Vreemde storingen

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
maakt trouwens ook niet uit of er een borstelloze of een borstel moter aan zit, beide doen fanatiek mee, dit koste me trouwens bijna mijn minimag :oops:

Ik samen met een paar clubleden testen of er storing was, dus ik loop weg met de zender, begint naar een stukje lopen alles dus te shaken, gaat de moter aan en boord hij zich bijna het hek door omdat ik hem niet vast had gezet :oops: Lukt het gelukkig een clublid om hem snel bij de vleugel te pakken :lol:

iedereen heeft een geheel andere setup, en het lijkt me moeilijk dat iedereen kapotte servo's heeft en een kapotte regelaar :?
ontvangers zijn ook allemaal anders...
zou bijna denken dat de fabrikant een mooie fout heeft gemaakt ergens, heeft iemand ze nou al een brief gestuurd?

vraag: zijn er ook minimags die wel werken?

Ik weet niet zeker of het klopt, maar de storing leek pas na een tijdje te komen, de eerste vluchten waren storingsloos, de vluchten daarna begon het steeds meer toe te nemen.......
misschien dat er aan de binnenkant van de kabels iets afslijt wat een soort korreltjes achterlaat in de buitenkabels wat voor storing zorgt? :?

ik heb ook storingen op ong. 70 meter afstand.
het zijn vooral in de bochten dat ik storingen heb. in een bocht gebruik ik mijn rolroeren en HOOGTEROER. als ik mijn richtingsroer gebruik heb ik ook storingen.

Rolroeren licht het niet aan, die storen niet, in mijn rolroeren heb ik Graupner servo's voor de hoogte en richting gebruik ik de standaard multiplex servo's.

mijn motor is een speed 400 7,2 volt op 3 cellen van 2100 mAh.

de storingen zijn vooral het heel even wegvallen van alle controle, alsof mijn regelaar zichzelf even opnieuw opstart. soms betekend dit dat mijn accuspanning wegvalt, maar dat is ZEKER niet het geval.

dus hier nog een minimag gebruiker met dezelfde problemen, ik vlieg wel gewoon door, ik vind het alleen soms een beetje spannend als ik opstijg of ga landen omdat ik dan de eerste of laatste bocht nog dicht bij de grond heb. voor de rest stoor ik me er verder niet aan, het is ook vooral bij bochten naar rechts.

ik volg t topic wel, en als er actie ondernomen wordt, of er oplossingen zijn, of als ik een oplossing vind, ben ik weer de eerste die post.

ps. nee , ik trek mijn stickers niet los

steven_o87,

Je stickers even lostrekken om naar je servo te kijken is geen probleem hoor.
Ik heb dit al verschillende keren gedaan, en mijn stickers blijven goed plakken.

Wat ik wel heb gedaan met mijn stickers van de minimag is.....dat ik het plakstripje op de plaats van de servo erop heb laten zitten, zodat de lijm van de sticker niet tegen het stuurstangetje van mijn servo kunnen vastplakken of irriteren. :wink:

Zelf weet ik nog niet, of ik ook storing heb met mijn minimag...omdat ik mijn 1ste vlucht nog moet maken.

MAAR HET BLIJFT WEL EEN HEEL VREEMD VERHAAL DAT IEDEREEN MET EEN MINIMAG STORINGEN HEEFT.

(sorry voor de grote letters...maar het moest even duidelijk zijn :wink:)

Groet Hobby

Dus even de servo's loskoppelen van hoogte en richtings roer en dan even kijken of de storingen er nog zijn.
Als dat goed gaat even testen met 1 servo eraan van bijv. hoogteroer alleen dan zonder servoarmpje erop.
Maarja....die stickers he.... :nooo:

Inderdaat die stikkers.........

Mijn voorspelling is dat het allemaalprima werkt als de roerhoorntes eraf zijn, tot er eentje weer wordt aangekoppeld , dan heb je meteen weer storing.

Ik heb zo een beetje de indruk dat bijna niemand zijn stickers wil loshalen...
Ik snap het probleem nou niet echt, sneetje erin en klaar....desnoods even rustig eraf halen en weer opnieuw vastplakken.
Eventueel met een beetje lijm.

Ik heb niet zo een toestel, maar als mijn toestel storing had en er zat een sticker over een servo ging die er op het veld nog af om te kunnen kijken waar de storing zit.(uiteraard met beleid :wink: )

Ik heb het idee dat je een sticker waar misschien een klein scheurtje inzit echt niet ziet op een meter of 50 of hoger (misschien ook wel lager)
Een toestel wat door storing de grond ingegaan is valt veel beter op :D

Wartexx zei:

Mijn voorspelling is dat het allemaalprima werkt als de roerhoorntes eraf zijn, tot er eentje weer wordt aangekoppeld , dan heb je meteen weer storing.

Waar baseer je dat op en met welke gronden?

Ik denk veel eerder dat die storingen allemaal toevallig zijn. Misschien iets om uit te proberen, zet eens ferriet kernen om de kabels van de rolroerservo's.

Wat ik al eerder zei: die stickers kan je makkelijk loshalen, en er daarna weer opplakken...geen probleem.....ook daarna plakken ze nog perfect :wink:

Ik heb nog geen storing kunnen ontdekken, maar ik moet dan ook nog wel mijn 1ste vlucht maken met mijn minimag

Laterzzzzz

Theo Coenen zei:
Wartexx zei:

Waar baseer je dat op en met welke gronden?

Ik denk veel eerder dat die storingen allemaal toevallig zijn. Misschien iets om uit te proberen, zet eens ferriet kernen om de kabels van de rolroerservo's.

De rolroeren hebben hier helemaal niks mee te maken, die zijn niet eens aangekoppelt tijdens het testen :?

Dit baseer ik op een tal van feiten die hier al eerder in dit topic genoemd zijn.........

Stikkers eraf halen gaat denk ik voor geen meter, want de stikkers zijn wel een meter lang en plakken als de nete!

hobby..

probeer eens je zender en vliegtuig NAAST elkaar op een klein open stukje land.
Laat je antenne ingeschoven en beweeg alle roeren behalve je gas lekker snel in de rondte. Dan zie ik pas hoe erg het is, waarna reageert mijn minimag namelijk HELEMAAL niet meer, totdat ik de zender uitschakel en weer inschakel.
Stickers zijn inderdaad niet moeilijk, ik heb een uitsparingkje gesneden in 't servo gedeelte, maar heb nu nog even geen tijd om te testen waar het aan ligt. jullie horen t snel genoeg!

succes allemaal

Noem het toeval of wat dan ook, maar ik heb vandaag een ontvanger van Multiplex geprobeerd (zat geleverd bij mijn MX-12 zender) en de storingen worden veel heviger dan bij mijn Jeti Rex ontvanger!

Ik heb inmiddels de kabelstangen verwijderd, maar dit lost het probleem ook niet op.

Ook heb ik eerst alleen de motor aangezet, nog geen storing kunnen vinden, maar zodra ik een willekeurige servo aansluit is het foutenboel!

Ik ga nog ff verder testen, want ik wil er toch as zondag veilig mee kunnen vliegen :wink:

Het viel mij trouwens op dat Multiplex in NEderland gewoon een telefoonnummer heeft.

Wellicht dat ik hier nog maar is naar ga bellen, ik heb in ieder geval al een brief de deur uitgedaan.

Jan van Mouwerik
MULTIPLEX Service
Tel: +31 105913594
Slot de Houvelaan 30

steven_o87 zei:
hobby..

probeer eens je zender en vliegtuig NAAST elkaar op een klein open stukje land.
Laat je antenne ingeschoven en beweeg alle roeren behalve je gas lekker snel in de rondte. Dan zie ik pas hoe erg het is, waarna reageert mijn minimag namelijk HELEMAAL niet meer, totdat ik de zender uitschakel en weer inschakel.
Stickers zijn inderdaad niet moeilijk, ik heb een uitsparingkje gesneden in 't servo gedeelte, maar heb nu nog even geen tijd om te testen waar het aan ligt. jullie horen t snel genoeg!

succes allemaal

Ik ga straks, mijn 1ste vlucht maken.........ik laat het weten.

Maar als ik jullie moet geloven, kan het niet anders dan dat mijn minimag het ook moet hebben :?

frankelfert zei:
Het viel mij trouwens op dat Multiplex in NEderland gewoon een telefoonnummer heeft.

Wellicht dat ik hier nog maar is naar ga bellen, ik heb in ieder geval al een brief de deur uitgedaan.

Jan van Mouwerik
MULTIPLEX Service
Tel: +31 105913594
Slot de Houvelaan 30

Misschien is het handig, om allemaal een brief te schrijven naar Multiplex Service.....dan nemen ze de klachten misschien serieus :wink:

Nogmaals ik laat het straks weten wat mijn ervaringen zijn met de minimag.

Grt,

Hobby

Misschien is het handig, om allemaal een brief te schrijven naar Multiplex Service.....dan nemen ze de klachten misschien serieus :wink:

Nogmaals ik laat het straks weten wat mijn ervaringen zijn met de minimag.

Grt,

Hobby

Ik heb vandaag zowel een email naar Duitsland gestuurd als een aangetekende brief naar Multiplex Nederland. Ik ben zeer benieuwd of ze reageren hierop.

Hardstikke bedankt dat je de kabelstangen even hebt willen verwijderen, hoe het kan dat er dan nog steeds storing is :|

Heb trouwens de hele middag lekker gevlogen met mini, ondanks af en toe storing.

Tot nu toe geen storingen kunnen ontdekken met mijn minimag

Heb nog niet een hele accu leeggevlogen.....maar ik dacht laat het even weten.

Mocht het nog veranderen dan laat ik het uiteraad weten.

Grt,

Hobby

Back