A
aviador
Guest
Normaal gesproken zal ik geen nieuw topic openen voor een crash van mijn t-rex 450.. maar deze brengt een hoop vragen met zich mee :?
ik vlieg nu al een kleine periode inverted en het gaat steeds beter, de angst is eruit en het rondvliegen inverted begint te komen.. nou okee mag ik dan een keer door een stuurfoutje crashen is daar niks raars aan en gewoon snel weer opbouwen.
nu vandaag had ik weer een lekkere vlucht gemaakt en net voor ik wilde stoppen dacht ik; nog even een rondje ''uitvliegen'' met een lekkere snelheid en dan stoppen.. dat had ik beter niet kunnen doen..
ik vloog aan na een 540 stallturn en de hele zakte, okee wat up en meer pitch maar daar had de heli geen zin in, hij bleef recht vooruit vliegen langzaam de grond in. hij heeft echt meter door de grond ''geploegt'' voordat hij stilstond.. nog nooit zoiets gezien 8O
stomme was dus dat hij gewoon niet echt wilde, en ik geef daar de speling in de hoofdrotor de schuld van. er zit zo'n 2gaden pitch in de hoofdbladen en wel 4 graden in de paddles, de speling bouwd zich op in rotorkop van onder naar boven :? waarschijnlijk werd onder belasting het nog iets slechter en reageerde hij daarom niet/zo slecht.
ik had minder schade verwacht, de rotorkop is bijvoorbeeld nog helemaal goed, de hoofdas is zelfs volkomen recht gebleven 8O
-spindel is een beetje scheef, heb ik nog genoeg van
-de 315 pro woodies zijn in 100 stukjes, wilde ze toch vervangen voor de 325 of 335 versie
-landings gestel, moest ik eigenlijk ook nog kopen, dit was namelijk een df36 versie die veel te klein was :lol:
-antenne van de ontvanger, die is afgebroken/sheurd omdat die vast aan het landingsgestel zat
-staartboom, 90graden verdraait (ziet er vet uit 8) ) en vol deuken, heb ik ook nog wel volgens mij
-en nu het ergste: mijn gloednieuwe s9650 heeft een afgebroken puntje op het lipje voor bevesteging, daar zat hij toch niet vast maar toch is hij nu dus beschadigt :evil: :2gunfire:
als jullie er hetzelfde over denken moet ik dus echt van die speling afkomen, een nieuwe rotorkop is alleen niet erg goedkoop
zo... even mijn hart gelucht, doet me goed
greets oscar
ik vlieg nu al een kleine periode inverted en het gaat steeds beter, de angst is eruit en het rondvliegen inverted begint te komen.. nou okee mag ik dan een keer door een stuurfoutje crashen is daar niks raars aan en gewoon snel weer opbouwen.
nu vandaag had ik weer een lekkere vlucht gemaakt en net voor ik wilde stoppen dacht ik; nog even een rondje ''uitvliegen'' met een lekkere snelheid en dan stoppen.. dat had ik beter niet kunnen doen..
ik vloog aan na een 540 stallturn en de hele zakte, okee wat up en meer pitch maar daar had de heli geen zin in, hij bleef recht vooruit vliegen langzaam de grond in. hij heeft echt meter door de grond ''geploegt'' voordat hij stilstond.. nog nooit zoiets gezien 8O
stomme was dus dat hij gewoon niet echt wilde, en ik geef daar de speling in de hoofdrotor de schuld van. er zit zo'n 2gaden pitch in de hoofdbladen en wel 4 graden in de paddles, de speling bouwd zich op in rotorkop van onder naar boven :? waarschijnlijk werd onder belasting het nog iets slechter en reageerde hij daarom niet/zo slecht.
ik had minder schade verwacht, de rotorkop is bijvoorbeeld nog helemaal goed, de hoofdas is zelfs volkomen recht gebleven 8O
-spindel is een beetje scheef, heb ik nog genoeg van
-de 315 pro woodies zijn in 100 stukjes, wilde ze toch vervangen voor de 325 of 335 versie
-landings gestel, moest ik eigenlijk ook nog kopen, dit was namelijk een df36 versie die veel te klein was :lol:
-antenne van de ontvanger, die is afgebroken/sheurd omdat die vast aan het landingsgestel zat
-staartboom, 90graden verdraait (ziet er vet uit 8) ) en vol deuken, heb ik ook nog wel volgens mij
-en nu het ergste: mijn gloednieuwe s9650 heeft een afgebroken puntje op het lipje voor bevesteging, daar zat hij toch niet vast maar toch is hij nu dus beschadigt :evil: :2gunfire:
als jullie er hetzelfde over denken moet ik dus echt van die speling afkomen, een nieuwe rotorkop is alleen niet erg goedkoop

zo... even mijn hart gelucht, doet me goed

greets oscar