Hallo collega modelbouwers,
Afgelopen weekend heb ik mijn Trex250 omgebouwd naar flybarless met de DFC kop van Align en een 3GX versie 3.0.
Nu doet zich het volgende vreemde gedrag voor:
Al voordat de heli helemaal opgetoerd is en los komt, begint de 3GX met corrigeren. Het gevolg is dat de heli omvalt als ik throttle niet dicht zet.
Ik heb de complete setup doorlopen van het flybarless deel en de gyro setup.
Stickbewegingen laten de juiste bewegingsrichting zien, correctie van de 3GX gaat de juiste kant op, trillingen zijn nihil, pods staan op 12 uur.
Ik heb vervolgens de firmware gedowngrade naar versie 2.1, zoals die ook op de unit in mijn 450 zit, waar die perfect werkt.
Subtrims en trims staan op 0.
Ik heb alles nog eens nagelopen, maar kan geen oorzaak vinden voor dit gedrag.
De 3GX zit aan de onderkant van de heli en anti torque compensation staat op reversed. Wel is de 3GX gemonteerd met de aansluitingen naar voren, maar volgens de handleiding zou dat geen probleem moeten zijn.
De rest van de heli is standaard Align setup: standaard motor, ESC, servo's etc. Ontvanger is een Graupner SMC16Scan35 (ja, ik vlieg nog op 35MHz...), allemaal identiek aan de setup van mijn 450.
Ik lees graag jullie tips en aanbevelingen.
Willem.
Afgelopen weekend heb ik mijn Trex250 omgebouwd naar flybarless met de DFC kop van Align en een 3GX versie 3.0.
Nu doet zich het volgende vreemde gedrag voor:
Al voordat de heli helemaal opgetoerd is en los komt, begint de 3GX met corrigeren. Het gevolg is dat de heli omvalt als ik throttle niet dicht zet.
Ik heb de complete setup doorlopen van het flybarless deel en de gyro setup.
Stickbewegingen laten de juiste bewegingsrichting zien, correctie van de 3GX gaat de juiste kant op, trillingen zijn nihil, pods staan op 12 uur.
Ik heb vervolgens de firmware gedowngrade naar versie 2.1, zoals die ook op de unit in mijn 450 zit, waar die perfect werkt.
Subtrims en trims staan op 0.
Ik heb alles nog eens nagelopen, maar kan geen oorzaak vinden voor dit gedrag.
De 3GX zit aan de onderkant van de heli en anti torque compensation staat op reversed. Wel is de 3GX gemonteerd met de aansluitingen naar voren, maar volgens de handleiding zou dat geen probleem moeten zijn.
De rest van de heli is standaard Align setup: standaard motor, ESC, servo's etc. Ontvanger is een Graupner SMC16Scan35 (ja, ik vlieg nog op 35MHz...), allemaal identiek aan de setup van mijn 450.
Ik lees graag jullie tips en aanbevelingen.
Willem.