Vrije Vlucht Evenementen en berichten 2016

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 19 jan 2016.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Op de afgelopen KNVvL-bijeenkomst van vrije vlucht modelvliegers is besloten om informatie over evenementen en wedstrijden voortaan hier op het forum te plaatsen, zodat we op deze manier een grote groep VV-liefhebbers hiervan op de hoogte kunnen stellen. Deze berichten bevatten steeds de actuele stand van zaken en zodra er weer wat te melden is komt dit topic vanzelf weer bovenaan in dit subforum te staan.

    Organisatoren van evenementen en wedstrijden kunnen in dit topic aankondigingen plaatsen, maar ook actuele info. Denk bijvoorbeeld aan het wel of niet doorgaan als gevolg van de weersomstandigheden wat dan een paar uur voor aanvang nog hier op het forum kan worden gezet. Ook verslagen en uitslagen kunnen hier worden geplaatst.

    Uiteraard is er niets op tegen om voor een evenement of wedstrijd ook in een afzonderlijk topic aan te maken. Daar kunnen dan foto's, reacties en discussies worden geplaatst.

    Tot nog toe konden vrije vlucht vliegers deze berichten per e-mail ontvangen via EMFF (Electronic Mailinglist Free Flight), als zij zich daarvoor hebben aangemeld. Dat is nog steeds mogelijk, maar waarschijnlijk zal dit na verloop van tijd stoppen. De communicatie zal dan via het Modelbouwforum lopen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    KJC
    Beste vrije vlucht vliegers van Nederland,

    A.s. zondag 24 januari is het weer zover, de traditionele kouwe jatten Cup. De openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. Ook al lang niet meer gevlogen? Dan is dit jouw kans. De dag zal namelijk aangepast zijn op een nieuw concept; geen ronde tijden, 5 maxen voor de gehele dag. Dus je kunt eerst uren afstellen of lekker bijkletsen en daarna de paar maxen draaien, dus tijd genoeg!! We streven erna om 5x 180 sec te vliegen en daarna een fly-off (indien nodig).

    BELANGRIJK: via deze link kun je je opgeven en zien wie er nog meer komt (altijd vrijblijvend):
    http://doodle.com/poll/hbued5uuuwgt44hf
    * graag ook als je niet kunt komen

    Informatie:
    Vanaf 07.30 kan er gebeld worden of de wedstrijd doorgaat; 06-20896919
    Aanvang
    : 10.30u briefing: 10.45u
    Locatie: Houtdorperveld, Flevoweg, Garderen
    Einde: 15.30 (ook afhankelijk van een eventuele Fly-off)
    Uitstel datum: 31 januari

    Hopelijk tot zondag!! Namens de Nijmeegse Luchtvaartclub, Niels Wijnhoven
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    crins vindt dit leuk.
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    crins vindt dit leuk.
  4. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    Zwolle
    Ik lees nog niets over erwtensoep tijdens de KJC....want daar kom ik voor:yes:
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
  5. Niels F1A

    Niels F1A

    Lid geworden:
    11 jan 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegeb
    Voor erwtensoep wordt gezorgd :)
     
  6. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    KJC reminder

    Beste vliegers,

    Vergeet niet om je (vrijblijvend) aan te melden voor de Kouwe Jattencup 2016 op zondag 24 januari of zondag 31 januari. Er zal voor lekkere erwtensoep gezorgd worden:). Een wedstrijd ZONDER ronde tijden, heerlijk relaxt vliegen!!

    Aanvang: 10.30u Garderen
    info? 06-20896919
    Aanmelding/afmelding: http://doodle.com/poll/hbued5uuuwgt44hf (Hier is ook te zien wie zich al hebben opgegeven of afgemeld)

    Hopelijk tot zondag!
    Met vriendelijke groeten,

    Niels Wijnhoven
    De Nijmeegse Luchtvaartclub
     
  7. Niels F1A

    Niels F1A

    Lid geworden:
    11 jan 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nijmegeb
    Beste vliegers,
    Wegens de slechte weersverwachting zal de Kouwe Jatten Cup 2016 niet morgen worden gevlogen. Wij hopen jullie allemaal te zien volgende week zondag 31 januari om 10.45.
    Namens de Nijmeegse Luchtvaartclub,
    Niels Wijnhoven
     
    BastiaanD vindt dit leuk.
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Namens Michiel Faassen het volgende bericht:

    Crocus Cup 2016.
    Beste medevliegers, Na de noodzaak de Crocus Cup afgelopen zondag af te gelasten wegens een te harde
    wind en, na later bleek, niet verwachtte regen overdag, is de wedstrijd uitgesteld naar het week-end van 2/3 april.
    We beslissen aan de hand van de te verwachten weersituatie of we zaterdags of zondags vliegen.
    Dat besluit zullen we op basis van de voorspellingen donderdags nemen en per mail aan jullie laten weten.
    We hopen dan eindelijk van start te kunnen gaan!
    Michiel Faassen, Ton van Eede, Henk van Koorn
     
  9. Btje

    Btje

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Weert
    Ik zou hier een draadje van maken waar niet op gereageerd wordt nu krijg je erwtensoep reacties ertussen door dat maakt het niet duidelijker. Voor de wedstrijden dan een aparte aankondiging draadje waar je ook kunt aangeven of je komt bijvoorbeeld via een poll.
     
  10. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Namens de KNVvL subcommissie Vrije Vlucht:

    Beste vliegers,

    Morgen (zaterdag) zal bij de huidige weersvoorspelling de Crocuscup worden gevlogen.
    Aangezien de op de wedstrijdkalender aangegeven organisatoren mij vandaag hebben laten weten de wedstrijd morgen niet te willen organiseren, neemt de subcommissie VV deze taak per direct en in zijn geheel over.
    Wij hopen dat jullie het ons niet kwalijk nemen dat wij op zo’n korte termijn geen prijzen hebben kunnen organiseren. Wij wilden simpelweg deze fraaie vliegdag niet voorbij laten gaan.
    Zaterdagochtend vanaf 07.00 uur kunnen jullie mij bellen of de wedstrijd doorgaat. De huidige planning is om om 10.30 te starten vanaf startlocatie 8 (zie http://www.vrijevlucht.org/ voor het kaartje).

    graag tot morgen!

    Allard
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2016
  11. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Verslag Crocuscup 2016

    Met dank aan Allard van Wallene:
    Nadat de wedstrijd op de eerste geplande datum vanwege harde wind en regen uitgesteld moest worden, is de Crocuscup op zaterdag 2 april gevlogen in de klassen F1A en F1B. Aangezien de organisatoren de verantwoordelijkheid voor eventuele calamiteiten veroorzaakt door landende VV modellen niet wilden nemen aangezien zij veronderstelden dat de KNVvL verzekering niet toereikend zou zijn, besloot de subcommissie last minute de organisatie over te nemen., Sociale verplichtingen en ziekte bij enkele vliegers maakten, dat er in F1A slechts 1 deelnemer (de organisator) kon worden opgetekend. Bij F1B waren er 4 deelnemers. Helaas wederom een dieptepunt in deelname ondanks de goede voornemens na de brainstormsessie van vorig jaar en de schitterende weerscondities. De startplaats werd gekozen midden op het Houtdorperveld en de meest zwakke wind uit zuidelijke richting maakten, dat de modellen in de buurt van het noord-zuid pad landden. In de eerste ronde kon een max van 180 seconden gevlogen worden. Op Pim Ruyter na vormde dit voor niemand een probleem. Bij aanvang van de tweede ronde draaide de wind, tegen de voorspellingen in, iets meer naar de ZW hoek en er werd besloten de max terug te brengen naar 120 sec. Het dunne wolkendek zorgde er voor dat de beruchte voorjaarsthermiek zich niet liet zien en de modellen stegen in de thermiek niet hoger dan 150 meter. Bij Allard ging in de vierde ronde iets mis in het lanceerpatroon. De LDA kist brak uit, buntte door naar zo’n 30 meter en landde uiteindelijk op 66 sec. Dit patroon kon in de vijfde ronde niet verbeterd worden en ondanks een soortgelijke lancering vond de kist wel aansluiting in de thermiek voor een max die toen weer op 3 minuten kon worden gezet. In F1B bleef het lang spannend tussen Frans Voskens en Tiemen ter Velde, die met zijn eenvoudige ‘Prima’ model zeer safe vluchten liet zien. De 3 minuten max in de laatste ronde forceerde uiteindelijk een beslissing aangezien alleen Tiemen deze vol vloog met als resultaat de enige ‘full house’.

    F1A 1 2 3 4 5 tot. Max. %
    1. A. van Wallene 180 120 120 66 180 666 4 92.5%

    F1B
    1. T. Ter Velde 180 120 120 120 180 720 5 100%
    2. F. Voskens 180 120 120 120 155 695 4 96.5%
    3. P. Ruyter 136 120 120 103 180 659 3 91.5%
    4. M. Faassen 180 107 120 120 130 657 3 91.32%
     
  12. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Aankondiging Voorjaarswedstrijd

    Met dank aan Allard van Wallene:

    Beste F1A, F1B, chuck en E36 vliegers,

    Op zondag 17 april wordt, indien het weer het toelaat, de Voorjaarswedstrijd gevlogen op het Houtdorperveld. Deze wedstrijd zal meetellen voor de nationale selectie, de Holland- en Maxibeker. Er kan deelgenomen worden in de klassen F1, F1B, chuck en E36 (electro).
    Aanvangstijd van de eerste ronde is 10.30 en er zal om 10.15 een briefing plaatsvinden.
    De max is in de klassen F1A en F1B 180 s voor de reguliere rondes tenzij wind en/of terreinomstandigheden dit niet toelaten. Voor E36 is de max 120 en voor chuck 60 s.

    We gaan uit van 5 rondes. De eerste ronde duurt 90 minuten, rondes 2 t/m 5 elk 60 minuten. Tussen de rondes wordt er telkens een pauze van 15 minuten ingelast. Voor het geval er van startpositie veranderd moet worden,kan er een extra pauze ingelast worden.
    Aansluitend zal indien nodig een fly off gevlogen worden. Aanvang van de eerste fly off vindt in principe plaats een half uur na het einde van de laatste ronde met een max van in principe 5 minuten. Van deze maximum tijd kan afgeweken worden indien terrein en/of weersomstandigheden een reguliere max niet toelaten.

    De deelnemers van de fly off hebben de mogelijkheid om met een hoogtemeter te vliegen. De resultaten van de hoogtemeting zullen niet gebruikt worden voor de uitslag voor de selectie, maar kunnen, indien alle vliegers akkoord zijn, gebruikt worden voor de daguitslag. Indien de max daadwerkelijk door het model gevlogen wordt, bepaalt de dan geregistreerde hoogte de winnaar voor de daguitslag.

    Informatie over de doorgang van de wedstrijd is op zondag telefonisch te verkrijgen vanaf 07.00. Stuur even een berichtje om het telefoonnummer toegestuurd te krijgen.

    groeten,

    Allard
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2016
  13. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Namens Gerard Willemsen en Win Bellen:
    De ASAP-Cup op zaterdag 21 mei gaat NIET door wegens de verwachte weersomstandigheden.
     
  14. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    AsselbergCup 2016

    Beste vliegers,
    Zoals jullie eerder al in de uitnodigingsbrief voor het kamp hebben kunnen lezen zal zaterdag 28 mei, op de Rozendaalse hei bij Arnhem de Asselbergs Cup 2016 georganiseerd worden. Tijdens deze wedstrijd zal er uitsluitend gevlogen worden in de klasse E36.
    Als het weer dit toe laat, zal de wedstrijd om 10:30u beginnen en worden er 5 ronden gevlogen van elk een uur. Volgens de regels van E36 zal de max vliegtijd 120 seconden zijn. In de eerste 3 ronden is de maximale motorloop tijd 15 seconden. In de 4e ronde is dit 10 seconden en in de 5e en eventuele fly-off ronden is de maximale motorloop 5 seconden.
    We vliegen volgens het reglement als beschreven in dit document: https://www.modelaircraft.org/files/2015-2016OutdoorFreeFlight.pdf

    Het inschrijfgeld voor deze wedstrijd bedraagt €5,- (junioren: €3,-)
    Aansluitend aan de wedstrijd zal er bij de blokhut, waar de deelnemers van het kamp ook overnachten, een BBQ georganiseerd worden. Iedereen is uitgenodigd om hieraan deel te nemen. De kosten voor deze BBQ bedragen €10,- pp. en deelname aan deze BBQ moet uiterlijk donderdag 26 mei kenbaar gemaakt worden bij Jurgen Maassen (of via het aanmeldinsformulier: link). Tijdens de BBQ zal ook de prijsuitreiking plaats vinden.
    Of de wedstrijd door gaat, wordt op zaterdagochtend, 28 mei, om 8:00u besloten. Informatie over doorgang kan vanaf die tijd verkregen worden op 06-nummer 2955 3724

    Met vriendelijke groet,
    Jurgen Maassen
     
  15. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
  16. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Thomas Cup 2016 (namens Michiel Faassen)

    Op zaterdag 4 juni hopen we de Thomas Cup te vliegen op het Houtdorperveld bij Garderen. Aanvang van de wedstrijd 10.30 uur briefing 15 minuten eerder. We vliegen 5 rondes afhankelijk van windrichting en windsterkte stellen we de rondetijden ter plaatse vast. De rondes duren 1 uur met, zo nodig, 10 minuten pauze tussen de rondes.

    Inschrijfgeld € 7.50 per deelnemer (Zorg s.v.p. voor klein geld !)
    Leiding: Michiel Faassen ALC

    Als je info wilt bel dan 06-nummer dubbel twee vier drie negen acht zeven op vrijdagavond vanaf 2100 uur of zaterdag morgen vanaf 07.30 uur.
     
  17. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Voor wie wil bellen, er moet nog een 5 achter het telefoonnummer!
     
  18. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Verslag Asselbergs Cup 2016

    Of: Hoe een vintage model won bij E36 ...
    Wout Moerman, NLC

    Op zaterdag 28 mei, op de Rozendaalse Hei bij Arnhem is de Asselbergs Cup 2016 gehouden. En onder het motto " de winnaar schrijft de geschiedenis" schrijf ik deze keer het verslag. De E36-klasse is relatief nieuw dus daarom nog even de simpele regels: het model mag maximaal 90 cm (36") spanwijdte hebben, moet minimaal 120 gram vlieggewicht hebben en worden aangedreven met een electromotor op een 2s LiPo-batterij. Deze regels geven veel mogelijkheden voor ontwerpers, maar de modellen die de laatste maanden in Nederland werden gebouwd waren verassend gelijkvormig. Bij mijn weten bouwde iedereen een Pearl en ik was hier zelf ook aan begonnen. Maar na de bouw van het stabilo merkte ik dat dit niet mijn soort van modelbouw is. Te recht, te spartaans. Maar ik bedacht me dat ik thuis nog een vintage model had liggen, een Shrimpo S-4, een ontwerp uit 1939 van Malcolm Abzug. En laat die nou net een spanwijdte van 36 inch hebben! Dit model was voorzien van een Indian Mills .75 diesel, die nooit echt lekker heeft gelopen en het model had daarom nog nooit echt gevlogen. Maar dit was de ideale gelegenheid om dit model in de lucht te krijgen. Dus: diesel eruit, electro erin. Als timer gebruikte ik de E36-timer die door een NLC-clublid is ontworpen en gebouwd (https://github.com/PeterWithers/E36Timer). Verder nog wat aanpassingen, de originele wielen wogen bijvoorbeeld samen 50 gram en ik heb balsa wielen gedraaid die samen 12 gram wogen. Toch kwam het model op een vlieggewicht van ruim 280 gram en was daarmee ongeveer 2x zwaarder dan de concurrentie. Maar in mijn ogen ook minstens 2x zo mooi...
    [​IMG]
    En toen, op naar de wedstrijd! Doordat ik 's ochtends nog het model moest afbouwen kwam ik pas begin van de middag op het veld aan. De zes andere E36 vliegers waren al druk bezig geweest met het trimmen van hun model en ik leek dus een flinke achterstand te hebben. Nadat Peter Withers had uitgelegd hoe de timer kon worden geprogrammeerd de eerste testvlucht. Heel veilig met 2 seconde motorloop en 5 seconde D/T-tijd. Voor zover dit te zien is met zo'n korte tijd zag dit er niet slecht uit. Nog een paar aanpassingen en tijd voor de volgende stap. De andere vliegers gingen verder met korte motorloop om de stijgvlucht goed te krijgen, inmiddels waren hierbij al 2 modellen gesneuveld. Mijn oude bak heeft waarschijnlijk wat goedaardigere eigenschappen dan die moderne raspaardjes. Die kunnen niet alleen veel harder omhoog, maar ook veel harder omlaag.... Om die reden gingen de modellen om mij heen steeds kort omhoog, gevolgd door onmiddellijke D/T en weer als een parachute omlaag. Ik besloot het erop te wagen en zette mijn timer op 15 seconde motorloop en 120 seconde D/T. Het model begon in een rustige klim maar ging steeds steiler. Uiteindelijk hing hij aan zijn prop en klom langzaam hoger. Spectaculair om te zien, maar slecht voor een overgang naar de zweefvlucht. Want als de motor stopt, dan staat het model stil met de neus recht omhoog en stort het heel wat meters omlaag voordat het hersteld is. Maar met wat extra domping verbeterde dit wat. Helaas kon ik maar beperkt domping toepassen dus verder moest ik het er maar op wagen. Dus een tijdwaarnemer gevraagd en 3 wedstrijdvluchten gemaakt, respectievelijk van 48, 44 en 80 seconde! Wel niet de drie maxen van 120 seconde die een E36 'makkelijk' zou moeten kunnen doen met 15 seconde motorloop, maar wel de langste vlucht van de dag. Nu is de regel dat ook nog met een motorloop van 10 seconde en vervolgens 5 seconde moet worden gevlogen, dus: timer ingesteld op 10 seconde motorloop en een vlucht van 30 seconde gemaakt. Door het opkomende onweer is besloten om de wedstrijd af te breken waardoor het nooit van de 5 seconde vlucht is gekomen. Maar de totale vluchtduur was ruim voldoende om op de eerste plaats te komen! Hoe was het inmiddels de anderen vergaan? Een aantal vliegers hebben de pech gehad dat het model met lopende motor de grond in ging. En dat kan helaas niet straffeloos gebeuren. Aan het eind van de dag waren er nog 4 modellen over en drie van deze modellen zijn gebruikt om wedstrijdvluchten mee te maken. Daarmee zijn ook meteen de drie prijzen verdeeld die 's avonds bij de barbecue werden uitgereikt.

    Ik moet wel eerlijk zeggen dat alle andere vliegers de kans hadden gehad om mij te verslaan, als ze niet enkel bezig waren geweest met de stijgvlucht en korte D/T. En de tijden die Jurgen, Gerard en Rina hebben neergezet waren met een veel kortere motorloop dan dat ik heb gebruikt. De vlucht van 54 seconde van Jurgen was bijvoorbeeld bereikt met 2 seconde motorloop, Bedenk maar wat voor vlucht dat oplevert met 15 seconde motorloop! De dag na de wedstrijd liet Jurgen zien hoe een inmiddels goed afgesteld model enorm kan klimmen en goed kan zweven. Ik reken er dan ook op dat bij de volgende E36-wedstrijd de door mij behaalde tijden volkomen worden weggevaagd!

    Conclusies: - E36 is een leuke klasse waar ongeveer iedereen aan mee kan doen. - Als er een wedstrijd is kun je deze winnen door een gokje te wagen en gewoon slecht afgesteld te gaan vliegen in plaats van enkel trimvluchten te maken. - In Nederland kan prima met vintage modellen aan wedstrijden worden meegedaan als ze aan de E36 regels voldoen! Denk bijvoorbeeld aan de populaire Tomboy uit 1950, die met zijn 36" spanwijdte er voor lijkt te zijn ontworpen.

    Uitslag
    1 Wout Moerman: 48, 44, 80, 30
    2 Jurgen Maassen: 54, 8
    3 Gerard Willemsen: 42
    4 Rina Pijnappels: 34
    5 Mark Rossen: -
    5 Javier Gutiérrez: -
    5 Peter Withers: -

    [​IMG]
    De Pearl E-36's van de NLC-leden (foto: Elena Alberti)
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2016
  19. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Uitnodiging ASAP-CUP 2016

    Beste collega vv-vliegers,

    Op zaterdag 11 juni (uitsteldatum) wordt, indien het weer het toelaat voor de eerste keer de ASAP-CUP gevlogen op het Houtdorperveld bij Garderen. Deze wedstrijd zal meetellen voor de nationale selectie, de Holland- en Maxibeker en NK. Er kan deelgenomen worden in de klassen F1A en F1B en Chuck. De wedstrijd wordt georganiseerd door Gerard Willemsen en Win Bellen, met ondersteuning van Kees van de Ven. De briefing is om 12.45 uur en de wedstrijd begint om 13.00 uur. Wij gaan uit van 5 rondes van een uur.

    Inschrijfgeld senioren €7,50 en junioren €2,50

    Informatie over de doorgang van de wedstrijd is vanaf 08.00 te verkrijgen onder het nummer 06 - vijf vijf drie zeven acht een negen vijf (Gerard). We duimen voor mooi vliegweer en een goede opkomst.

    Het zou fijn zijn als je, via onderstaande link, van te voren laat weten of je wel of niet komt.
    http://doodle.com/mob/confirmWiz.html?pollId=b47vmtstzgesvwsn&adminKey=xhgrpmz7

    Met vriendelijke groet,

    Gerard Willemsen en Win Bellen
     
  20. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Uitslag Thomas Cup 2016
    Michiel Faassen:

    Op 4 juni 2016 werd de thomas Cup door de Arnhemse LC georganiseerd en gevlogen op het Houtdorperveld nabij Garderen. De wedstrijd is om 11.00 uur begonnen en omvatte 5 rondes. Leiding was in handen van Michiel Faassen namens de ALC en werd bijgestaan door Ton van Eede. Na overleg met de SCVV werd de ronde tijd vastgesteld op 180 sec. De wind was tussen de 2,4 en 3,2 m/sec, vanuit het NO.

    Bij volle zon en hoge temperaturen (21* - 26*) begonnen 14 senioren en 2 junioren aan de wedstrijd. In de loop van de middag trok de wind aan en de laatste 2 ronden werden op 120 sec gesteld. Zelfs met deze tijd bleken enkelen de volle 1,8 km vliegruimte nodig te hebben. De oorzaak daarvan lag niet alleen in de windsterkte, maar ook in de zeer sterke thermiek bellen. Aan het einde werd door iedereen vastgesteld dat we een fijne en sportieve wedstrijd hadden gehad met een heel goede onderlinge stemming. Door de toenemende wind is na overleg besloten geen Fly off te vliegen maar een ex-equo plaatsing te dien. De uitslagen zijn als volgt:

    F1A
    1.Maarten van Dijk GOI 780
    1.Kees v.d.Ven GOI 780
    1.Allard van Wallene Ede 780
    4.Ivo Kreetz ALC 755
    5.Niels Wijnhoven NLC 730
    6 Thomas van Dijk (JUN) 612
    7.Antoon v. Eldik ALC 318

    F1B
    1, Roel Lucassen NLC 780
    1,Gerard Willemsen NLC 780
    3 Wim Feijth 690
    4.Michoel Faassen ALC 566
    5.Louis Basista NLC 438
    6.Frans Voskens NLC 251

    In de E-36 was Wout Moerman de enige deelnemer, hij scoorde 180 in 4 vluchten;

    Noah van Dijk was met Chuck de enige deelnemer en scoorde totaal van 49 in 4 starts.
     

Deel Deze Pagina