vreemd

Beste mensen ik had even een vraag,

Als ik een batterij in mijn auto doe dan rijd de auto vooruit logies, als ik de batterij eruit haal en er een nieuwe batterij in doe rijd mijn auto achteruit. Dan moet ik de stekkers omdraaien om de auto weer vooruit te laten rijden.

Weet iemand wat dat is, ik kan het niet vinden. gr rob

ik heb een carson auto, lrp regelaar automatisch, 19 turn motor.

Net weer geprobeerd maar rijd nog steeds achteruit, als ik de hendel van de zender naar achteren doe. Volle batterij erin en draden weer om gedraaid en rijd weer vooruit. Heel vreemd

Laatst bewerkt:
Rustig maar, je komt er wel uit hoor.
Ik kan best begrijpen dat je ongeduldig bent ;), maar nu ben je wat te snel hoor...

Rob,

De regelaar programeert zichzelf elke keer dat je de accu aansluit. Het lijkt erop dat de regelaar denkt achteruit op de zender vooruit is, staat de trim van de zender wel in het midden?

Misschien moet je de servoreverse op de zender om te zetten en dat de regelaar dan wel goed programeert.

Jasper

Ik denk eerder dat de stekkers aan de accu's verschillend zijn. Als de regelaar met de ene accu gewoon vooruit rijd als de zender vooruit zegt en met de andere accu precies andersom... Kan je een foto maken van beide accu's? En dan met name de draden en stekkers met de accu's naast elkaar? Dat kan een hoop duidelijk maken denk ik...

de trim stond niet in het midden dat heb ik nu gedaan, de auto heeft dat nooit gedaan met de accu's, de stekker zijn het zelfde en op de zelfde manier aangesloten. Net geprobeerd en de auto ging weer achteruit. Stekker er uit van de accu eruit en erin gedaan en hij ging weer voor uit.

Laatst bewerkt:
Joost,

Als de accu's andersom waren bedraad dan was de ESC allang kapot! ESC's kunnen slecht tegen verkeerd aansluiten, ik weet het uit ervaring :(

Rob,

Je schrijft dat de regelaar dit vroeger niet deed, wat is er in de tussentijd veranderd?

Jasper

ik heb er andere andere connectoren op gezet omdat er van die goed kopen stekkers aan zaten, maar dat heb ik gisteren gedaan en de auto deed het van de week ook al. Misschien maakt de accu geen goede verbinding kan dat ook?

ik herken hier wel iets in. ik heb een nosram 17 turns regelaar die zichzelf automatisch instelt. deze regelaar wordt ook onder het merk lrp uitgebracht voor de hpi sprint 2 rtr. ik heb ook wel eens gehad dat hij zich verkeerd instelde. dat wil zeggen vooruit op mijn zender gaf als resultaat een achteruitrijdende auto. een keertje de accu los en weer aansluiten lost het weer op. heeel af en toe heb ik dit nog wel eens maar boeiend. gewoon ff stekker los en weer vast en hij regelt zich weer goed. succes!

Joost,

Als de accu's andersom waren bedraad dan was de ESC allang kapot! ESC's kunnen slecht tegen verkeerd aansluiten, ik weet het uit ervaring :(

Rob,

Je schrijft dat de regelaar dit vroeger niet deed, wat is er in de tussentijd veranderd?

Jasper

Shit, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de war met de motordraden. Mijn post kan je voorbij laten gaan haha...

heel simpel.
als je ke accu er an hangt eerst gas geven. als je de rem in drukt en daarna gas geeft rijd hij achter uit.
accu los halen even wachten. accu er aan hangen en daarna eerst gas geven.
altijd eerst je zender aan zetten.
beste setup is alle th settings neutraal zetten.

je hebt een lrp A1 regelaar zeker.

ik heb een lrp a1 regelaar zijn die niet goed, het is verholpen weet ook niet hoe het kan maar hij doet het weer.

Wil jullie even bedanken voor de hulp, het is goed dat er een forum is voor de beginners en gevorderden.
gr rob

wil ook een nieuwe zender kopen welke kan ik het beste kopen de spectrum 02 heb ik zien staan op marktplaats voor 80 euro is dat wat, of raden jullie dat af 2 hands.

Back