vragen voor opbouw sleper

• Topicstarter Topicstarter jddegroot
  • Startdatum Startdatum
J

jddegroot

Guest
Hallo,

Ik ben nog niet begonnen met m'n sleepboot (zie eerdere Posts over de Butse Kop) maar ik zit al wel vooruit te denken, ik wil graag in de kajuit wat raampjes hebben, net als 't origineel, maar hoe zet ik die erin? aan de binnenkant plakken ofzo?
Ook wil ik graag de normale boordlichten e.d. erop zetten, maar hoe moet dat, ledjes ofzo? (ik ben geen onwijze kei met elektronica, dus graag een duidelijke uitleg)

m'n bootje wordt schaal 1:10, dus 91 cm lang.
Hierbij ook een fototje:

Hoi jddegroot

Wat je kunt doen met de ramen is: Je maakt eerst een mal van een raam. Dan doe je daar een U profiel erom heen, en maak dat op maat, en het vormen van het U profiel doe je met een fhon. Zorg wel dat het profiel ook de dikte van je raam is en de mal ook. Als je dat gedaan hebt zet dan het echte raam in het profiel. Als dat gebeurt is plaats dan het raam in in de stuurhut. Het idee wat hier achter zit is,dat je geen lijm hoef te gebruiken op het glas.

Groetjes Huub

Bedankt voor je snelle reactie, nog wel 2 vraagjes:

van wat voor soort materiaal moet ik dat raam dan maken? plexiglas ofzo?
zo'n h-profiel is gewoon bij de modelbouwshop te verkrijgen?

Hoi jddegroot

Het plexiglas en het U profiel kun je gewoon bij goede modelzaak kopen. Ze hebben daar alle maten en dikte. Als ze dat niet hebben,kan je dat zo bestellen. En die U profielen,die zijn van wit styreen.

Groetjes Huub

Back