Vreemde waarde lader

Nadat ik een nieuwe auto binnengekregen heb met een Novak brushless setje kwam ik er al snel achter dat mijn accu's niet meer geschikt waren door de Tamiya stekkers.
Deze heb ik dus vervangen voor goudcontacten.

Nu wil ik mijn accu laden / ben ik deze aant laden, en geeft hij de hele tijd een verkeerde waarde aan.
Komt dit misschien doordat ik met een tussenstap(namelijk krokodilleklemmen) de accu's laad?

De accu is op dit moment ongeveer 8,26V (Lader geeft deze waarde Héél soms 2 seconden aan) en dan schiet de waarde die ik op de lader kan zien weer naar 10,45V en daar loopt hij dan op.
Natuurlijk loopt de 8,26V dan ook mee omhoog, alleen zoals bovenstaand geeft de lader dit maar heel soms weer.

Is dit normaal, of zit ik nu mijn accu te verk***** ?

Terwijl ik dit typ voel ik eens aan de kabels van de krokodilleklemmen, en deze worden toch best wel warm, die van de accu niet.
Verkoper zei dat ze toch echt voor te laden waren, maar ze zijn wel iets dunner dan de normale die ik gebruik... hmmmm

en nu stopt ie al met laden, terwijl normaal gesproken de accu warm wordt als hij bijna vol is..

Toch maar gewoon 2 fatsoenlijke kabels maken met rechtstreeks de goudcontacten?

sowieso 2 fatsoenlijke kabels maken.
Elke stekker extra is verlies.

Net meteen even gaan solderen... en ja hoor, met goudcontacten werkt het weer zoals het hoort :)

Nu maar hopen dat de accu wel weer vol wordt.

Nieuwe kabel met goudcontacten deed 't m :)

Laad nu weer fatsoenlijk gelukkig.
( wel mn goudcontacten verkeerd om, maar das bijzaak :mrgreen: )

Als je alles sructureel ABSOUUT verkeerd om doet is er RELATIEF, niets aan de hand. ;)
De constante factor is er dan tenminste. pas als deze er niet meer is word het oppassen!

Back