vragen omtrent een bouwtekening

Hallo mede-duikbootbouwers,

Ik heet Marten, ben 18 jaar en nieuw op dit forum, ik wil beginnen met een modelbouwhobby, en dan wel "submarine". Ik heb nog weinig ervaring met duikboten, maar genoeg rond gespeurd om er mee te gaan beginnen. Nou heb ik op het internet onderstaande tekening gevonden, alleen... nu is mijn vraag mag ik die gebruiken?
http://www.heiszwolf.com/subs/plans/plansTypeII.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo S2,

Welkom op dit forum!
Een voornaam onder je schrijfsels levert meer reacties op, kan ik je vertellen.

Tekeningen, gevonden op het internet, gebruik ik altijd rücksichtlos, eventueel met bronvermelding.

Als je een schaal model gaat bouwen dan heb je met de tekening uit de link een begin, je zult van het bewuste type meer detail tekeningen moeten zoeken om alles zo getrouw mogelijk te kunnen bouwen.

Moet het een varend/duikend model worden dan is alleen de buitenkant van belang, om dat het 'duikende deel' ingebouwd zit in een WTC, meestal is dan een kunststof buis waar alle elektronica waterdicht in zit opgeborgen.

Ik zou een moderator vragen dit topic naar de duikboten sectie te verplaatsen, daar krijg je vast meer respons...

Groeten, Jan.

bedankt voor de uitleg op mijn vraag, en ik kom er naar jou reactie achter dat ik heb op de verkeerde geplaatst heb :P

De schaal weet ik zo ongeveer niet, maar de duikboot wordt maar een a4-tje groot dus... dat wordt (denk ik) geen rc duikboot :)

Allereerst gaat het mij erom, om hem in mekaar te zetten, misschien wordt het een boekenplank vulling. misschien kan ik er ook een klein systeempje inproppen dat het aardig werkt.

Verplaatsing naar duikboten subforum vraag je aan door klikken op het
report.gif
waarschuwingsbordje naast je eerste bericht. Gebeurt doorgaans binnen een uur, meestal sneller.
edit: is al gebeurd :)