorbeeld:
Marktplaats.nl > lipo/nmih lader met balancer tot 6 lipo laden/ontladen - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
Marktplaats.nl > Flightpower EVO20 3700mah 20c lipo - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch
Marktplaats.nl > Nieuwe HIGH POWER Lipo 7,4 volt / 3200 mAh Tamiya vorm - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

bedankt voor de hulp, ik heb voor nu een racepack van team orion besteld (4500 mAh, 7.2V), traxxas female stekkers voor aan de accu, en een laadsnoer. de volgende stap, als ik wat handiger ben met rijden, zal zeker een lipo set worden, misschien wel van marktplaats. merk je hierbij alleen slijtage of valt dit mee bij lipo accu's en laders?

Back