vraagjes aan de airboot jongen

hallo,

ik ben zelf een vlieger, en bouw zelf mijn toestellen uit Depron. waar wij vliegen is een leuke ruime vijver aangelegd, en zijn we op het idee gekomen om ook eens Hydro toestellen te gaan bouwen. althans, we zijn ermee bezig. de eerste maiden test is al mislukt. deze was niet te sturen op het water. en mijn Hydro is nog in de bouw fase.

20121028_215437.jpg

20121103_003307.jpg

is nog wat werk aan. maar gezien het feit dat de eerste maiden test niet goed verliep door het niet kunnen sturen op het water, wil ik natuurlijk dit probleem gelijk tijdens de bouw al kunnen verbeteren.

nou heb ik voor de fun ook gelijk zelf een airboot gemaakt, die absoluut geen succes was. die was meer mooi dan succes:

20121018_000551.jpg

20121020_170914.jpg

20121020_171127.jpg

deze schoof enkel het water voor zich uit, en was niet vooruit te branden !! toen de bodem puntig gemaakt:

20121023_124405.jpg

maar ook geen succes. schoof nog steeds het water voor zich uit, en kiepte vervolgens om tijden een bocht. eenmaal thuis gelijk alle electro eruit gesloopt, en opnieuw begonnen met een simpele "1 avondje werk" airboot uitvoering om te testen hoe een airboot werkt. want het is dus toch moeilijker dan gedacht.

20121109_220444.jpg

20121109_220504.jpg

20121109_220518.jpg

hier zit een 2200kv motor op met een 6x4 prop op met een 3s lipo.
op de gewone vloer is deze absoluut niet bij te houden !! en bochtenwerk als gek. gewoon 360 graden op een plek. echt super.

maar dan op het water ......

eerst had ik een platte vlakke boden. deze was wederom geen succes. niet vooruit te branden. schoof ook het water voor zich uit. daarna die 2 verdikkingen (drijvers) gemaakt, de motor iets omhoog gekanteld en 2 kleine omhoog staande vleugeltjes achter de prop gelijmd. de neus kwam nu aan de voorkant uit het water en ik kon een beetje snelheid maken tot de neus omhoog vloog en de boot ondersteboven belande. alweer geen succes. niet erg, maar wel frustrerend. want je denkt dat het nu gaat lukken. nu heb ik de motor weer recht gezet, en ga wat gewicht voorin leggen. want alle electro zit achter. voor zit geen gewicht. komende week dan weer proberen. maar nu heb ik nog een probleem, dat ook met de Hydro's een probleem is:

het sturen op het water gaat matig tot soms helemaal niet. bij b.v. half gas en een volledige uitslag naar links gaat hij gewoon recht door. de luchtstroom moet voldoende zijn. maar wat doen we verkeerd ??

ligt dat soms aan de platte haakse zijkanten ??

gr,
Marco

hallo,

ligt dat soms aan de platte haakse zijkanten ??

gr,
Marco

ik denk het van wel dat het aan de zijkanten ligt ,,
een maatje van mij heeft geprobeerd mijn boot na te maken .(wel iets kleiner dan die van mij) en hij heeft ook vlakke zijkanten en idd sturen voor geen meter!!..

foto's is mijn boot.. 100cm bij 50 cm met een os max 91fx 15cc (totaal 4,9kg)
ik heb schuine zijkanten

IMAG9051.jpg

IMAG9049.jpg

IMAG9048.jpg

IMAG9050.jpg

Marco

Het slechte sturen ligt waarschijnlijk aan de rechte kant van de romp.

Ik heb zelf een aantal aantal bootjes gemaakt aan de hand van dit
houtbouw-airboat
draadje en die varen super .

MVG Peet

Laatst bewerkt door een moderator:
Back