Vreemd probleem met gyro, wie kan me helpen?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi mede-modelbouwers(sters)

Ik heb me dit weekend een trex 450xl CDE gekocht, nieuwe ontvanger, motortje en controller. De rest had ik nog liggen van men vorige heli zoals, gyro, servo's, lipo, zender, enz....

Ik blij natuurlijk en onmiddellijk beginnen bouwen... met als gevolg dat die gisteren dus vlliegklaar was. Heli is volledig afgesteld, lipotje vol en rustig beginnen dus maar nu komt het...

Nadat ik de controller volledig heb ingesteld, alles gechecked en ge dubbel checked ging ik voor de eerst maal men trex de lucht in laten. Op de grond even de servo's gecontroleerd, alles werkt perfect, rustig laten optoeren, de staart gaat de goede richting uit en dus naar 50% throttle laten komen en pitch geven, maar zodra ik dus pitch geef valt blijkbaar de gyro om één of andere reden uit. Zolang ik op de grond sta doet die het perfect, maar eens ik een beetje pitch geef weigert die dus te werken, de heli draait om zijn as en tegensturen heeft enkel zin als je volledig de knuppel in de hoek zet en dan gaat die de hevig tollen naar de andere kant toe.

Wat kan hier fout zijn?

Configuratie:
- Trex 450XL CCPM
- Align 430L 4050kv
- Quark 33 V2 controller
- MzK Sexta ontvanger met Berg techn.
- 3 x Graupner C-121 servo's op de swashplate
- 1 x GWS Naro STD servo op de staart
- Zoom Gyro met HH
- HyperPower Lipo 2000mha 15/20C
- Zender Graupner MX-12

PICT10721.jpg

De Gyro heeft altijd perfect gewerkt, en doet het dus ook goed als ik op de grond sta, enkel vanaf dat er pitch bijgegevenw word doet die raar.

Klinkt heel erg als een gyro die naar de verkeerde kant tegenwerkt. Dus als er een reverse schakelaar op de gyro zit, die omhalen (Dus niet de servo reverse op de zender!!!) anders de gyro op zijn kop monteren.

Je kan dit ook beter controleren als de rotor niet draait. gewoon de staart een zwaai geven en kijken naar welke richting de staartbladen tegen werken.

Probleem opgelost, de reverse schakelaar op de gyro verandert en nu doet die het wel goed. Bedankt voor je antwoord !!!

Back