Vrije ruimtevlucht!

Ik en een klasgenoot willen ook foto's gaan maken van daarboven, maar dat kost maximaal 200 euro. Een low-budget-ruimtefoto-project dus. Ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken, want we hebben bijna alles al (camera, weerballon, GPS-module, piepschuim bol) voor minder dan 100 euro.

ziet er wel heel apart uit.
maar is dit nu een vlucht of een val :confused:
maar als het vrije vlucht is wint hij wel wat betreft de vluchttijd :)

Ik kreeg een paar jaar geleden een bon voor een ballonvaart voor mijn verjaardag. Bij het maken van de afspraak vroeg ik of het een probleem was om wat kleine zwevertjes mee te nemen, dat was het gelukkig niet. Ballonvaren doe je met weinig wind en de ballon drijft met de wind mee. Ik had een stuk of 8 schuimzwevertjes in verschillende maten (van het type dat bij goedkope winkels en speelgoedwinkels voor 1 of 2 euro per stuk te krijgen is) bij me en ze hebben allemaal een schitterende minutenlang durende cirkelvlucht naar beneden gemaakt onder de ballon en waren heel goed te volgen tot ze op de grond waren. Ik dacht toen dat ik wel het Nederlandse record voor schuimzwevertjes had behaald! Ik kan het iedereen die een ballonvaart gaat maken aanraden.

Back