Vraagjes fpv setup

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door anthem2, 9 nov 2015.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een tijdje geleden heb ik een teleporter v3 set gekocht, hierbij zat ineens alles om te kunnen fpv'en, inclusief de Sony pilot HD V2 camera. Eerste vluchtjes gingen goed maar nu twijfel ik of het beeld wel goed genoeg is. Volgens mij kan het beter... Ik begrijp dat ik een goedkope set heb, maar zou ik deze kunnen aanpassen met een andere camera of ligt het echt aan de bril? Ik heb me wel al bezig gehouden met het focussen van de lens, en ook immersion Rc cloverleafs zijn gemonteerd. Hierdoor was het al wel beter maar toch...Ik zie veel de Sony 600tvl en 700 tvl op internet verschijnen. Ook field of view lees ik veel over.Nu vind ik nergens terug welke fov mijn pilot HD heeft, dus weet ook niet welke camera een betere vervanger zou kunnen zijn.Ook zie ik camera's met 4 aansluitkabels, de mijne heeft er 3.Is dit dan nog mogelijk om aan te sluiten mits een kabel weg te laten? Graag wat info wat betreft betere cams en of de beeldkwaliteit hierdoor echt vooruit gaat of eerder door een andere bril.En is het bijvoorbeeld mogelijk een hogere of lagere MW zender te gebruiken met de 250mw ontvanger in de bril?Gaat dit gewoon werken, alleen iets kortere of langere afstand, of is dit gewoon onmogelijk?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2015
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Een 600tvl PZ0420 voldoet meestal prima.

    Hier ook wat draadjes over FPV cams :

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/nieuwe-sony-960h-effio-v-800tvl-board-camera.219740/

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/fpv-camera-voor-blackout-mini-h.222115/

    Jouw cam :

    Sony pilot HD v2

    Features:
    • 720p 30fps HD video
    • 1/2.5" 5MP digital CMOS imager
    • Removable alloy casing
    • On-board MicroSD card slot (supports up to 32Gb)
    • Compact size

    Specs:
    Imager: 1/2.5” 5MP digital CMOS imager
    Resolution: 720p (1280x720), 30 fps, 15Mbps
    Format: AVI file, MJPG compression
    Memory Card Support: MicroSD support up to 32Gb card
    Power: 5V (powered off TX)
    Power Consumption: 250mA @5V
    Output: PAL analog live out
    Lens: 3.6mm IR coated 120°diagonal FOV lens
    Lens Dimensions: 12x14mm
    Case Dimensions: 27x25x23mm
    Weight: 33g (11g uncased)

    Natuurlijk zal een bril met hogere resolutie ook verbetering geven maar je zou eerst eens een andere cam kunnen proberen. De 4e pin is vaak voor de kabel van het OSD menu van de cam. Zo lang je + en - en vid out aan sluit is het goed :)

    [​IMG]
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hey bedankt voor je reactie, heb ik nu echt elke keer over die field of view over gelezen??? Nooit zien staan dat dit 120* was. Dus 145 of 175 zijn beter of is dit niet bepaald altijd zo? Eerder een gevoel ofzo? Ben absoluut wel eens benieuwd naar een andere cam, maar dacht ik vraag het voor de zekerheid want als het aan de bril ligt ben ik met een andere cam nog niets.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Geen idee waar die 120 voor staat :) ik kijk altijd naar de lens, dus 2.8 fov v 3.6 fov. Misschien eens proberen met de cam van iemand anders als je gaat vliegen :)



     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Mijn pilot hd cam heeft 3.6 fov,dus meer = beter veronderstel ik want je ziet gewoon meer.Wel heb ik na wat zoekwerk ook begrepen dat er een verschil is in CCD en CMOS.Blijkbaar wordt CCD beter gebruikt voor fpv in verband met afwisseling van licht/donker.Vandaar misschien dat ik niet super tevreden ben over de pilot hd cam want deze heeft CMOS.Dan kan ik beter opzoek gaan naar eentje 3.6 fov en CCD.
    Graag wel bevestiging van iemand of ik hiermee juist zit,want dan is die 600 tvl wel een goede optie denk ik.Zag dat ze standaard met 3.6 lens komen en optioneel 2.8 voor 4 dollar extra.

    Edit:na het 2de filmpje gezien te hebben lijken de grotere lenzen in te zoomen,je ziet dus minder.
    Dan is dus de 2.8 lens beter dan degene die ik nu heb op mijn pilot hd cam.Pfff wat een gedoe allemaal om een beetje te kunnen fpv'en met iets of wat degelijke kwaliteit :D

    Edit 2: Ik ben volgens mij volledig fout,net een hoop info gelezen.Ik zie graag veel (grote field of view) maar wil ook tussen de bomen kunnen vliegen.Die 2 passen al niet samen blijkbaar want voor tussen obstakels wil je juist geen grote fov omdat anders alles verder weg lijkt en wazig wordt,fisheye effect enz.De CCD daar was ik wel juist mee,dat is beter voor fpv.
    De 600 tvl,700tvl...... begrijp ik nu ook. Hoe meer lijnen hoe beter je beeld (logisch). De 600 zou perfect moeten zijn aangezien je aan meer niets of bijna niets extra hebt (PAL).

    Conclusie:

    Ik ga me maar eens een 600 tvl bestellen denk ik met wat verschillende lenzen.

    Info heb ik hier gevonden trouwens:

    http://blog.oscarliang.net/best-fpv-camera-quadcopter/

    Edit 3:

    Welke optie is het verstandigste?

    http://www.banggood.com/FPV-Sony-HQ1-13-600TVL-CCD-3_6MM-Lens-OSD-HD-Mini-Camera-PAL-p-943367.html

    http://www.banggood.com/700TVL-FPV-...NTSCPLA-For-FPV-RC-Multicopter-p-1000385.html

    Ik neig meer naar optie 2 omdat het de helft goedkoper is en toch die 700 tvl,alleen deze werkt dan weer niet op het voltage wat uit mijn set komt (5v)...Bij optie 1 vind ik bijbetalen voor de behuizing die ik niet wil het spijtige.Waarom toch alles zo moeilijk maken?
    Als iemand nog andere optie's heeft mogen die natuurlijk aangeboden worden.Ik wil gewoon een goede camera maar zie het even niet meer,er is teveel gewoon!
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
  6. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
  7. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    Jouw optie 1 heeft een metalen behuizing Die dingen wegen volgens mij zo'n dikke 80 kilo, niet geschikt voor een miniquad. Die behuizing kun je niet zonder meer verwijderen omdat deze ook als lenshouder fungeert.
    Of je moet een aparte lenshouder erop monteren

    2.8mm is waarschijnlijk de meest gangbare lens. 2.1mm kan ook (geeft een nog grotere kijkhoek) en 3.6mm komt ook veel voor (kleinere kijkhoek). Welke je het beste kunt gebruiken ligt geheel aan je eigen voorkeuren
    losse lensen zijn er plenty
    http://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20151110020342&SearchText=2.8mm+lens
     
  8. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    En wat met zoiets?

    http://www.banggood.com/Eachine-CCD...era-Lens-w-5_8G-FPV-Transmitter-p-977402.html

    Want ik zie veel cams van 30-45 euro, maar hier zit nog wel een zender bij voor dezelfde prijs. Gaat dit werken met mijn 250mw ontvanger in de bril? Of kan ik alleen de cam van deze set gebruiken? Heb nog een 2de frame liggen vandaar, zou mooi zijn om 2 werkende fpv frames te hebben de ene wat beter dan de andere maar als reserve zeg maar.
     
  9. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ok bedankt voor de info iedereen,ik hoopte er toch eentje van banggood te kunnen bestellen (gewoonte) maar zal eens effe zien hoe dat werkt bij die andere websites.Nogmaals bedankt :)
     
  11. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Je kan het voor dat geld eigenlijk gewoon proberen toch :) de reviews bij BG zijn over het algemeen wel positief voor die set.
     
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Das dan ook weer waar natuurlijk.Ik ga eens proberen bij een vriend een van de dagen/weken,hij heeft blijkbaar die 600tvl van multirotorparts en stond ook wat sceptisch over de banggood camera's.Toch ben ik benieuwd,dus misschien komt die van banggood er ook nog wel.Alleen heb ik de indruk dat die goede reviews misschien komen van mensen die ook goedkoop klaar willen zijn en niet beter gewend zijn,dus ze zullen wel effectief werken,maar even goed als een "echte" van bijvoorbeeld sc2000 of mrp is maar de vraag.
     
  13. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Je teleporter v3 heeft naar een resolutie van 320x240.
    Dan kun je er wel een 600tvl cam op zetten maar dat gaat niks uitmaken met je fpv bril.
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ok dat begrijp ik,maar zou het beeld op zich toch al niet iets verbeteren aangezien mijn pilot hd v2 cam cmos is en die sony 600 tvl ccd?Ik ben wel van plan om misschien eens rond te kijken naar een dominator 2dehands,als het echt zo'n gigantisch verschil zou maken.
    Ik denk de v2 dan? (blauw/wit)
    Of zou de attitude v2 een betere keuze zijn?
     
  15. Lucasm

    Lucasm

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Arnhem
    kijk hier eens. daar is veel info te vinden
     

Deel Deze Pagina