Vragen over model ROV

....Ik zou het liefst met de ROV ook jullie duikboten willen kunnen opsporen om ze tot zinken te brengen:p:p, nee geintje, om de hijskabel erop vast te zetten, en dan hijs ik de DisSub (distressed Submarine) zo aan de oppervlakte (hopelijk) zodat ik met de Toisa de onderzeeër terug naar de kant kan brengen, en misschien zelfs wel op het achterdek van de Toisa, maar daar moet ik nog even naar gaan kijken.
Groetjes Josse

...........

@ Josse, wel eens een model-duikboot in handen gehad? Gemiddeld zo'n 8 tot 15 kilo (leeggewicht)... sommigen zelfs veel meer. Kosten: honderden euro's, jááren werk... En jij denkt dat te mogen bergen? Op het achterdek tillen van een door jou gebouwd model? :bday:

Edit door Roel: me teveel mee laten slepen door ergernis.
Niet meer doen. Zoals hier onder ook staat: nieuw draadje, nieuwe kansen.
Sorry!

Laatst bewerkt:
hallo roel

ach laat fantasie toch eventjes een kort leven leiden
mijn idee is even gek en ik hoop om het ooit te verwezenlijken
met een sub naar 5 meter en vandaaruit dieper veeeeel dieper
ze verklaren me gek maar ach als dat het enige is dat er aan mij scheelt
dan kan ik daar gelukkig mee leven

en uit fantasie gedachten komen soms toch wel bruikbare ideen naar boven
die later wel ergens in verwerkt worden
en dan toch niet zo fantasievol verkeert bleken te zijn

groetjes raf

hallo

eens was er een groot man en die zei
i have a dream martin luther king
mischien wordt die droom dit jaar waar in de us
i have a dream door mij gezegt
en ooit wordt ook mijn droom werkelijkheid
en als iedreen nu blijft zeggen het kan niet dan zou waarscheinlijk geen enkele heli,auto duikboot ,raket ,enz...ontworpen zijn geworden
en reden we allemaal nog met kar en paart
beter voor het mileu dacht het niet want waar blijf je met de shit hahahaha
heel vele ideen zijn voort gekomen uit fantasieen

vroeger was het zo dat we hebben het idee we gaan er voor

nu tegen woordig is het
we hebben het idee maar hebben we het geld er wel voor

ik heb een droom
Laten we samen het aloude lied zingen:

Heerlijk land van mijn dromen, ergens hier ver vandaan

Waar elk zo graag wil komen, daar waar geen leed kan bestaan

Droomland Droomland Oh, ik verlang steeds naar droomland

Daar is steeds vree, dus ga met mij mee

Samen naar ’t heerlijke droomland

Zwerver, gij vindt daar vrede, zieke, gij kent geen pijn

Daar wordt geen strijd gestreden daar allen broeders nog zijn

groetjes raf

Laatst bewerkt:
"Een realisme dat niet verder ziet dan het puntje van zijn eigen neus is gevaarlijker dan de meest krankzinnige fantasie, want het is blind."

Fjodor M. Dostojewski Russisch schrijver (1821-1881)

Van mijn zijde geen enkel waarde oordeel maar de statistieken over het zwarte zee draadje spreken voor zich:

Aantal pagina's: 43
Aantal reacties: 632 (5-6-08 19:37u)
Start draadje:16 oktober 2007
Mooiste foto:
08-05-31_overzicht_001v.jpg

Aantal geirriteerde reacties: Heel veel, waaronder gerenomeerde moderator's, gelovigen, ongelovigen, vrienden van het forum, vijanden van het forum, enz. enz.

Dit beloofd dus een heel erg "levendige" discussie in het onderwaterhoekje te worden. Eentje die ik in ieder geval op afstand ga "volgen".

M.v.g.

Mathijs

Euh Mathijs,

Je hebt een verkeerde foto bij gevoegd.
Deze komt van het "koekebakkers forum" en is de uitvoering in chocolade :zon:

hallo

je moet wel toegeven dat deze jongen niet bang is van wat schuurwerk niet ???
na het palmuren zet ik ook steeds een primer om te zien of de romp mooi strak aan het worden is
als je lak zet zie je de bultjes en kuiltjes beter

dus wie zegt dat deze meneer dit hier ook niet aan het doen is
al is dit natuurlijk wel wat over dreven

groetjes raf

Huhohalt,

geef de man wat ruimte. Zijn plannen líjken nogal van een groot 'roze-wolkjes' gehalte maar let op: er ís echt een Oostenrijker die de USS Nimitz (dus dat mega-vliegdekbootje) op schaal 1:48 heeft nagebouwd. écht nagebouwd, dus werkelijk op de klinknagels nauwkeurig. Zelfs de heftrucks en bomlifts op het dek zijn R/C. Voordeel was dat hij alle F-14's en F-18's aan dek van Tamiya kon betrekken (dit was zijn uitgangspunt).
De romp van het model alléén weegt al anderhalve ton en de bouwer heeft een nieuwe garage rond zijn model opgebouwd omdat de oude schuur waarin hij begonnen was niet meer voldoende ruimte bood.
Onzin? Nee....er staat een heel artikel hierover in een Modellwerft die ik in bezit heb. Echt waar dus...en als je de foto's van dit model ziet 'valt je onderkaak op 't asfalt'. Werkelijk ongelóófelijk!!!
Dus wie weet....misschien hebben we binnenkort wel de beschikking over een fantastisch, volautomatisch, R/C SAR-platform....

Ergens ben ik toch een beetje bang dat onze generatie (en de volgende ) dit niet meer gaat meemaken. Heeft misschien iets te maken met het gebrek aan tastbare resultaten van de 'wannabee' sub-saver....

:celebrate:

Jos

"Geef de man wat ruimte"
ben ik het mee eens.

Dit is *niet* het zwarte zee draadje, nieuwe ronde, nieuw publiek, nieuwe kansen.
De man heeft wel degelijk een schip gebouwd van scratch. En ik kan geen onvertogen woorden vinden in zijn posts. Ik kan me Roel's input ook wel voorstellen, maar ik merk (van)zelf wel hoe mijn bijdrage bijdraagt.

het moet van twee kanten komen :
voor josse : vragen == luisteren en
voor ieder ander : adviseren =/= dat íe dan jouw idee gaat uitvoeren.

posten is altijd vrijwillig in dit forum.
Ik beschouw mijn bijdragen in principe als weggegooide tijd,
dan valt het altijd mee wat een ander er nog mee doet.
Verveelt dit draadje je, dan kan je het altijd nog links laten liggen.

Josse, weinig posten, veel bouwen en laat zo nu en dan een plaatje zien.
succes.

Euh Mathijs,

Je hebt een verkeerde foto bij gevoegd.
Deze komt van het "koekebakkers forum" en is de uitvoering in chocolade :zon:

Koekebakkers? Dus je wou zegge dat ik net chocoladekoek heb achtergelaten in de wc als dat chocoladekoek is? :mrgreen:

Koekebakkers? Dus je wou zegge dat ik net chocoladekoek heb achtergelaten in de wc als dat chocoladekoek is?

Hahahaha, Botter is leuk...... NIET dus...Zie ook hier het nut niet in van bovenstaande posting. kan nogal kwetsend zijn..... Ik zit er niet op te wachten op een beschrijving wat er uit jouw REET komt.

Neemt niet weg dat Josse meer doorzettingvermogen heeft én toont dan Botter zelf. Botter, die probeert een Amsterdam te bouwen, en daar blijft het dan bij...

Goed bezig Botter! en dat geld ook voor Adam... Dit soort postings horen niet thuis op een forum....

Douglas

Hahahaha, Botter is leuk...... NIET dus...Zie ook hier het nut niet in van bovenstaande posting. kan nogal kwetsend zijn..... Ik zit er niet op te wachten op een beschrijving wat er uit jouw REET komt.

Neemt niet weg dat Josse meer doorzettingvermogen heeft én toont dan Botter zelf. Botter, die probeert een Amsterdam te bouwen, en daar blijft het dan bij...

Goed bezig Botter! en dat geld ook voor Adam... Dit soort postings horen niet thuis op een forum....

Douglas

Nee douglas.. Jou post heeft meegedragen aan de discussie! Blij dat je ff je mening heb laten horen!!:)

Jij weet ondertussen niet eens hoe ver ik al ben met de Amsterdam? ;) Dus wat oordeel je? Je maakt me de pis echt niet lauw hoor met die opmerkingen:D

En mooi dat je zelf door hebt dat je postings niet op het forum thuis horen.. Dat zeg je tenminste zelf aan het einde :rolleyes:

beste mensen,

Dit is een van me favorieten.

''It`s nice to be important , but it`s more important to be nice''
John Cassis.

Back