Vragen over Kyosho Alpha GP3

Heren,

Ik heb een paar dagen geleden 2 tweedehands RC auto`s gekocht.
Het gaat om een Kyosho Alpha GP3 en een Kyosho SuperTen.

Bij de GP3 leken er problemen te zijn met het diff, omdat de as niet draaide als je de auto vooruit drukte. Gisteravond heb ik de voordiff naar achteren gezet, en vervolgens het blokje erin gezet (Gx12).

Het starten ging de hele ochtend al moeilijk, maar kreeg het toch voor elkaar. Stationair lopen lukt nu, maar op het moment dat ik teveel gas geeft slaat hij af. Ook start hij erg moeilijk. Ook viel me op dat het nitro in de tank heel erg bewoog, en dat er allemaal luchtbellen inzaten. Ook ging er zwart spul door het buisje van de uitlaat naar tank. Wat kan dit zijn?
Op het moment dat ik met de auto een bocht maak, en gas geef gebeurt er niks, hij klimt wel in toeren maar je ziet niet dat de auto harder door de bocht gaat. Is hier iets aan te doen?

Zijn er ook nog problemen waar ik rekening mee moet houden bij dit type auto`s?

Alvast bedankt voor alle hulp!

QYtuj.jpg

hoi maik.
heb je er al aan gedacht om de luchtfilter eens te vervangen? daar zit ook zwart spul op. misschien wordt er vieze lucht naar de de motor gevoerd dat is misschien de oorzaak, en misschien moet je het motorblokje een keer openschroeven om te kijken of daar niks kapot is. ik heb totaal geen verstand van nitro maar ik denk dat het goed is als je het eens probeert.

groetjes niels

dat zwarte spul in het buisje is olie en uitlaatgassen, denk dat je carburateur wat te rijk staat, dat verklaart denk ik ook het slechte starten en afslaat met gas geven.
dat klimmen in de toeren bij het de bocht omgaan komt door je differentieel. het binnenste wiel komt als het waren los van de grond en omdat er geen sperdiff op zit begint deze te spinnen. dit verklaart volgens mij jouw "probleem".

groet Efrem.

Die auto die je op je plaatje hebt staan is een Alpha 2 en geen Alpha 3. De alpha 3 is uitgerust met een 2,5 cc motor en de alpha 3 heeft andere schokbrekers.

Heb je de motor al ingelopen? zo niet dan eerst de handleiding ff lezen hoe je dat moet doen. Daarna kun je de motor goed gaan afstellen.

M.v.g. Mark

Back