Jij bent dit draadje gestart, niet om als ex moderator eens serieus aandacht te schenken aan de voorgeschiedenis
Ik zie niet in wat het feit dat ik moderator ben geweest, met deze hele discussie te maken heeft.
Ik ben dit draadje gestart, omdat ik die site toevallig tegenkwam, en mooi vond. Ik vind het prachtig om te zien, al die toestellen.
In tegendeel, je tracht je af te zetten tegen de geschiedenis om je project rooskleuriger voor te stellen dan het werkelijk is, alsof er een nieuwe generatie ontstaat en al het oude eigenlijk onzin is.
Dat is totaal niet wat ik tracht te doen. Dit draadje heeft
niets met mijn eigen ontwerp te maken. Ik kwam gewoon een site met oude foto's/toestellen tegen, en weet dat er hier ook mensen zijn die dat leuk vinden, mogelijk zelfs zelf met die modellen gevlogen hebben.
Niets meer en niets minder. De rest is fantasie.
Je vergeet echter dat je de diepgang ontbreekt om werkelijk een goed ontwerp op papier te zetten
Ten eerste lijkt mij dat iets wat jij niet zomaar vast kunt stellen, en ten tweede; als je mijn draadje over de daedalus gelezen had, had je gezien dat ik daar meermaals aangeef dat het voor mij een leerproces is en ik veel dingen gok, doe op onderbuikgevoel, baseer op internet/google. En dat ik daarnaast regelmatig vragen stel aan een groep ervaren clubgenoten.
Hoe je dus bij de conclusie komt dat ik vergeet dat ik niet het perfecte toestel zal tekenen, is mij een raadsel.
en daarom rest je geen andere mogelijkheid dan je te verlagen tot simpel copieer werk, iets dat ik m.b.t. de Taurus in het verleden door velen al heb zien doen.
Het is dan ook geen simpel kopieerwerk. Ik zou alleen wel gek zijn als ik niet goed om mij heen zou kijken naar wat andere bouwers doen. Ik voeg er wel degelijk een deel eigen input aan toe, en heb mij wel degelijk ingelezen in de onderwerpen die daarover gaan. Sommige keuzes kan ik dus wel degelijk verdedigen, sommige zijn gevoelsmatig. Nergens pretendeer ik dat het een goed doorwrocht ontwerp is, of dat ik expert ben, of dat het een perfect vliegende kist zal worden.
We kijken als inovatief ontwerper niet naar mooi en/of haleluja postjes.
Als ik met je aan de gang ga de breng ik je in een situatie dat je uiteindelijk een model op papier hebt waarmee je voor de dag kunt komen en zal hopen dat je dit draadje nooit gestart was!!
Ik zie niet in wat dit draadje er mee te maken heeft, en nogmaals, als je kritiek of verbeterpunten tav. de Daedalus hebt, ben je meer dan welkom om die te uiten in dat topic. De suggesties die anderen gedaan hebben, heb ik tot nog toe alle opgevolgd, dus een erg hoge drempel is er niet.
Nee, nog steeds niet helemaal eigenlijk. Ik begrijp niet wat mijn ontwerp met dit draadje te maken heeft. Dit draadje is gewoon gestart omdat ik die site leuk vond en wist dat er ook andere mensen zijn die dat zou waarderen.
Ik heb niets tegen 'oude ontwerpen', noch heb ik ooit gezegd dat ik het beter zou kunnen of zou gaan doen, enzovoort.
Je dicht mij allemaal voorwendselen en motieven toe, die simpelweg niet bestaan. Wat betreft mijn ontwerp: "the proof of the eating is in the pudding" en "when the flag drops, the bulsshit stops". Met andere woorden; zolang ie niet gebouwd is/gevlogen is, weet niemand hoe het zal vliegen. Als het straks waardeloos vliegt, zal ik dat ook gewoon vertellen. Ik ga er zelf niet vanuit dat dat zo zal zijn, maar ook niet dat ie perfect zal zijn.