Vraagjes over avro arrow.

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik ben momenteel een Avro Arrow aan het bouwen en had hierover enkele vraagjes hierover qua zwaartepunt en motorisering.

- Wie weet waar het zwaartepunt ergens ligt van deze parkjet?

- Welke motor zou het beste zijn, een GWS 350 met C gearing of een typhoon 6/3D?

Het gaat dus over dit vliegtuig:
avro-arrow.jpg

Alvast bedankt.

MOOI!!!
Tekening van RC Groups neem ik aan?
Typhoon is lichter en heeft meer power met een 7x4/6x5 prop bijvoorbeeld.

Pjotrrr zei:
MOOI!!!
Tekening van RC Groups neem ik aan?
Typhoon is lichter en heeft meer power met een 7x4/6x5 prop bijvoorbeeld.

Ja komt van RC groups, tekening van www.parkjets.com. De depron is net uitgesneden, dus morgen aan elkaar lijmen.

Weet er soms ook iemand hoe en hoeveel servos erin moeten, naar mijn denken zouden het 3 servos zijn, 1 richtingsroer en 2 voor de beide hoogte/rolroeren.

Maar hoe moet dit gemixed worden die rolroeren in mijn MX-12 zender?

Dus mijn redenering klopt, 1 richtingsroer en 2 voor elk rolroer. Nu nog even een vraagje over dat zwaartepunt van deze arrow, post 27 van rcgroups snap ik niet goed, wie vertaald even of legt uit voor mij? Bedankt.

Cg 10 1/2 inches forward of f6 or the last former betekent 10,5 " oftewel 25 cm voor F6 oftewel de laatste rib....

Ik post nog even wat fotos van men zelf gemaakte arrow:

Typhoon 6/3D motor
Ele 17Amp regelaar
8060 propellor
Lipo 3cellen 1800 mha
Graupner R700 ontvanger
3 GWS naro servo's 9 gram

normal_IMG_1682.jpg

normal_IMG_1683.jpg

Moet nog zijn eerste vlucht maken, en hopelijk crash ik dus niet onmiddelijk, schilderwerk word verdergezet zodra ik weet dat die vliegt.

Boven hoog gras en met half gas starten en zonodig gas en up bijgeven, een ander laten gooien!

Nu nog een vraagje, ik heb gelezen dat de orginele bouwen van dit model dual rate gebruikt 60%, maar waarom doet die dat? Ik heb men zender ingesteld op elevon mix.

Stel dat je de uitslag van hoogte binnen je elevonmix wilt beperken zonder de rolroeruitslag te veranderen...
Dit kan je dan doen door de dual rate op hoogte te verkleinen en die op rolroer niet te veranderen.
Dit is bij delta's en vliegende vleugeltjes wel zo prettig omdat deze meestal wat onrustig worden op hoogteroer met te grote uitslagen.

Om te beginnen je rol op 100% zetten en hoogte op 75%
Expo op beide 50% stuurt ook al rustiger, wel expo de goede kant op programmeren (verschilt per merk) als het goed staat heb je als je de knuppel beweegt in het begin weinig uitslag, stuurt dus rustiger rond het middelpunt.

Back