I.v.m. elektronisch projectje voor modelauto heb ik een aantal vragen:
Is de nul van de servo/esc hetzelfde als de nul van de accu? (of kan daar een spanningsverschil in zitten)
Bij de motor is dat denk ik niet zo omdat ik een regelaar met achteruit heb zodat ik daar minimaal een fet tussen verwacht i.v.m. dubbele H-brug.
Volgende vraag gaat over een brushed setup.
Als je achteruit rijdt wordt de motor omgepoold door de regelaar. Als er geremd wordt wordt de motor (middels een duty cycle denk ik) kortgesloten over een weerstand of de accu.
Als dit het geval is (tijdens het remmen dus) is de spanning over de motor dan ook andersom t.o.v. de spanning tijdens vooruit rijden?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Is de nul van de servo/esc hetzelfde als de nul van de accu? (of kan daar een spanningsverschil in zitten)
Bij de motor is dat denk ik niet zo omdat ik een regelaar met achteruit heb zodat ik daar minimaal een fet tussen verwacht i.v.m. dubbele H-brug.
Volgende vraag gaat over een brushed setup.
Als je achteruit rijdt wordt de motor omgepoold door de regelaar. Als er geremd wordt wordt de motor (middels een duty cycle denk ik) kortgesloten over een weerstand of de accu.
Als dit het geval is (tijdens het remmen dus) is de spanning over de motor dan ook andersom t.o.v. de spanning tijdens vooruit rijden?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Laatst bewerkt: