Vragen over motorisering indoor kistje

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Turbodesk, 1 okt 2017.

  1. Turbodesk

    Turbodesk

    Lid geworden:
    23 aug 2008
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Niebert
    Ik heb wat vragen over de gebruikte motoren en props.

    Vlieg al een paar jaar met een Acro Magnum van epp-shape indoor. Nu is dat kistje al zo vaak gerepareerd dat ik besloten heb de electronica er af te halen en deze te gebruiken voor een ander leuk modelletje. Gewicht ongeveer 250-300 gram.

    De motor is een Schnurzz 20gs met een 12a esc. Motor is 1900kv. Propmaat is 8x4,3. Lipo 2s 450mah

    Nu heb ik twee andere modellen gekocht. Allebei van Electrifly.
    Gaat om de Electrifly Flatouts en de Silhouette.

    De Flatouts word aanbevolen met een Rimfire GPMG4500 - 1000kv en een prop van 9x3,5 of 10x3,5 en een 3s lipo. Gewicht 300 gram.

    De Silhouette word aanbevolen met een 950kv motor en ook 3s lipo. Gewicht 450 gram. Prop 11x3,8

    Ik wil natuurlijk de setup van de Acromagnum gaan gebruiken.
    Alleen deze set is bijna het dubbele aan kv.

    Kan iemand mij adviseren???
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    je ziet dat die andere motoren met 3S draaien ipv 2S, dus dat betekent grofweg dat het toerental ook 1/3 hoger zal liggen

    is sta alleen echt wel te kijken van de gewichten die je opgeeft voor indoor , 450gram !! daar moet je binnen echt flink snel mee vliegen om in de lucht te blijven... gaat natuurlijk wel maar echt heel fijn is dat niet.

    Die Silhouette heeft ook nog eens een geprofileerde vleugel, dus dat gaat nog eens harder. Ik denk dat je die Silhouette beter voor licht weer buiten kan vliegen, dan heb je er echt een leuke kist aan... maar binnen.....


    ik denk dat je met die setup van de Acro ook een modelletje kan bouwen rond de 150-200gram, dat is ook al flink wat, maar met voldoende vleugeloppervlak is daar nog een beetje prettig mee te vliegen...

    Di
     
  3. Turbodesk

    Turbodesk

    Lid geworden:
    23 aug 2008
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Niebert
    De vleugels van de Acromagnum waren ook geprofileerd. Ik kon daar prima binnen mee vliegen. Het is natuurlijk wel zo dat je daarmee niet zo langzaam kan vliegen als die ultralichte indoor vliegtuigjes.
    Het gaat mij er om of ik met die setup bijvoorbeeld de Flatouts kan aandrijven.

    Hieronder de afbeeldingen. Ik vond het gewoon leuk dat ik ze nieuw in doos kon kopen. Ze zijn al lang niet meer te koop. Had ze ook nog nooit eerder gezien. Vind het wel leuk om met iets unieks te vliegen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina