vragen over de zender????

• Topicstarter Topicstarter andr387
  • Startdatum Startdatum
A

andr387

Guest
Hoi allemaal,ik ben sinds kort aan het oefenen met een esky belt cp v2. Ik hoop dat er hier mensen zijn die bekend zijn met deze heli en zijn zender. Op de zender zit een knop waar gyro-sw. bij staat. Dit is een aan uit knop. Als ik logisch na denk kom ik er op dat deze is om mn gyro aan en uit te zetten klopt dat? Toen ik de zender uit de doos haalde stond deze op uit. Is dat de goede instelling? Verder zit er zo'n zelfde knop op waar idle up bij staat hier kan ik kiezen uit N of 1 hij staat uit de doos op N. Volgens mij klopt dat wel. Er zit ook een draaiknop op waar ch5. bij staat, ook die knop is mij een raadsel. Jullie zullen me waarschijnlijk niet al te slim vinden haha. Ik heb hiervoor gevlogen met een honeybee en die had al die instellingen niet dus dit is volledig nieuw voor mij. Ik heb op internet ook een leuke zender met ontvanger van KDS gezien, is het ook mogelijk om deze op mn belt cp v2 te bouwen? Ik wacht jullie reacties af

Mvg, andre

trouwens de zender die ik nu gebruik is een esky ET61 6 kanaals 2.4 ghz

Met 'uit' staat de gyro wel aan, maar in rate mode. De gyro gaat dan verandering tegen door de hoek van de staart rotor bladen te vervangen. Bij 'aan' werkt de gyro in heading lock mode. Behalve draaiing voorkomen zorgt heading lock er ook voor dat de heli terugkeert naar zijn oorspronkelijke richting.

Heb ik uit een handig boekje dat over de belt Cp v2 gaat (en 450 heli's afstellen en onderhouden algemeen).

Ombouwen is natuurlijk mogelijk. Gewoon de servo's en de gyro en ESC stekkertjes in je nieuwe ontvanger, binden en de zender instellen. moet kunnen!

hopelijk helpt dit ;)

Ok bedankt voor de tip:). maar hoe moet ik me dit voorstellen met dat headinglock? als ik zeg maar een kwart slag naar rechts draai gaat ie daarna weer terug zoals ie in de lucht hing?

de functie van (elke) gyro in HH is in dit geval de staart ter plaatse te houden zolang er geen input is van de piloot.

Een gyro zorgt ervoor dat de staart als er bv e windvlaag is dat ie op zijn plaats blijft ipv 15cm verder te draaien.
Om dit snel te corrigeren is er dus steeds e snelle rudderservo nodig.

Even uitgebreid herhalen wat ik uit m'n boekje geleerd heb... (moet zelf ook veel dingen leren voor mn volgende heli)...

Stel je krijgt opeens een windstoot van opzij:

De heli krijgt de neiging om de neus in de richting van die windstoot te draaien.

In rate mode:

Op het moment van de windstoot stuurt de gyro de staartservo zodanig aan dat deze op zijn beurt de tail rotor zodanig aanstuurt dat deze de yaw beweging tegen gaat. De neus kan echter wel een stuk gedraaid worden door een plotselinge verandering in de windsnelheid/richting. Dit moet je zelf bijsturen.

Head lock mode:

Precies hetzelfde alleen hoef je niet zelf bij te sturen. De gyro zorgt ervoor dat de koers ongewijzigd blijft.

Stel je wil een bocht vliegen:

In rate mode:

Als je voor de bocht cyclic input geeft links vliegt de heli naar links EN valt de neus als het ware mee in de vliegrichting (dus ook een beetje naar links). Ik moet overigens bij mijn heli in rate mode nog steeds de tail bijsturen in bochten tijdens forward flight.

In head lock mode:

Je moet zelf de staart volledig bijsturen aangezien de richting van de neus niet van plan is te veranderen.

Verder is er wel eens discussie wat nou beter vliegt in forward flight en waarmee je beter kunt oefenen. De 1 zegt rate zodat je de staart leert besturen in een hover, de ander zegt dat je dan onnodige crashes maakt etc etc. Heb nog geen ervaring met heading lock. (maar heb de head lock gyro vandaag binnen gekregen voor m'n volgende heli :D)

bij ons op de club vliegt niemand in rate... iedereen HH..
volgens mij is er al genoeg te sturen aan e heli...
Vraag me af wat de staart doet in rate als je es flipt/rollt/tictoct...

heb net even 3D geprobeerd op de sim in rate mode. Dat is een rampzalige schommelzooi. nu kan het ook in de sim zitten. Maar bv een pyro flip is niet te doen. Staart gaat op gegeven moment zn eigen weg :mad:

heb net even 3D geprobeerd op de sim in rate mode. Dat is een rampzalige schommelzooi. nu kan het ook in de sim zitten. Maar bv een pyro flip is niet te doen. Staart gaat op gegeven moment zn eigen weg :mad:

lol !!!!!!!

daarom koopt men dus e HH gyro ;-)

Kijk daar heb ik wat aan. Maar welke stand was de head lock 1 of 0? Denk dat headlock wat veiliger is

Back