Vragen over tanks

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door rottierood, 21 jul 2004.

  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hallo,ik wil graag een RC tank aanschaffen.Waar moet ik op letten,wat is het onderhoud wat ik zelf kan doen,wat zijn de gemiddelde kosten wat onderdelen betreft..........kortom eigenlijk alles.Het is mijn allereerste RC tank zoniet het allereerste model met RC.Wie kan mij daar een leuk en spannend antwoord op geven.Groetjes Marcel.
     
  2. Hoi Marcel,

    Leuk dat je een tank wilt aanschaffen :lol:
    Ík zelf rij sinds een paar maanden met een Tiger I van tamiya (met alle toeters en bellen geluid en beweging)
    Voorlopig nog geen problemen ook niet met mijn oude Leopard en Gepard beide ook van tamiya :lol: hoewel ik met de Gepard door 't zand ben geweest, dat zat echt overal en is niet zo bevordelijk voor mijn Gepard :lol: welke nu wordt gerenoveerd.

    Dus met Tamiya tanks heb ik nog geen mechanische problemen gehad 8)

    Ik heb ook zo'n speelgoedtank aangeschaft, om te gaan paintballen :twisted: daar waag ik mijn Tamiya tanks niet aan
    1 van E Bay en / of marktplaats :cry: zo'n grote van 82 cm
    Ik reed hiermee in de huiskamer en toen over een drempel, dat ging prima :lol:
    Toen weer terug, :cry: en dat ging minder en daarna ging hij uit zijn eigen links af :twisted: :evil:
    Dat speelgoed was dus niet zo sterk :evil: tandwiel was kapot :wink:
    Maar schieten deed hij wel :twisted:
     
  3. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Bedankt voor je antwoordt.Vandaag heb ik een tank aangeschaft namelijk een LeopardII A5.Radio Controled natuurlijk.Deze kan schieten.Mijn zwager heeft ook een tank namelijk een Abrams.
    Er zit in de doos ook een soort schietschijf bij waar je op kan schieten.Maar je ziet niet waar je geschoten heb.Heb jij een idee?
    Het merk is Hen Long.Het is speelgoed,maar om te beginnen is het mooi zat.
    Groetjes Marcel.
     
  4. Hoi,

    Dan moet je op deze site kijken, die gasten gebruiken ook tanks om mee te schieten, maar dan met verf kogeltjes een soort paint ball met tanks :wink:
    http://www.customrcmodels.com/MaruiTanks/id77.htm

    Zij gebruiken de Marui tank en die van Hen Long :lol:
     
  5. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ontzettend leuk en leerzaam.Ik krijg de smaak al flink te pakken.Ik heb ook gelezen dat het merk wat ik heb niet helemaal je van het is (Hen Long),maar als ik er rustig mee om ga dan valt het wel mee zeker?
    Ook om de tank gedetaileerder te maken is ook erg mooi.Als jullie nog wat tips voor me hebben.....graag!Groetjes Marcel.
    hehe.....klein detail ik ben 35.Grote mannen worden weer kind!
     
  6. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Effe goed lezen:

    Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud als je stopt met spelen....

    Ik ben trouwens pas 40 en als ik rondkijk bij meetings (boten voornamelijk) dan val ik toch echt in de 'jongere categorie' wat leeftijd betreft. Niet zo vreemd als je bekijkt wat onze hobby kost!

    Jos
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    het spijt me als ik het verkeerd begrijp, maar dat paint ballen met tanks is toch hartstikke zonde. dan moet je hem elke keer weer schoon gaan maken zo niet nog erger over nieuw gaan verfen... of zeg ik nu iets geks? :roll:

    Groet Robo
     
  8. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Jos

    Ik ben 14 :D :p
     
  9. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Yo RC_Freak,

    "Toen ik jouw leeftijd had" (T.....ring is dat effe wat jaren geleden) was ik ook aan het modelbouwen maar deed het toen wat 'zuiniger aan'. Ben vanaf m'n 23ste gestopt en pas 3 jaar geleden weer begonnen (en nu wat 'massiever' met tanks, 2 duikboten en momenteel de Seabex).
    Wees wijs: NOOIT stoppen!
    En leeftijd speelt in onze hobby wat mij betreft geen rol.

    Jos
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    weet iemand ook waar ik tekeningen kan vinden voor het maken van een tank?Mijn zwager en ik hebben een idee om zelf een tank te bouwen.Hij weet een heleboel van electronica af,dus daar maak ik me niet druk om.Ik ben voor de afwerking en dat soort zaken,onder ander het bouwen van de buitenkant.Wie weet waar ik dat kan vinden??
    Groetjes marcel (tankcommandant LeopardII A5 hihihi)
     
  11. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Deze al gevonden? http://www.rctankcombat.com/
    Kon niet echt tekeningen vinden, maar deze pagina geeft wel heel veel info over de diverse technische bouw-info.
     

Deel Deze Pagina