Bouwverslag Vragen Tarto 650 / APM (clone) / Teensy / LUA

Beste drone piloten en APM kenners. Gisteren een vlucht gemaakt met mijn nieuw opgebouwde Tarot 650 Quad met een APM (clone) en Teensy telemetry link naar Frsky protocol. Na deze vlucht heb ik een aantal vragen die ik jullie graag wil voorleggen. Hiervoor heb ik gevlogen met een F550 en Naza dus tamelijk nieuw in de APM wereld.

1. GPS stabiliteit

De Clone die ik heb gekocht is een apm ‘2.8’ met een externe GPS/Kompas geloof versie 6. Wat me direct opvalt is dat de Quad met een beetje wind moeite heeft om netjes op positie te blijven zoals ik dat gewend ben van de F550 met NAZA. Zelfs hoogte varieert me te veel. De vraag die ik hierbij heb is of dit met andere PID instellingen te verbeteren is of dat het aan te bevelen is naar een meer acurate GPS (Versie 8) te upgraden?

2. Auto tune

Bij het gebruik van auto-tune begint de quad wat te wiegen om de tuning functie uit te voeren. Deze bewegingen worden echter steeds heftiger en heb dan ook ingegrepen om het proces te stoppen. Wat is jullie advies voor autotune?

3. Teensy en LUA script

Ik heb met succes een Teensy interface in gebruik die het APM telemetrie protocol omzet naar Frsky Telemetrie om de data op mijn Taranis zender af te lezen. Heb daarbij ook een mooi LUA script van Scottflys in gebruik. Dit scrhipt geeft naast verschillende data in het midden een pijl aan die de orientatie van de quad tov de vlieger moet aangeven. Bij mij werkt dit niet helemaal correct. Als de quad links vliegt wijst de pijl naar rechts en vise versa. Komt dit door een setting in de APM of moet ik iets in het LUA script aanpassen?

4. Stroom sensor / indicatie

Naast weergave van de Lipo spanning moet het ook mogelijk zijn het stroomverbruik aan te geven. Geen idee of dit met de ‘clone’ apm power module / bec mogelijk is en welke setting ik daarvoor in Mission Planner moet kiezen.

Alvast dank voor jullie advies!

Dick

Ik heb alleen ervaring met punt 1 :-) bij mij toen precies hetzelfde op de de APM.....niet zo'n strakke lock als op een Naza FC. Toen ook veel geprobeerd, ander gps, ander plek, zo veel mogelijk trillingen eruit gehaald maar de positie hold is gewoon niet echt zo goed als met een Naza FC.

Dank voor je reactie! Wat minder guru's hier dan verwacht dus maar internet afspeuren en 'trial and error'.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back