Vragen verschillende brushed motoren

Ik heb hier een aantal brushed motoren liggen die ik zojuist heb uitgekuisd, opnieuw gesmeerd en getest.
Betreft deze motoren:

Kyosho 360 St lemans (2x)
T-tech trinity
Acto power offroader 2wd
Kyosho mega motor 360 monster truck

Graag had ik wat info over deze motoren.
Hebben deze iets van waarde?
Hoeveel turns zijn ze?
Kwamen deze standaard of zijn het allemaal upgrade motoren?

Van de kyosho lemans weet ik dat er 1 standaard in de kyosho jet stream 800 zat (boot) maar deze zijn redelijk aan de trage kant. De kyosho mega motor is ook wat traag. De trinity en acto power zijn behoorlijk snelle motortjes.
De lemans lijken mij niet super speciaal maar de rest ben ik nog niet/niet veel tegen gekomen dus ga er van uit dat ze wel iets van waarde hebben.Van de acto power en de mega motor heb ik ook nog de originele doosjes.

1zc1u37.jpg

Bedankt alvast voor de info, leuk om te zien dat die mega toch wat waard is!
Echter moet ik wel realistisch blijven, aan de mijne zie je wel dat hij gebruikt is en de sticker is natuurlijk ook niet meer wat hij geweest is. Werkt natuurlijk wel weer perfect maar uit ervaring met tamiya technigold motoren weet ik dat deze bijna het dubbele opbrengen als de sticker er nog goed op zit en de motor er clean uit ziet.

Heb zelf precies dezelfde acto power nieuw verpakt verkocht voor €40 ( hoogste bod )
Orginele prijs in NL was €75,
Zijn dus nog wel wat waard je moet alleen de juiste koper vinden.

De 360 kan voor een verzamelaar leuk zijn, om in een model voor op de plank te zetten. Echt snel zijn ze niet inderdaad. De Acto lijkt me wel leuk voor een vintage runner, maar of misschien voor een model voor op de plank, waar een roze motor goed bij kleurt. Het is een 14 turns motor met glijlagers:

Technische Daten:
- Tamiya Hochleistungsmotor
- sehr Drehmomentstark
- 2fach Gleitgelagert
- Nutzbare Spannung 7,2-8,4V
- Drehmoment bei bester Effizienz: 450g/cm (7,2V)
- Drehzahl bei bester Effizienz: 25800 U/min (7,2V)
- Leerlauf-Drehzahl: 30000 U/min (7,2V)
- Windungszahl: 14Turns

Die empfohlene Getriebeübersetzung für diesen Motor liegt bei: 10 bis 11:1

( bron: Modellbau-Seidel - Tamiya - 7434006 Tuningmotor Acto-Power Off-Roader 2WD )

Bedankt alvast voor de info, leuk om te zien dat die mega toch wat waard is!
Echter moet ik wel realistisch blijven, aan de mijne zie je wel dat hij gebruikt is en de sticker is natuurlijk ook niet meer wat hij geweest is. Werkt natuurlijk wel weer perfect maar uit ervaring met tamiya technigold motoren weet ik dat deze bijna het dubbele opbrengen als de sticker er nog goed op zit en de motor er clean uit ziet.
Even oppoetsen en verkopen ;)

En de aanduiding 360 geeft aan dat hij getuned was voor 6 minuten races. Dus ietsje milder dan de 240 versies van de LeMans, wat lager verbruik, meer focus op koppel en minder op toeren. Bedenk dat je in die tijd het moest zien te redden met 1200 mAh NiCad pakketjes, en later 1700 mAh, wat een enorme stap vooruit was. De 360 is ook een 550 maat motor, ietsje groter dan de standaard 540.

Zo'n roze motortje zou best leuk staan op de plank, ik heb nog een setje "Hot Laps" banden en bijpassende fluor pink velgen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod :D hij steekt inmiddels in de tamiya f101.
In de monster beetle ging hem echt niet worden :P tenzij ik ooit een beetle kap vind in roze met flower power bloemen erop :D dan wissel ik

In dat motortje zit inderdaad veel pit! Denk niet dat mijn rustler vxl de F1 kan bijhouden, heb hem gisteren even kunnen testen :D Vind het wel vreemd dat zo'n hoogtoerige motor een offroad motor zou zijn. (Staat offroader 2wd op de can) Wordt toch veel te snel heet dan?

Indoor: als je hem graag wilt hebben kunnen we misschien wel een deal maken. Zit nu in de F1 maar of die nog vaak gaat rijden, ik denk het niet. Misschien leuker als jij hem effectief nog gaat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Nog eens een kleine vraag, heb hier 3 technigold motoren liggen waarvan eentje al terug proper en inorde is. Nu zie ik bij alle 3 de motoren dat er lipjes zijn afgebroken waarop de draden worden gesoldeerd. Zijn deze lipjes apart te koop? Of wordt dat zelfbouw (geen probleem maar als het bestaat liever origineel)

Foto:

11ajuw2.jpg

Back