vragen hpi savage 3.5

hallo,
ik heb vandaag mijn hpi savage 3.5 binnen gekregen ( 2e hands )
dus toen ik de auto uit gepakt had, ging ik hem bekijken, en heb nu dus wat vragen:
1: ik had de standaard servo vervangen voor een 12kg bluebird bms 660 met metalen tandwielen, nu probeerde ik dus te sturen, maar als hij op de grond staat dan draaien de wielen niet. alleen in de lucht. is dit normaal ?
2: als ik de trekstart helemaal uittrek, dan blijft hij vast hangen, en moet ik het vliegwiel draaien om hem terug te laten komen. wat kan ik hier aan doen ?
3: de man waarvan ik hem gekocht heb, heeft tussen 4 veren geen clips gedaan maar een paar kleine stukken van een andere veer ( strakker misschien ? ) zal ik dit zo laten of die stukjes eruit halen en er clips tussen doen ?
dit waren mijn vragen denk ik toch. de upgrades die erop zitten zijn : dubbele schijfremmen en een stalen spur. ik moet morgen ook nieuwe schroeven gaan halen, want er missen er een paar :confused:
ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, zodat ik toch nog een beetje plezier van het ding kan hebben.
alvast bedankt.
m.v.g,
manuel.

hallo,
ik heb vandaag mijn hpi savage 3.5 binnen gekregen ( 2e hands )
dus toen ik de auto uit gepakt had, ging ik hem bekijken, en heb nu dus wat vragen:
1: ik had de standaard servo vervangen voor een 12kg bluebird bms 660 met metalen tandwielen, nu probeerde ik dus te sturen, maar als hij op de grond staat dan draaien de wielen niet. alleen in de lucht. is dit normaal ?

Doet die van mij ook, als ie op de grond staat.

2: als ik de trekstart helemaal uittrek, dan blijft hij vast hangen, en moet ik het vliegwiel draaien om hem terug te laten komen. wat kan ik hier aan doen ?

Trekstarter niet helemaal uitrekken, kleine korte rukjes is beter.

3: de man waarvan ik hem gekocht heb, heeft tussen 4 veren geen clips gedaan maar een paar kleine stukken van een andere veer ( strakker misschien ? ) zal ik dit zo laten of die stukjes eruit halen en er clips tussen doen ?

clipjes lijken mij beter. Maar als de klipjes voor zitten en de veren achter zal het niet zoveel uitmaken

dit waren mijn vragen denk ik toch. de upgrades die erop zitten zijn : dubbele schijfremmen en een stalen spur. ik moet morgen ook nieuwe schroeven gaan halen, want er missen er een paar :confused:
ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, zodat ik toch nog een beetje plezier van het ding kan hebben.
alvast bedankt.
m.v.g,
manuel.

Mijn bescheiden mening in rood

dankjewel voor je reactie alvast, heb dat met die clipjes al gemaakt. nu zitten er rondom alleen clipjes. alleen heb ik dus de motor ( is een hpi nitrostar f4.1 :p ) uit elkaar gehaald, alles ziet er van binnen nog goed uit, alleen ik wilde de cilinderbus eruit halen, dus ik had die moer die de koppeling vasthoud op de krukas geschoeft, om de cilinderbus eruit te krijgen ( stom van mij :oops: ) en nu zit die echt heel vast ! hoe kan ik deze los krijgen zonder de kruk-as te beschadigen?
ik ga vandaag ook de schroeven vervangen. en ik moet 1 demper opnieuw vullen want die zat vol met modder :confused:
m.v.g,
manuel

12 kilo kracht op je stuurservo is met standaard banden eigenlijk over de top en als die je wielen op de grond niet draait klopt er iets niet.
heb je er een instelbare stuurservo saver op zitten ?
dan even kijken wat die doet bij het sturen

anders de servo even losmaken van je stuur en dan kijken of de auto dan wel soepel stuurt.

waarschijnlijk is er niets aan de hand maar je kunt beter even alles goed nakijken. het is per slot van rekening niet tof als je wilt gaan rijden en er sneuvelt iets.
de rem trouwens niet te strak zetten, anders maakt je auto een kop rol bij het remmen.

als je trouwens de bus uit je moter wilt halen kun je dat met een tie wrap doen mocht je dat nog niet weten.

om de moer van je krukas er weer af te halen zou ik de krukas blokkeren dmv een pin aan de voorkant van je moter.
niet de achterkant in een bankschroef of zo zetten. het risico dat er ies kapot gaat lijkt mij dan te groot.

alvast veel plezier met je auto voor straks

Laatst bewerkt:
12 kilo kracht op je stuurservo is met standaard banden eigenlijk over de top en als die je wielen op de grond niet draait klopt er iets niet.
heb je er een instelbare stuurservo saver op zitten ?
dan even kijken wat die doet bij het sturen

anders de servo even losmaken van je stuur en dan kijken of de auto dan wel soepel stuurt.

waarschijnlijk is er niets aan de hand maar je kunt beter even alles goed nakijken. het is per slot van rekening niet tof als je wilt gaan rijden en er sneuvelt iets.
de rem trouwens niet te strak zetten, anders maakt je auto een kop rol bij het remmen.

als je trouwens de bus uit je moter wilt halen kun je dat met een tie wrap doen mocht je dat nog niet weten.

om de moer van je krukas er weer af te halen zou ik de krukas blokkeren dmv een pin aan de voorkant van je moter.
niet de achterkant in een bankschroef of zo zetten. het risico dat er ies kapot gaat lijkt mij dan te groot.

alvast veel plezier met je auto voor straks

dankjewel, ik heb inderdaad een instelbare servo-saver op de savage zitten. ik zal de servo wel een losmaken en dan kijken hoe die stuurt. met de kruk-as is ook al gelukt :D, met die tie wrap wist ik al ja, heb het eens op mijn picco geprobeerd, maar toen brak de tie wrap :p, maar de nitro star van mijn savage ziet er nog wel goed uit, geen krassen in de bus enzo, ik moet alleen een nieuwe koppeling, want toen ik hem kreeg waren die schoentjes zowat weg gesleten :confused:, ik zat dus te denken om op de hpi een jvd koppeling te zetten ( heb ik op de buggy ook ), is dit een goede keuze voor een savage, of zal ik alu koppelings-schoentjes op de standaard koppeling doen ?
alvast bedankt.

JVD op de savage is uiteraard ook een goede keuze.
Houdt er wel rekening dat je vliegwiel iets dikker is en dat de gearmesh dan niet helemaal optimaal kan zijn..

Een goed setje aluminium schoentjes doet zijn werk ook eg goed trouwens..

Het niet sturen met de wielen op de grond kan komen dat je servo saver niet strak genoeg staat..

JVD op de savage is uiteraard ook een goede keuze.
Houdt er wel rekening dat je vliegwiel iets dikker is en dat de gearmesh dan niet helemaal optimaal kan zijn..

Een goed setje aluminium schoentjes doet zijn werk ook eg goed trouwens..

Het niet sturen met de wielen op de grond kan komen dat je servo saver niet strak genoeg staat..

oke, dan zet ik er alu schoentjes op om te proberen eerst maar.
om de servo-saver in te stellen had ik nog niet aan gedacht, moet ik nog doen.

Als je mel alu schoentjes gaat rijden maak eerst de clutchbell goed schoon met een schuurpapiertje ofzo zodat de oude kunstof slijpsel niet je alu schoentjes bevuilt.

hpi adviseert een opening van 4 mm voor je stuurservo saver.

mocht je veer te slap staan dan gaat de saver open als je gewoon stuurt

er is nu nog een probleem, heb gisteren mijn gas-servo goed ingesteld, maar als ik dan wil remmen, remt hij wel, maar dan komt die hevel die de rem bedient niet terug, hoor dit zo? of moet ik anders even de rem demonteren ?

Ja dat doet hij wel, als ik 1 keer op de rem heb gedrukt, dan blijft hij ook zo staan, en gaat niet van de rem af. Dan moet ik de rem-stang met de hand weer terug zetten, kan ik hem beter even uit elkaar halen ?

demonteren en zuiver maken kan nooit kwaad alleen is een bak demonteren best wat werk want je halve auto moet uit elkaar.

maar dan weet je wel gelijk hoe het zit en kun je evt. gelijk invetten

ja dan doe ik dat wel, want ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan bv modder in 1 demper, koppeling versleten, missende schroeven, geen clipjes in de bak waar de electronica in zit, en de kop is ingedeukt aan de bovenkant. maar ik heb al een lijstje gemaakt wat ik moet gaan kopen. dus het komt wel goed.

ja dan doe ik dat wel, want ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan bv modder in 1 demper, koppeling versleten, missende schroeven, geen clipjes in de bak waar de electronica in zit, en de kop is ingedeukt aan de bovenkant. maar ik heb al een lijstje gemaakt wat ik moet gaan kopen. dus het komt wel goed.

Ik hoop niet dat je er dan al te veel voor hebt betaald .
Zo te lezen scheelt er nog al wat aan en is de vorige eigenaar en niet echt zuinig mee geweest. laat staan onderhouden. of ik moet het verkeerd hebben :confused:

Ik weet niet of je het boekje er bij hebt gekregen ? maar als ik jou was zou ik hem eerst helemaal uit elkaar halen en dan deel voor deel schoonmaken en bekijken op schade, heeft 3 voordelen en je leert je auto kennen je weet gelijk wat vervangen moer worden en hij is later weer netjes schoon .
Hier een link voor als je het boekje er niet bij hebt
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/882.pdf

Ik hoop niet dat je er dan al te veel voor hebt betaald .
Zo te lezen scheelt er nog al wat aan en is de vorige eigenaar en niet echt zuinig mee geweest. laat staan onderhouden. of ik moet het verkeerd hebben :confused:

Ik weet niet of je het boekje er bij hebt gekregen ? maar als ik jou was zou ik hem eerst helemaal uit elkaar halen en dan deel voor deel schoonmaken en bekijken op schade, heeft 3 voordelen en je leert je auto kennen je weet gelijk wat vervangen moer worden en hij is later weer netjes schoon .
Hier een link voor als je het boekje er niet bij hebt
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/882.pdf

ja hebt inderdaad gelijk, vorige eigenaar is er zeker niet zuinig op geweest nee, verbaast me nog dat de motor er van binnen nog goed uit ziet. het is misschien wel verstandig om hem helemaal uit elkaar te halen ja, ik weet niet wat de vorige eigenaar er allemaal aan gedaan heeft. er zat inderdaad geen handleiding/boekje bij,dankjewel dat je een link van de manual hebt gegeven.ik zal zo nog wel een fototje maken van de savage.

hier wat fototjes van de savage:
de savage met kap
de savage zonder kap
transmissie van de savage
de hpi nitrostar f4.1 ( komt een andere kop op )
mijn kapotte ansmann madrat :oops: en aangepast reely ranger.

Back