Vraagjes Belt CPX

Beste iedereen,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Esky Belt CPX, de luxere versie tov de V2.

Nu hoorde ik dat de ESC vaak doorbrandde - deze heb ik nu ook vrijwel direct vervangen, maar nu was mijn vraag hoe moet deze ingestelt staan?

Ik heb een KDS ESC, en volgens dit schema:
[112006] kds-40a-brushless-esc

Kan ik diverse dingen instellen, maar waar moet wat op staan eigenlijk?
De trottle inleren is al gebeurd, maar die andere dingen zijn onduidelijk..

Nog een ander vraagje, op de afstandsbediening vind ik een schakelaar waarmee ik de gyro aan en uit kan zetten - ik oefen nu nog met gyro uit, maar watis het verschil eigenlijk?

Ik hoor graag van jullie! :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de ESC:

brakemode : deze moet uit bij een heli

typeaccu? keuze lipo of nicad/nimh(als je lipo heb op lipo als je de andereaccu`s gebruikt op de andere keuze zetten.

Als de accu leeg raakt kun je kiezen tussen minder gas of gas uit.(kies minder gas, kan je nog normaal landen).

Dit is het punt van de leegrakende accu waarvan de bovenstaande type accu de ontlaadbeveiliging intreed.(lipo 2,8 volt)

Moterstartvertraging (kan je zelf en tijd voor kiezen)

afhankelijk van de gebruikte motor? geen idee,wat voor een moter je hebt).

Ik kan mij niet voorstellen dat je als beginner vliegt zonder gyro. dus

Het knopje aan/uit gyro? (maak de moterdraden los tussen de ESC en de moter.
sluit accu aan, en beweeg de staart met de klok mee, kijk of de gyro deze beweging wilt tegensturen,zoja staat je gyro aan.
Zet de schakelaar om en doe dezelfde test en kijk wederom of de gyro dit wilt tegensturen.

Bij de test waar de gyro niet tegenstuurd staat de gyro uit.(deze stand wil je als beginner echt niet gebruiken.

gr Richard

een gyro zet je meestal niet uit wat zou kunnen is dat je kunt kiezen tussen normal en headinghold (hh mode) de gyro beweegt de heck dan altijd alleen op hh mode blijft de pitch staan tot de heli terug gedraaid is in normal zal er een korte puls zijn op de heck waarna deze weer neutraal staat.

gebruik als beginnen de hh mode dan hoef je de staart minder te sturen en kun je je beter concentreren op de rest

Laatst bewerkt:
Hmm, dan heb ik inderdaad toch met gyro gevlogen. Vond het namelijk raar, want op mijn afstandsbediening staat een 0 bij de schakelaar (omhoog) en een 1 (omlaag). Hij stond altijd op 0 ( moest volgens handleiding ) dus in mijn gedachten 0 = uit :P Fout dus..

Hoe kom ik erachter hoeveel polig mijn motor is? Ik heb alles ingestelt ik weet alleen niet hoe ik erachter moet komen hoeveel polig hij is om dit in te stellen in de KDS ESC (2, 6, high? )

Hoe kom ik erachter hoeveel polig mijn motor is? Ik heb alles ingestelt ik weet alleen niet hoe ik erachter moet komen hoeveel polig hij is om dit in te stellen in de KDS ESC (2, 6, high? )

Als het een buitenloper is, ga dan maar van 6 polig uit....

Groet, Bert

Hallo Cannonballs,

Gefeliciteerd met je Belt, ik zie dat alle antwoorden al gegeven zijn.
Ik wil je nog een tip meegeven, naast de ESC moet je ook de servo's in de gaten houden. Vooral de voorste welke boven de accu zit, ik ben nu 1,5 jaar en 2 belt cp v2's verder, het eerste dat bij mij kapot ging was de genoemde servo.
Beste is gelijk alle servo's vervangen door bv towerpro's o.i.d. de standaard esky servo's zijn van zeer matige kwaliteit.

Vele uren vliegplezier met je Belt gewenst!

Hallo Cannonballs,

Gefeliciteerd met je Belt, ik zie dat alle antwoorden al gegeven zijn.
Ik wil je nog een tip meegeven, naast de ESC moet je ook de servo's in de gaten houden. Vooral de voorste welke boven de accu zit, ik ben nu 1,5 jaar en 2 belt cp v2's verder, het eerste dat bij mij kapot ging was de genoemde servo.
Beste is gelijk alle servo's vervangen door bv towerpro's o.i.d. de standaard esky servo's zijn van zeer matige kwaliteit.

Vele uren vliegplezier met je Belt gewenst!

Bedankt voor je reactie!

Voordat ik hem kocht ben ik eerst gaan 'forummen' naar de kwaaltjes,waaruit kwam dat de ESC prut was. (Deze is nu vervangen, net mee gehoverd ging prima met de accu leeg lopen instelling :) )

Ik wil inderdaad ALLE servo's vervangen, alleen er staat mij iets bij dat de towerpro's andersom aangestuurd worden dan de esky servo's. Klopt dit?

Zal binnekort ook even wat foto's plaatsen.

Hey uuh Cannonballs, aangezien ik jou heli nu heb ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel polige motor het is, en hoe jij hem ingesteld had...
Het heeft even geduurd, ivm studie, druk en slecht weer maar ben jou heli nu aan het opbouwen.

Je laatste vraag over die towerpro servo's, dat ze andersom aangestuurd moeten worden lijkt me niet. Ik heb ze aangesloten zoals het hoort en ze werken gewoon goed.

Maar wat ik dus wou weten hoeveel polig het esky motortje is.

Back