vragen van een nieuweling op boot gebied

Op marktplaats staat een advertentie die ik op zich wel interessant vind: Marktplaats.nl > mooie grote snelle brandstof speedboot/powerboot - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw Ik wil graag weten of op deze boot een kap kan zodat het motorruim kan worden afgesloten.(krijg van de adverteerder geen antwoord) Weet iemand dit? Mocht iemand bij het zien van deze advertentie gelijk iets hebben NIET kopen dan hoor ik dat ook graag:D (heb namelijk zelf het id dat de aluminium staaf waar het roer aan vast zit een alu hoek profiel is ?)

2de vraag: Hoe wordt de waterkoeling op de motor geregeld is dit met een pompje of wordt dit door vaarsnelheid in de leiding geduwd met als gevolg dat als de boot niet vaart te warm wordt?

Tupperware en Gamma boot.

Volgens de adverteerder kan de waterkoeling zowel met een pompje als met een pickup uitgevoerd worden.

Voor 400 gaat het nog wel. Maar verwacht er niet te veel van. Dat is een V Bierens romp en die zijn doorgaans " zo recht als een haarspeld". Motor is een 23pummetje. 50-60 is het maximaal haalbare als het een beetje recht gebouwd is.

Spaar even door (tot 1000) en koop dan een echte boot met de juiste spulletjes er in via bijv. het Xtremercboats forum. Vraag in ieder geval altijd om een demonstratie.

Dat is dezelfde romp..... daar schiet je dus niks mee op. Motor zal wel wat meer vermogen leveren. Probleem met goedkoop (450 euro, alsof het niks is....) is dat je op een gegeven moment verder/harder wilt. Dan heb je een probleem om het verkocht te krijgen, want dan blijft het "goedkope troep" (relatief gezien dan) en moet je er alsnog flink op toeleggen. Of je houd de set en je gaat alsnog flink investeren om het enigzins van zijn plek te krijgen.
Hoe je het ook bekijkt, het kost dan ook extra geld.

Back