vragen bij de elektronica

hallo allemaal,

kben net nieuw in de sport, en ik wil graag wat meer info over de elekrtonica. Welke functie heeft een regelaar?? En heb je twee accu's nodig (1 aparte voor de ontvanger)?? ik ben benieuwd naar jullie reacties ... :help:

Een regelaar, ook wel esc. genoemd, drijft de motor aan. Zonder doet die het dus niet. Vaak zorgt de regelaar ook voor de stroomvoorziening van de ontvanger en de servo's (als dat kan, heet het betreffende onderdeel BEC).

In dat geval hoef je dus doorgaans geen ontvangeraccu te gebruiken.

Maak je de keuze de BEC niet te gebruiken, kun je een aparte BEC gebruiken, of toch een losse ontvangeraccu toepassen.

Ligt aan het toestel.
Grote toestellen is een ontvangeraccu aan te raden, kleintjes is het vaak veel "onnodig" gewicht.
Origineel doe ik alleen helivliegen,maa dit onderdeel is redelijk hetzelfde:mrgreen:

Om je hier een advies over te geven, moet je wel meer vertellen over je plannen

Je moet maar eens in de beginners hoek gaan lesen .

Anders heb je nog honderde beginners vragen die er allemaal al behandeld zijn.

Mvg Johan

Hartelijk bedankt,

ik ben van plan een Tigermothje van span. 70 cm te bouwen.
daar staan al standaard setup's, maar ik wil wel graag weten wat het nou allemaal inhoud. (weet ik nu):rolleyes:

in de beginners hoek ben ik al regelmatig wezen kijken, ik was alleen dit nog niet tegen gekomen.

Ik heb grote twijfels over de geschiktheid van die Tiger Moth voor het leren vliegen. Welke Tiger Moth gaat het over? Merk? Linkje?

In de FAQs staat alles handzaam beschreven, handiger en sneller dan door beginnersforum bladeren
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> Modelvliegen, electro
en
-> Modelvliegen, algemeen -> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Hoi Ron,

Ik schat zo de depron 3mm versie uit het bouwverslagen topicje.
Dan kan het nog wel.

En die vragen zouden toch wel ergens de antwoorden van hebben gestaan.
Maar goed ik lees ook niet altijd alles :)

Gr. Dennis

Back