Vragen/Opmerkingen over Trucks, Bouwmachines of Landbouwvoertuigen of Modelbouwverenigingen, Enz.

Discussie in 'Model truckers' gestart door VOLVO FH 16 750, 29 aug 2021.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik gebruik zelf de MC20. Werkt prima hoor maar in de basis is en blijft het een vlieg zender. Zo is de MC serie ook ontwikkeld. Later kwam oa een model met 4d knuppels en King pad en aangepaste software maar in de basis nog steeds een aangepaste vlieg zender naar mijn idee. Maar verschillen van mening mag gelukkig :)
     
  2. Yari

    Yari

    Lid geworden:
    31 jul 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nederland
    Hoi modelbouwers,

    Ik ben sinds kort bezig met een Tamiya Scania 770S.
    Ik heb gehoord dat de stuurstang vervangen kan worden,
    alleen nu is mijn vraag hoe doe je dat ?
    is het gewoon de ene stang vervangen met de carson stuurstang modificatie europese truck
    of ligt dit iets anders?

    Graag hoor ik van jullie

    Groet
    Yari
     
  3. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    ik werk nu al tijd met de graupner zender mc 28 vind het een hele fijne zender voor al mijn graaf en grondverzet machines ..
    ben ook al lange tijd aan het bouwen geweest met veel dingen ook nieuwe ruimte er bij voor het slechte weer ..en pas ook een deel van mijn tuin in beslag genomen ahah.. ik zal het leuk vinden iemand uit twente of overijssel die zelf de ruimte niet heeft maar wel wat wil graven rijden
     
  4. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Yari, gaat niet zo zeer om het vervangen van de, stuur stang maar vooral het omdraaien van de hele stuur installatie. De stuur stang naar achter de as. Daarnaast zijn er nog meer aanpassingen maar die hangen ook af van de verdere opbouw van je truck. Op het Forum is er al veel over geschreven.
     
    Yari vindt dit leuk.
  5. Bassie op zien klompies

    Bassie op zien klompies

    Lid geworden:
    7 dec 2022
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Steenderen
    Goedenavond allemaal, ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen en heb een vraagje.( kan geen voorstel topic vinden verder )
    Nouja mijn naam is bas de boer (iedereen noemt me bassie) ben 30 jaar en woon in steenderen.
    Ben gek van vrachtwagens trekkers kranen etc etc.
    Nou heb ik een paar vrachtwagens gehad alleen door overlijden van mijn vader het huis uit moeten gaan en de hele ratteplan moeten verkopen.
    Inmiddels alles weer netjes op de rit en wil ik weer het een en ander gaan doen op het gebeid van modelbouw alleen nu iets uitgebreider (zelfbouw verbouw ombouw etc)
    Iemand tips waar ik het beste kan beginnen om wat ervaring op te doen voordat ik me van alles op de hals haal en een vracht geld uitgeef wat in principe niet nodig is.
    Heb al wel het 1 en ander doorgespit hier en kwam zeer leuke en interessante dingen tegen.

    Gr bassie.
     
    Helicor en Mark300 vinden dit leuk.
  6. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Welkom Bassie!
    Tja, er zijn verschillende begin punten, en ik vermoed dat de meeste aanbevelingen zullen zijn om een nieuwe kit te kopen, en dan een zender ontvanger , licht en geluid, hoe gekker hoe mooier.

    IK denk dat je het beste een Marktplaats trekker kunt kopen, al dan niet met de electronische bagger er omheen , en vandaar aan het leren gaan. Vragen hier wat je hebt bemachtigd, lekker slopen en ombouwen, terwijl je aanloop kosten (=leergeld) beperkt houdt. Tenzij je een heel ruim budget hebt en het risico kan lopen dat je er niks aan vind. Als alles gaat zoals je wilt, ben je zeker een half jaar verder, maar genoeg hulp te vinden hier
    Succes!
    Cor
     
  7. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    Hallo ik zelf was weer begonnen naar 25 jaar maar doe veel in Grondverzet en machines zelf bouwen meest van mijn machines zijn gemaakt uit 3 mm staal zwaar voor meer gewicht om goed te kunnen graven.schuiven. Rijden. Ook ben ik voor twee jaar terug zelf hydraulische cilinders en alles wat daar bij komt. Dus een compleet model zelf bouwen lassen draaien en vrezen .. modelbouw is een brede hobby ligt ook aan welke richting je wil gaan .. voor mij is Grondverzet heel breed ook het bouwen van transportbanden en grint trommel.. ook voor twee jaar terug nieuwe schuur gezet van 8 bij 3 meter puur voor de modellen .. dus je kunt zo gek doen als je zelf wilt
     
  8. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    Ik heb een graupner mc 28 .. de vraag is de zender die heeft continu een piepje waar jij wat dat probleem is of waar kan ik deze uit zetten ?? ik zie steeds dat in bovenste display volgens mij de tx dat daar wat piept word er knettergek van dat gepiep moet uit
     
  9. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    Pas nog nieuwe mc 28 bij gekocht ik vind het een super fijne zender zal echt niet wat anders willen ook alle instellingen in het Nederlands super super
     
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Alarmen als ik me goed herinner, heb geen Graupner meer.....Maar dit is niet het juiste topic daarvoor. Beter in het juiste topic vragen.
     
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Bassie, welkom hier. Naast de tip van Cor kun je ook eens een club of evenementen bezoeken en daar met mensen praten. Misschien vind je via dit forum een paar modelbouwers in je buurt waar je eens een regenachtige zondagmiddag kunt doorbrengen. Anders ben je hier ook welkom ;) Lukraak een project van een ander kopen is een optie en kan heel leuk zijn. Op budget zou een project ook bij Bruder kunnen starten.

    Gezien je brede interesse adviseer ik je wel om al vroeg na te denken over een goede basis. Daar is voor mij de zender een essentieel onderdeel. Als je bijzondere dingen wilt bouwen en wilt laten functioneren moet je wel een goede zender hebben.

    De hobby is zo breed dat een goede oriƫntatie belangrijk is om de juiste weg te vinden! Succes!
     
  12. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Ik denk dat Bassie, 4 weken na zijn intro en vraag, in de winterslaap is, of anders naar de wintersport of zo......want geen enkele reactie hier.
    Jammer.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  13. Twente ontour

    Twente ontour

    Lid geworden:
    8 jan 2022
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Twente
    bassie ziet denk door het bos de bomen niet:jan:...nof bassie is alweer gestopt met de hobby
     
  14. Gerard uit Heerhugowaard

    Gerard uit Heerhugowaard

    Lid geworden:
    20 jul 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Goede middag, ik heb een keer een afbeelding gezien hier van slangen voor een brandweerauto met van die Storzkoppelingen eraan maar ik kan het niet meer terugvinden.
    Ik wil graag weten waar je die kan bestellen, iemand een idee?
     
  15. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Ik denk dat je bij @FredK moet zijn:)
    Cor
     
  16. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    20210527_125237.jpg En bedankt Cor, weer een :banana:klant erbij .

    Heb hem al via PM een antwoord gestuurd.
     
    trialrolf en Helicor vinden dit leuk.
  17. Loeana

    Loeana

    Lid geworden:
    29 jun 2011
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Asten (NBr.)
    LESU Banden vraag?

    Weet er iemand of de LESU volrubber banden op een WEDICO (oude, grijze) velg past?
    Ogenschijnlijk zijn de maten redelijk overeenkomstig, maar om nu een serie banden te bestellen en tot de conclusie te komen dat het niet past is niet wenselijk.
    En mochten deze niet passen, weet iemand een alternatief voor de (duurdere) originele WEDICO banden?
    En nee, alle velgen vervangen is (nog) geen optie i.v.m. de kostenpost.

    Ik hoor het wel........

    Leon.
     
  18. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Lesu is toch voornamelijk gericht op Tamiya?

    Logischerwijs zal het dan niet passen op Wedico
     
  19. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Had Wedico niet een opstaande rand midden op de velg ?
    Heeft Lesu dan een groef?
    Overigens heb ik bij Fechtner banden besteld Wedico maat kan me niet herinneren dat ze heel duur waren
     
  20. Loeana

    Loeana

    Lid geworden:
    29 jun 2011
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Asten (NBr.)

Deel Deze Pagina