vreemde vraag: snijmat

mijn vraag luidt: hoe kan ik een goedkope en goede snijmat maken

Ik weet dat het een rare vraag is, maar telkens als ik op gewoon hout of zo snijd, wordt het mes te rap bot. Zo moet ik veel te snel een nieuw mesje steken als ik niet wil dat mijn depron onzuiver (met van die haakjes enzo) gesneden is. Hij moet van een redelijk formaat zijn, maar die zijn direct 25 euro (80x60 ofzo). Iemand die tips heeft om er zelf een te "maken"?

Of als iemand een goedkope weet te vinden mag dat ook natuurlijk.

Bedankt

lol, gewoon zo'n plastic ding waar je je bord op zet :lol:
maar ik denk dat je daar doorheen gaat hoor als je hard drukt.

misschien een paar op elkaar ze zijn heel goedkoop..

kan ook zijn dat je niet weet wat het is omdat ik het een beetje verkeerd heb geschreven...:p

Hij bedoeld een placemat en die snijdt je zo aan gort.

Ik zou toch gewoon een snijmat kopen.. kosten rond de 10 euro.

gewoon een keer investeren in een goede snijmat, heb je jaaaren plezier van, en betaald zichzelf terug doordat je mesjes langer mee gaan.

kijk eens bij een handwerkshop(bijv. pipo's).
Ik heb de mijne indertijd bij de V&D gekocht, A2 formaat, 60X45

Zag gister een snijmat set bij de blokker. Meen iets van 5 voor 5 euro. Kan ook 14.95 geweest zijn, had een beetje haast.

Groeten,
Gerben

Deze zijn inderdaad gewoon goed ( ik denk dat Nico dat ook bedoeld )
b_226.jpg

Bij de gemiddelde drogist of idd bij de blokker liggen ze regelmatig voor iets van twee euro, maar dat is A4 formaat en dat is eigenlijk te klein voor het snijden van je depron. Ik heb er zelf één van A3 formaat en dat is net genoeg. Zoveel kosten ze niet,.. ik heb hem toen geloof ik in een aanbieding bij de Aldi gehaald ofzo,.. was ie €5,= maar normaliter zijn ze inderdaad gewoon iets van een tientje,.. en zoals al gezegd word,.. echt een hele goede investering hoor !

Ps. stanley mesjes kun je ook prima bijslijpen op een wetsteentje als je die hebt,.. omdat het prettig is voor depron om je mes vlijmscherp te hebben doe ik dit ook af en toe tussendoor weleens, werkt ideaal hoor !

Plak vier of zes van die A4 matten naast elkaar op een stuk MDF plaat en je bent goedkoop uit....

Back