vreemde en vervelende crash met r-rex :(

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Normaal gesproken zal ik geen nieuw topic openen voor een crash van mijn t-rex 450.. maar deze brengt een hoop vragen met zich mee :?

ik vlieg nu al een kleine periode inverted en het gaat steeds beter, de angst is eruit en het rondvliegen inverted begint te komen.. nou okee mag ik dan een keer door een stuurfoutje crashen is daar niks raars aan en gewoon snel weer opbouwen.

nu vandaag had ik weer een lekkere vlucht gemaakt en net voor ik wilde stoppen dacht ik; nog even een rondje ''uitvliegen'' met een lekkere snelheid en dan stoppen.. dat had ik beter niet kunnen doen..
ik vloog aan na een 540 stallturn en de hele zakte, okee wat up en meer pitch maar daar had de heli geen zin in, hij bleef recht vooruit vliegen langzaam de grond in. hij heeft echt meter door de grond ''geploegt'' voordat hij stilstond.. nog nooit zoiets gezien 8O
stomme was dus dat hij gewoon niet echt wilde, en ik geef daar de speling in de hoofdrotor de schuld van. er zit zo'n 2gaden pitch in de hoofdbladen en wel 4 graden in de paddles, de speling bouwd zich op in rotorkop van onder naar boven :? waarschijnlijk werd onder belasting het nog iets slechter en reageerde hij daarom niet/zo slecht.

ik had minder schade verwacht, de rotorkop is bijvoorbeeld nog helemaal goed, de hoofdas is zelfs volkomen recht gebleven 8O

-spindel is een beetje scheef, heb ik nog genoeg van
-de 315 pro woodies zijn in 100 stukjes, wilde ze toch vervangen voor de 325 of 335 versie
-landings gestel, moest ik eigenlijk ook nog kopen, dit was namelijk een df36 versie die veel te klein was :lol:
-antenne van de ontvanger, die is afgebroken/sheurd omdat die vast aan het landingsgestel zat
-staartboom, 90graden verdraait (ziet er vet uit 8) ) en vol deuken, heb ik ook nog wel volgens mij
-en nu het ergste: mijn gloednieuwe s9650 heeft een afgebroken puntje op het lipje voor bevesteging, daar zat hij toch niet vast maar toch is hij nu dus beschadigt :evil: :2gunfire:

als jullie er hetzelfde over denken moet ik dus echt van die speling afkomen, een nieuwe rotorkop is alleen niet erg goedkoop :mad:

zo... even mijn hart gelucht, doet me goed :yes:

greets oscar

Jammer van je crash, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Mijn 600 is zondag vanaf 70 meter naar beneden gevallen door OF storing OF een gebroken ball link, altijd balen zo'n crash vooral als je niet weet hoe het komt.
Volgens mij kun je bij een goeie shop de losse behuizing van de 9650 wel bestellen. Dus als je servo nog werkt en je kunt hem niet op een andere manier vastmaken hoef je in ieder geval geen nieuwe te kopen.

Je zegt dat hij 'echt niet meer wilde' en ook dat het aan het eind van je vlucht was. Misschien een domme lekenvraag, maar zou het niet gewoon kunnen dat je accu niet voldoende capaciteit meer over had?

Hey Oscar,

Jammer van je crash,das natuurlijk balen,
de schade valt wel nog mee zo te zien :wink:
ongeveer hetzelfde dat kapot gaat als ik crash :P
De behuizing van de S9650 kan je op verschillende plaatsen kopen:
helidirect
ReadHeli
eBay
2TowerHobbies
Helikraft]HeliKraft[/url]

Heb ook al eens voor gehad dat mijn accu leeg was maar dan slaagt de motor af,
toen was hij vrij hoog en heb hem ook niet meer kunnen redden. :evil:

De motor zal nooit afslaan door een lege accu. Wat wel kan, is dat je regelaar een ingebouwde lipo-safe heeft die de boel uitschakelt zodra je onder een bepaald niveau komt.

Ik vlieg geen heli dus over speling etc. kan ik weinig zinnigs zeggen. Wel weet ik dat ik met een electro vliegtuig ook de ervaring heb dat een zo goed als lege accu ervoor kan zorgen dat hij terugvalt in prestaties. Dat kan ook gebeuren met een lipo-safe, immers die grijpt pas op het laatste moment (zo ongeveer) in.

Hoe dan ook, het was zomaar een idee ;)

Jammer van je heli!! maar ik denk dat je hier juist weer ervaring mee opbouwd ;)

bedankt voor het meedenken!
ik vlieg normaal rond de 8 minuten met de 430L met 11t pinion op een 2100mah pack, als ik wou kon ik nog wel 3 minuten doorvliegen voordat de liposave zou branden. dit probleem lag denk ik niet aan een lege accu, want ik kan het effect van ''niet willen'' zo reproduceren in de lucht. het was al een bekent probleem dus, maar dit keer had het nare gevolgen.

de S9650 heeft gelukkig een hoop lipjes om hem vast te maken, er was dan ook een heel klein stukje gebroken van een lipje dat niet eens in gebruik was, het is dan ook geen probleem maar wel zonde :wink:

ik moet je trouwens nog super bedanken BarnOwl! ik zei laatst tegen je dat een 401 onder de tailboom logisch was (heeft dit keer ook zeker de gyro gered!) maar dat een tailservo aan de linkerkant van de boom monteren een betje overdreven was. nou als hij aan de rechterkant had gezeten was de servo nu niet meer heel! precies op de plek waar ik eerst altijd de servo had zit nu een dikke deuk in de boom en heeft me dus flink wat geld bespaard. erg bedankt BarnOwl :D

Sorry hoor,maar nu kan ik het niet meer volgen.
Eerst snap je niet dat hij niet meer wil,en nu zeg je dat het een al langer bekent probleem is.
Hoe zit dat nou?

sorry dat ik wat onduidelijk ben geweest..
het is inderdaad al langer bekent dat bij roll/nick/coll. pitch hij even niet/slecht reageert. bijvoorbeeld als ik snel positieve en negatieve pitch achter elkaar doen, wat er dan gebeurt is als ik van negatief naar positief ga dat hij een meter of 3 ''doorzakt'', hij reageert dan even niet en ik DENK dat dat komt door de speling.
dat hij nu zichzelf de grond in boorde komt DENK ik door dezelfde reden als dat ''doorzakken''.

het is en blijft een raar iets en ik ben dan ook nergens zeker van, daarom is het zo moeilijk beschrijven..
feit is: hij crashte doordat hij slecht reageerde op mijn commando's.

Ik zou ook eens naar de zender instellingen kijken.
Expo soms ingesteld? Dit kan volgens mij de reactie ook nogal vertragen.

Ik denk dat hij dat wel merkt ;)
Ik denk dat je dit ook wel vaker hebt gedaan..? (die 3D manouvres)
Het is alleen raar dat het nu opeens fout gaat..

aviador zei:
ik moet je trouwens nog super bedanken BarnOwl! ik zei laatst tegen je dat een 401 onder de tailboom logisch was (heeft dit keer ook zeker de gyro gered!) maar dat een tailservo aan de linkerkant van de boom monteren een betje overdreven was. nou als hij aan de rechterkant had gezeten was de servo nu niet meer heel! precies op de plek waar ik eerst altijd de servo had zit nu een dikke deuk in de boom en heeft me dus flink wat geld bespaard. erg bedankt BarnOwl :D

Geen probleem.......leuk te horen dat het wat opgeleverd heeft :wink:

Wat voor regelaar gebruik je? Als die vermogen drop-outs vaker voorkomen en je weet zeker dat et niet aan de akku ligt, moet je de andere componenten een bekijken: Regelaar, motor en natuurlijk de verbindingen. Er zijn al heel wat helikopters naar beneden gekomen vanwege slecht gesoldeerde verbindingen.

aviador zei:

Begrijp ik dit nu verkeerd of is het echt aan te raden om de gyro niet boven de boom te monteren maar ergens binnenin het frame?
Was net van plan om een gyromount aan te schaffen om bovenop de boom te plaatsen, vandaar mijn vraag...

Groetjes, Roel

@BarnOwl: ik gebruik de align 35A 6V BEC regelaar, die werkt dan ook erg goed en de soldering zit ook goed (heb geen connectors expres vanwege de slechte contacten). dat wat ik vertelde over het doorzakken bij pitchen komt dan ook niet omdat het toerental zakt, het ligt puur aan de pitch besturing denk ik.
de accu is overiegsn een heel goedkope lipo, voor erg rustig 3D vliegt het leuk, maar voor echt hard 3D niet geschikt.

@Rule: bij de t-rex kunnen de paddles erg dicht bij de tailboom komen, als je daar je gyro op hebt kan die een dikke klap krijgen bij een crash (net als de servo dus). bij andere heli's zullen de paddles waarschijnlijk de gyro iets minder goed kunnen raken, maar het is inderdaad gewoon veiliger de gyro onder de tailboom om in het frame te plaatsen. het is toch geen goedkoop ding :wink:

Begrijp ik dit nu verkeerd of is het echt aan te raden om de gyro niet boven de boom te monteren maar ergens binnenin het frame?
Was net van plan om een gyromount aan te schaffen om bovenop de boom te plaatsen, vandaar mijn vraag...

Je kan hem het beste ONDER de staartbuis bij de SE monteren of in het frame... iniedergeval uit de lijn van de rotor/paddles.

Cheers,

Richard

Back