Een hele goeienmiddag Forummers,
Ik heb sinds kort een ARF kistje van Velkom tot mijn beschikking, de (mini) Giles 200 .
Nu rezen mijn miniscule haren al te berge bij het zien van een tjechische handleiding.
Ik heb nu dus een paar vraagjes:
Weet iemand een Engels talige handleiding beschikbaar??
Ik wil deze gigant, spanw. 80 cm (jaja) in electro uit gaan voeren en het liefst op Lipo stoken (vanwege het gewicht)
Ook overweeg ik hier een brushless in te proppen, maar wil niet voor dit model alleen zo'n dure motor aanschaffen.
Ik heb een AT6 die qua gewicht in hetzelfde bereik komt.
Echter de Giles 200 is van kunststof en de AT6 van schuim. (heeft ook een grotere spanw)
Het gewicht van de vleugel met romp is van de Giles 340 gram.
3 servo's, motor, regelaar en ontvangertje moeten deze klus klaren, het gewicht daarvan weet ik nog niet.
Dus.............
Wat voor (brushless past daarin in combinatie met Lipo's??
en wat voor Lipo's??
als ik bijvoorbeeld uitga van de Typhoon micro 6,
Deze kan tot ongeveer 700 gram trekken bij een 8x3.8 en max 20 amp.
Bij naar ik aanneem 10 cellen (12 volt)
Niet dat ik specefiek voor de Typhoon wil gaan, maar had daar eens naar gekeken (waren op Harsewinkel interessant om te kopen)
Of is dit project (op electro) gedoemd te mislukken??
Er is zat kennis op dit forum, ik hoop dat er iemand mij kan/wil verder helpen.
als er een link/draatje naar een soortgelijke vraag is, dan zie ik dat natuurlijk ook graag.
Er is inmiddels al zoveel gevraagd op electro gebied, dat het bijna ondoenlijk wordt alle onderwerpen door te spitten.
Alvast bedankt voor de inbreng!!
Groetjes
Martin
Ik heb sinds kort een ARF kistje van Velkom tot mijn beschikking, de (mini) Giles 200 .
Nu rezen mijn miniscule haren al te berge bij het zien van een tjechische handleiding.
Ik heb nu dus een paar vraagjes:
Weet iemand een Engels talige handleiding beschikbaar??
Ik wil deze gigant, spanw. 80 cm (jaja) in electro uit gaan voeren en het liefst op Lipo stoken (vanwege het gewicht)
Ook overweeg ik hier een brushless in te proppen, maar wil niet voor dit model alleen zo'n dure motor aanschaffen.
Ik heb een AT6 die qua gewicht in hetzelfde bereik komt.
Echter de Giles 200 is van kunststof en de AT6 van schuim. (heeft ook een grotere spanw)
Het gewicht van de vleugel met romp is van de Giles 340 gram.
3 servo's, motor, regelaar en ontvangertje moeten deze klus klaren, het gewicht daarvan weet ik nog niet.
Dus.............
Wat voor (brushless past daarin in combinatie met Lipo's??
en wat voor Lipo's??
als ik bijvoorbeeld uitga van de Typhoon micro 6,
Deze kan tot ongeveer 700 gram trekken bij een 8x3.8 en max 20 amp.
Bij naar ik aanneem 10 cellen (12 volt)
Niet dat ik specefiek voor de Typhoon wil gaan, maar had daar eens naar gekeken (waren op Harsewinkel interessant om te kopen)
Of is dit project (op electro) gedoemd te mislukken??
Er is zat kennis op dit forum, ik hoop dat er iemand mij kan/wil verder helpen.
als er een link/draatje naar een soortgelijke vraag is, dan zie ik dat natuurlijk ook graag.
Er is inmiddels al zoveel gevraagd op electro gebied, dat het bijna ondoenlijk wordt alle onderwerpen door te spitten.
Alvast bedankt voor de inbreng!!
Groetjes
Martin