vrouwen over hobby

maar, om terug te komen op de vraag,ja ik ben al 40 jaar vrijgezel,en nee ik weet ook niet de weg naar krallingen,afijn wat ik het mooie vind van vrijgezel zijn ,ik hoor geen
1 schatje kom je eten ,net als je iets probeert te solderen,secu lijmen en er vervolgens achter komt dat je je zelf vastgelijmd hebt
2 maak je de tafel leeg,je weet dat ik toch de was moet doen
3 ik snap er niks van hoe kan je nou zoveel geld neertellen voor een zender,je hebt er immers al 5
4 lieve wat dacht je d,r van om met pinksteren(je weet wel de dag van subsail)een keer naar je ouders te gaan in maastricht
om maar iets op te noemen ,en ja ik ben aardig tevreden zo helemaal alleen,alhoewel ik mij eigen best voor kan stellen dat er getrouwde paren zijn die al jaren goed met elkanders hobby kunnen omgaan

De helft van zo'n gelukkig getrouwd paar zit dit nu te typen.
Ja, natuurlijk is het wel eens lastig dat je aan tafel "moet" terwijl je juist dacht een spaghetti aan draden eindelijk uit elkaar te hebben... Je weet dat je, als je dan gaat eten, straks helemaal opnieuw moet beginnen... (zucht)
Aan de andere kant: er is ook nog leven náást de modelbouwhobby. Ik denk dat, als ik vrijgezel zou zijn, ik waarschijnlijk mijn leven in drieën zou delen:
1/3 werk
1/3 slapen en eten
1/3 hobby
En dat lijkt me op den duur best eentonig worden.
Mijn echtgenote zorgt ervoor dat ik de ogen open hou voor andere zaken in het leven. En da's maar goed ook.
Zoals altijd wanneer je met meerdere mensen bent: een kwestie van geven en nemen. Tijd, aandacht, liefde...

En omdat mijn echtgenote ook een goeie baan heeft, is het modelbouwbudget wat groter dan wanneer ik alleen zou zijn.:D

hallo
roel dan ga ik mijn leven nu anders moeten gaan indelen

werk is R.I.P. dus das al 1/4 (ik had in 4 gedeeld)wat weg valt
eens kijken hoe ik dat ga aan pakken

gr raf

Wij gaan al jaren samen naar de treffen en beurzen.
We gingen eerst met de caravan en later de camper.
De dames van de meeste hobbyisten kennen elkaar dus dat gaat ook goed.
Er zijn treffens waar voor de dames niet is maar anders.
Het is dat ik geen creditcard heb die onbeperkt is maar anders.
Mijn vrouw laat me met mijn duikboten gewoon vrij.
En het is op een treffen ook wel makkelijk, je eten en drinken wordt klaar gemaakt.
Ik werk nu bijna 3 jaar niet meer en het bevalt me zo best.
Laat maar zo als het nu is.

Hein

Zoal bij velen kan mijn vrouw geen enkel begrip opbrengen voor mijn hobby.
Er zijn vele meningsverschillen geweest. Vooral over de agenda,
want een mooie vliegdag betekent ook een mooie dag voor een gezinsuitje...
We hebben onderhandeld en afspraken gemaakt en vaste dagen afgesproken die ik aan de hobby besteed.
(Jammer dat je het weer niet kunt plannen)
Soms moeten we zelfs oppas inhuren om beiden onze dingen te kunnen doen.

We hebben beiden onze eigen financien dus hoeven we daar gelukkig nooit over te discussieren.

Ik vergelijk het af en toe met roken:
Als je elkaar respecteert en goede afspraken maakt, is de hobby prima in te passen in een relatie.
Zoals altijd wanneer je met meerdere mensen bent: een kwestie van geven en nemen. Tijd, aandacht, liefde...

+1!
En ook bij mij worden de modelbouw kennis en middelen dankbaar misbruikt voor huishoudelijke reparaties...

Ach, ik ben nu zo'n 7 jaar met pensioen en er is volgens mijn vrouw niet zo vreselijk veel veranderd, alleen lunch ik nu thuis:D. En, niet onbelangrijk, ik ben direct oproepbaar en beschikbaar. Als ik klussen heb waar ik langere tijd niet vanaf kan meld ik dat keurig van te voren even.

Op dat punt is er natuurlijk wel veel veranderd. Vroeger werkte ik ook minstens 1 dag per week thuis, maar dan was ik niet aanspreekbaar omdat dat de nodige concentratie vereiste. Nu kan ik meestal alles zo uit men handen laten vallen als het klinkt: "zullen we even....(vul verder maar in)".

En na elkaar ruim 47 jaar kennen, waarvan 41 getrouwd, weet je wel zo'n beetje van elkaar op welke punten de ander flexibel is en op welke niet. Mijn vrouw bepaalt bijvoorbeeld hoe vaak, wanneer en waar naartoe we op vakantie gaan. Ik ga met plezier mee, maar het hoeft niet echt meer van me. Ik heb m'n portie reizen wel zo'n beetje gehad, maar als we dan gaan heb ik het toch ook wel best naar m'n zin.

Al met al, hier geen huwelijkse twisten rond hobbies. Zij heeft ook de hare, en weet haar tijd ook goed te vullen.

Groet,

Ad

Als mijn vrouw zou weten hoe ik de woonkamer tot kleine werkplaats heb gebracht zou ze postuum echtscheiding aanvragen...:rolleyes:

Mijn vrouw ergert zich groen en geel aan die wagens,vooral als er weer gesleuteld moet worden :-) maar ja,stiekem is het ook wel weer grappig om haar op de kast te krijgen,en je hebt altijd na afloop van een discussie de goedmaak ... in het andere hobbykamertje

RC of je loontje verzuipen?

Mijn vrouw heeft me net weer áán de RC geholpen! Zo heb ik een reisdoel voor mijn motor liefhebberij en dan ben ik niet meer aan het 'café-racen'.
(Ja, ja, mijn vrouw is slim :( Soms een zegen, maar meestal ... )

Back