vreemde inmenging van "s.ytimg.com" in modelbouwforum??

Discussie in 'Helpdesk' gestart door steffe, 12 feb 2011.

  1. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    kollega's


    de laatste week krijg ik een vreemde melding op mijn scherm als ik een youtube fimpje wil bekijken in draadjes van ons forum......


    "s.ytimg.com" vraagt toestemming om gegevens op uw computer op te slaan......

    [​IMG]




    hierbij mijn vraag.....
    is dit spam?
    komt deze melding van de site van het modelbouwforum?
    (is "s.ytimg.com" een sponsor van onze modelbouwforum?
    hoe kan ik deze meldingen definitief verwijderen?

    groeten
    stef
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is een vraag van je virusscanner, als jij het vertrouwd vind kun je het gewoon toestaan.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Geen paniek Steffe :) Die Yt img site is van Youtube/Google.

    Klik met rechtermuisknop op het Youtube filmpje en kies vervolgens instelling. Je krijgt een schermpje te zien waarin je de settings van $%$#@! Flash kunt instellen. Kies derde knopje, het download pictogram, en plaats een vinkje bij niet meer vragen. De slider van lokale opslag staat bij mij op 100kByte.

    Youtube wil #$@^&! een Flash-cookie plaatsen. Om Flash-cookies te verwijderen voldoet het niet om 'cookies wissen' ergens aan te klikken, die Flash rommel is hardnekkiger. Firefox draait ze de nek om met de BetterPrivacy add-on
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  4. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    ron

    dank voor de info
    kheb de instelling gezet op: niet meer vragen...


    groeten
    steffe
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Als je twijfelt over sites of een ontvangen e-mail, of als je haast hebt en niet op antwoord wilt wachten, gewoon Googelen (geavanceerd) op de naam van die site of op relevant stukje tekst uit e-mail en kijken wat er allemaal voor commentaar verschijnt. Als het echt een virus/spam site is, wordt er meer dan genoeg over geschreven.

    www.security.nl en www.waarschuwingsdienst.nl (-> Blijf op de hoogte) zijn handig om in de gaten te houden, maar laat je je er ook weer niet paranoïde door maken.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  6. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    "toestemming om gegevens op te slaan op uw computer"

    Kleine toevoeging:
    Programma's die vragen om opslaan van gegevens op de eigen computer hebben gedetecteerd dat je een "Administrator equivalent" -gebruiker op je pc bent. Als je "Yes" in muist, zet je de boel open voor o.a. "shared media" en weet je dus niet meer wat jouw pc naar de buitenwereld toe aan het doen is. Vroeger veel gebruikt door allerlei muziek-share podiums.
    Voor veilig internetgebruik: maak zelf een user aan die NAUWELIJKS tot GEEN rechten op je pc heeft, gebruik die user om te "surfen". Installeer naast je virus-scanner bijv. "PANDA Global Protection" ook "Malwarebytes' Anti-Malware" en "Superantispyware", beiden als evaluation-copy permanent te gebruiken, dan vang je 99.99% van te attacks/intrusions af.
    Stel daarnaast je IE/FF en andere browsers goed in.
    Kleine toevoeging: installeer gratis CookieEdit (proxoft) deze editor kan alle cookies , dus ook buiten IE/FF en user-directories opsporen en verwijderen, je zal ervan staan te kijken hoeveel er worden neergezet , en je kan zien waarvandaan ze komen, altjd handig om die ip-adresse/url's te blocken.
    M.vr.grt., Max
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2011
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Da's dan meteen het verschil tussen Steffe en mij, ik werk met minimum rechten onder XP.
     
  8. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    hallo ron
    ik heb de lokale opslag ingesteld op 10 Kb....de meldingen zijn verdwenen....


    aan allen

    dank voor de info

    tot wederhoren

    steffe
     
  9. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    hallo ron

    uw tip was okeeeee

    tot op heden heb ik geen meldingen meer gekregen:wink:


    dank u
    tot wederhoren

    steffe
     

Deel Deze Pagina