vragen over poshold met hkpilot 2.7 master

beste,

Een tijd geleden heb ik een multicopter aangeschaft met als flightcontroller een hkpilot 2.7. Nu heb ik deze multicopter al een tijdje maar tot mijn frustratie is het mij nog nooit goed gelukt om de gps aan de praat te krijgen(de reden dat ik een nieuwe heb gekocht). Zodra ik de multicopter opstart gaat alles normaal, de gps zoekt zijn satellieten vind deze en heeft een 3D fix. alles lijkt goed totdat je hem in posholt mode zet. de eerste keer dat ik dit heb gedaan ging het helemaal mis de drone vloog alle kanten op en ik had helemaal niks meer te vertellen. nu probeer ik hem dus goed te krijgen. ik haal thuis mijn proppelers eraf en zet hem. doe alles hetzelfde en vervolgens zodra de motoren draaien kan ik:

1. helemaal niet weinig gas geven zoals ik dat in stabiliest wel kan.
2. de motor gaan stapsgewijs meer gas geven dus niks gaat vloeiend over.
3. zodra ik wil dat de motoren minder hard gaan draaien blijft die eerst een 5seconden op dezelfde snelheid draaien. vervolgens neemt de snelheid af zoals in punt 2 ook benoemd.

ik ben hier al een hele tijd mee bezig maar weer nu echt niet meer waar het aan kan liggen zijn er mischien mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? of mensen die weten waar het mogelijk aan kan liggen? of nog beter een oplossing hebben?

edit: bij de eerste testvlucht kreeg ik opgevemoment ook de melding: "gps glitch". hierna thuis ook nog een paar keer gezien. heb zojuist nogmaals geprobeerd kreeg ik deze prearm niet.

met vriendelijke groet,

Arrie Tielbeke

Klinkt bijna als het GPS/Compass oriëntatie net als op de APM ? Bij mij ging hij helemaal flippen toen ik dit vergat :)

Next connect with the Mission Planner and go to INITIAL SETUP | Mandatory Hardware | Compassand set the Orientation to ROTATION_ROLL_180.

http://ardupilot.org/copter/docs/common-installing-3dr-ublox-gps-compass-module.html
bedanktt voor het reageren!

ik heb dit geprobeerd en inderdaad in het begin leek alles goed. het gas kon ik mooi regelen maar helaas was dit maar 1x. hiernaa deed het oude probleem zich weer voor en nu heb ik zelfs een prearm voor "compass not healty" helaas. of mischien maak ik nog ergens een fout

Misschien anders eens de software er opnieuw op zetten ? Welke foutmelding geeft mission planner aan als je hem aan de pc hangt ?

http://ardupilot.org/copter/docs/prearm_safety_check.html

Recognising which Pre-Arm Check has failed using the GCS
The pilot will notice a pre-arm check failure because he/she will be unable to arm the copter and the LED will be flashing yellow. To determine exactly which check has failed:

1. Connect the Flight Controller to the ground station using a USB cable or Telemetry.
  2. Ensure the GCS is connected to the vehicle (i.e. on Mission Plannerand push the “Connect” button on the upper right).
  3. Turn on your radio transmitter and attempt to arm the vehicle (regular procedure using throttle down, yaw right)
  4. The first cause of the Pre-Arm Check failure will be displayed in red on the HUD window

Misschien anders eens de software er opnieuw op zetten ? Welke foutmelding geeft mission planner aan als je hem aan de pc hangt ?

http://ardupilot.org/copter/docs/prearm_safety_check.html

Recognising which Pre-Arm Check has failed using the GCS
The pilot will notice a pre-arm check failure because he/she will be unable to arm the copter and the LED will be flashing yellow. To determine exactly which check has failed:

1. Connect the Flight Controller to the ground station using a USB cable or Telemetry.
  2. Ensure the GCS is connected to the vehicle (i.e. on Mission Plannerand push the “Connect” button on the upper right).
  3. Turn on your radio transmitter and attempt to arm the vehicle (regular procedure using throttle down, yaw right)
  4. The first cause of the Pre-Arm Check failure will be displayed in red on the HUD window
Ik heb nu opnieuw de firmware erop zeten en krijg inderdaad geen prearm meer van compass not healty. In het begin weer keurig kon alles goed regelen totdat ik mn throttel hoger doe. Nadat ik hem hoger (boven de 60%) heb gedaan wil die heel slecht weer uit miss mogelijk beveiligt tegen het te snel dalen?? En ik zag ook dat de flightcontroller denkt dat die op bijv -0.13M is mischien een reden dat die daarom direct de motoren hard laat draaien?? Alvastt bedanktt

Ik durf het zo niet te zeggen Arrie. Vliegt hij wel goed in normale modus ( Atti) ?
Met de test vlucht vloog die goed zonder gps. Ik gok dat ik het gewoon weer op een test vlucht moet wagen maar ik ga deze komende week eerst examens maken heel erg bedankt voor je hulp iniedergeval! Ik zal over een week en een paar dagen hier weer terug komen om te vertellen hoe het ging en evnt. Vragen te stellen bedanktt!

Back