vragje

hoe kan ik mijn versnelingsbak van een knicht rider goeds laten loopen want hij blijvt in de 1versneling hangen en verder geageerd hij er niet meer op wat moet ik doen om dat te ver helpen en de as om te schakelen draait ge woon door
gr benzie

Je bent wel erg spaarzaam met info hé ;)

goed gebouwd? servo juist afgesteld? kan je de 3 versnellingen handmatig gebruiken? (heb je dit getest tijdens de bouw?)

Hoe schakel je? terwijl je vol gas aan het rijden bent? je mag enkel schakelen als je geen gas geeft (zie ook het shift gate sjabloon achteraan de handleiding) maw knuppel naar links =1° versnelling, gas geven en rijden, vervolgens gas lossen (truck blijft bollen) en knuppel naar horizontale middenpositie (=2° versnelling) en terug de gas erop.

Dat de as gewoon doordraait (ik neem aan dat je de as voor de servo bediening bedoelt) is normaal. het is de trek/duw richting die het schakelen bepaald.

benzie zei:
hoe kan ik mijn versnelingsbak van een knicht rider goeds laten loopen want hij blijvt in de 1versneling hangen en verder geageerd hij er niet meer op wat moet ik doen om dat te ver helpen en de as om te schakelen draait ge woon door
gr benzie

Iets meer aandacht voor wat je schrijft maakt het leesbaar ..... hier staat een hoop onsamenhangende "onzin" waarbij je maar moet gokken wat er bedoeld wordt ..... weinig kans dat er zo ook een serieus antwoord op komt.

dat doe ik ook maarr de as van de versnelings bak draait gewoon door als ik aan het schakelen ben zo als hier boven geschreven staat. hoe moet ik het dan verranderedat ? want het is best lastig al ik maar twee versnellingen heb van de drie

Weer is er geen touw aan je bericht vast te knopen.

Try again ;)

Tjeerd

dan zal ik maar beter vormeren mijn vraag
wat ik erzijn als de schakel as van de versnelings bak meedraai met het schakelen zodat ik maar 1 versneling heb om te met te rijden en dat valt niet mee met 5 kg op de oplegger

Weer is er geen touw aan je bericht vast te knopen.

Try again :wink:

Tjeerd

Ik zou eerst uberhaubt leren een regel te formuleren voor er weer wartaal komt te staan waar geen mens wat mee kan. Probeer je verhaal duidelijk te omschrijven zodat we er wat mee kunnen. :evil:

Ik bedoel dat de schakel as rond draait als de servo wordt bedient, van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling gebeurt er niks.
Wat is het probleem

hallo,
ze weten nie wat gebedoeld,maar ikke wel
gewoon uw versnellingsbak terug uit elkaar halen en terug monteren,
wedden dat er een fout in zit,waarschijnelijk een vork verkeerd geplaatst.
of uw sevo is niet goed afgeregeld.
maar eerst de test, doe uw truck rijden met de achteras vande grond en schakel mee de hand en je ziet welke versnellingen je kunt nemen....... en nog iets
hoe oud is de truck want bij de nieuwe tamiya's is er een verschil op de versnellingsbak ( dat vele niet weten)
groetjes speedy

ps: anders stuur mij maar een ph ik zal je wel helpen.

Back