Vragen mbt de Align 3G

Wel de cyclic pitch, niet de "normale" pitch..

Door de cyclic iets te verlagen, wordt de heli gewoon algemeen wat minder gevoelig op de input
Niet te laag gaan, dan heb je het punt dat je te weinig pitch over houd om jezelf te redden uit interessante situaties

Die wiebel lijkt mij nog steeds op een lichte hunt in de elevator..

Dat, of je toerental is een tikkie laag, maar dat kan ik even niet bepalen.

toerental is behoorlijk laag, ik vloog niet in idle up met behoorlijk wat wind en hij wou steeds omhoog, ik moest het toerental redelijk laag houden om dat te compenseren. Dat zie je ook aan het einde van het filmpje, j ekan dan ook horen dat het toerental echt laag ligt.

Dan vermoed ik dat daar de oorzaak van je probleem ligt..

En het is normaal dat je soms negatief moet geven om hem omlaag te krijgen, zeker bij kleinere heli's
Waarschijnlijk zal het omlaag halen je in idle up zelfs beter lukken dan in normal, je moet alleen even door die mentale blokkade heen :mrgreen:

Ter vergelijk, mijn 250 moet ik bij vliegen met wat wind bijna vol down geven om hem omlaag te krijgen
Nu heeft het veld flink wat opwaartse lucht stromen, maar het idee is er...

die braided sleeve eraf halen!!!! die maken van de draad een soort staaf. en geeft de vibraties in 1 keer door aan de printplaat met de sensoren.

Ja klopt, dat vliegt een stuk beter, ik vloog normaal ook altijd in idle-up, ik deed het nu even niet omdat ik pitchcurves in moest stellen, ik had hem binnen namelijk getest en parkeerde ik hem bijna tegen het plafond bij het activeren van idle-up, was best griezelig

Helaas is de 3G connect nog steeds niet op voorraad bij de winkels is er iemand hier die in de omgeving Groningen woont en hem wil uitlenen/verkopen? Ik zou namelijk graag de expo aanpassen zodat de helikopter wat comfortabeler vliegt, hij is mij nu te wild (ben immers nog maar beginner) om lekker rond te vliegen.

Back