vreemde manier van spam via abonnement van een draadje

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door 666yeti666, 8 jan 2011.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste mensen, ik heb net het volgende bericht naar de forumbeheerder gestuurd. Iets om zelf even op te letten.

    mvg
    Bas
    ---------------------------------

    Hi Robert,
    ik heb een vreemde email gehad via een geautomatiseerde reactie op het abonnement van een draadje. Daarin kreeg ik onderin een stukje reclame te zien in de vorm van een link naar een aantal sites voor de verkoop van kleding. Een nieuwe vorm van spam ?

    Dit is het originele draadje, waar de linkjes dus niet in staan ?! Vreemd. Ze worden steeds vindingrijker !
    [125995] cellen-met-lage-waarde-6s-pakketten-2

    Hieronder, tussen de lijnen staat het bericht . Het gedeelte van de spam staan ONDER mijn naam

    Wellicht hebben meer mensen hier last van ? Ik kan niks plaatsen op het forum bij het gedeelte "nieuws, mededelingen op het forum" dus wellicht dat jij dat even moet doen ?

    groeten
    Bas

    -----------------------
    Beste 666yeti666,

    osborn2010 heeft zojuist gereageerd op een discussie getiteld cellen met lage waarde in 6s pakketten, waarop je bent geabonneerd in het forum Accu & laad techniek van het Modelbouwforum.nl.

    Deze discussie is te vinden op:
    cellen-met-lage-waarde-6s-pakketten-new-post

    Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
    ***************
    John, weet je al iets meer ?
    Als HK weigert mee te werken en je hebt betaald via paypal ,bestaat de mogelijkheid om via hen een claim in te dienen

    Bas
    Wholesale Brand shoes and Clothing to Netherlands,Dsquared Shoes,Moncler Jackets,,Nike Airmax Shoes,Ugg Boots,D&G Shoes,Bag

    * UGG Classic AAA Boots (superior aaa ugg Products - superior aaa ugg Exporters, Wholesalers, Manufacturers, Suppliers (superior aaa ugg Products - superior aaa ugg Exporters, Wholesalers, Manufacturers, Suppliers)

    2010 new Moncler Jacket (Moncler Down : Cheap sell Nike air max shoes,Dsquared shoes,Dolce & Gabbana Shoes)
    Dsquared schoenen (dsquared men shoes,dsquared women shoes,dsquared high shoes)

    Air Max Nike schoenen (nike air max shoes,cheap nike max shoes for sale)

    Dolce & Gabbana schoenen (cheap Dolce & Gabbana shoes,sell Dolce & Gabbana shoes,)

    ***************


    Het kan zijn dat er meer reacties zijn, maar je onvangt daar geen melding meer van totdat je het forum weer bezoekt.

    Met vriendelijke groet,
    Modelbouwforum.nl

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    __________ Informatie van ESET NOD32 Antivirus, versie van database viruskenmerken 5768 (20110107) __________

    Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.

    ESET - Antivirus Software with Spyware and Malware Protection



    ----------------------
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De afzender wellicht besmet met adaware??
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nee...er stond een spambericht geplaatst door Osborn2010. Een spamrobot die zo te zien een willekeurig bericht kopieert en er zijn eigen riedeltje bij plakt (precies wat jij hebt ontvangen), dat is gerapporteerd (door mij :) ) en het bericht is verwijderd (door een moderator)

    Helemaal niks raars dus.
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hmm vreemd indeed..
    Mischien werkt hij op keywords ? Of was het gewoon 2 random berichten ?
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik zie niet wat er vreemd is? 666yet666 heeft een kopie van het bericht gehad wat osborn2010 had geplaatst. Dat bericht is inmiddels verwijderd.
     
  6. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Dat is exact wat er gebeurt is, de spammer heeft een spambericht geplaatst in een draad waarop jij geabonneerd bent, Deze heb jij zoals normaal, in je mailbox ontvangen. Ik heb zelf gisteravond dit spambericht en de spammert verwijderd..

    Robert
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    ok, prima, dat had ik dus niet gezien, ik las dus op het forum reeds het aangepaste bericht

    Bas
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Klopt, je deed me vanmorgen wel even de wenkbrauwen fronsen, was even bang dat het forum op een andere manier "binnengedrongen" was... Is dus niet het geval..

    Robert
     

Deel Deze Pagina