Vstabi 5.1 pc software

Hoi heb een probleem

Heb een heli overgenomen met een geupdate Vbar 5.1
Nu moet ik de software instellen op de pc
nu zit er een disk bij maar dit is v5.0 en werkt niet en kan dus de instellingen en programeren vergeten

hoe krijg ik pc software 5.1 op mijn pc zodat ik de firmware van de Vstabi welke is uitgerust met 5.1 inlezen en naar mijn wensen zender instellingen doen veranderen??

Ik kom nu niet meer verder graag jullie hulp

dit beeld geeft ie aan na het instaleren van de v5.0 disk en connectie met usb kabel

version PC software:5.0.12 15102010
version Stab controller 5.1.8
Serial 1410023504

Graag jullie hulp

email info@jdhdienstverlening.nl

volgens mij zet hij inderdaad de software er naast en niet overheen.
Dus alles verwijderen. De laatste versie downloaden, installeren en dan connecten.
Dan de VBAR upgraden in het menu File, "online Update"

volgens mij zet hij inderdaad de software er naast en niet overheen.
Dus alles verwijderen. De laatste versie downloaden, installeren en dan connecten.
Dan de VBAR upgraden in het menu File, "online Update"

Alles er afgegooid en nu inderdaad wel gelukt,ik zat weer eens te kort te wachten bij het beeld online update moet min 10 sec en zag niets
langer gewacht en nu staat V5.2 expres er op
nu de boel eens ingaan stellen en dan is de esc Jive 100+lv aan de beurt

Ik wil ook de gain van de gyro instellen via de zender maar heb geen stekker meer over in de V bar
er zit ook zo'n eneloop ingebouwd op 2 stekker aansluitingen van de Vbar dus dat zal dus wel niet gaan

zo zitten de stekker aansluitingen er nu uit:

op de Vbar:
tail servo op tailservo uitgang
Channel4+aux zit een eneloop kabel die gekoppeld zit in
Channel3,2,1 daar zitten de swash servo's op

dan van de Vbar naar de R6008Hs fasst ontvanger:
Rudd/aux2 naar kan 4
Colle/ESc naar kan 3
Aileron kan 2
Elevator kan 1

Van de Jive ESC 100+lv de master aansluiting naar kan6 op de ontvanger
de jumper staat op de 2 pijltje gestoken

staat dit allemaal goed??

Greetz,

jeroen

PPPPFFTTTT tis laat maar het is gelukt
VStabi ingesteld werkt nu op V5.2 expres
Ook de tail gain kan ik in stellen vanuit de zender en de eneloop zit er ook nog in voor backup accu
de kontronic doet het ook er zit een automatsche mode in wist ik veel maar hij draaid.
kan hem met de stick nu normaal aan zetten en overschakelen via de zender naar IDL1 en Idl2 moet nu alleen nog even de hold schakelaar programmmeren (niet onbelangrijk!!)
Ik moet de throttle curves nog even buiten afstellen met de Skytach er bij maar dat moet wel lukken
(iemand een idee voor rotors speeds?)
Er zit ook een pyro 600-12 motor op en Edge FBL Bladen dus HINTS zijn altijd welko qua headspeed voor IDL1 en IDL2

Moet ook de tail gain buiten even afstellen maar dat gaat via de zender net zo gemakkelijk

Greets en op naar de remaiden

Jeroen

Mooi dat het gelukt is.
Qua headspead moeten we wel weten om welke heli het gaat.
Ik zlieg mijn 700's rond de 2000 toeren voor 3D.
600's moeten/kunnen hoger.

Iedere heli heeft ook een waggelpunt. Onder een bepaald toerental gaat hij waggelen. Daar moet je boven blijven.
Hij kan er wel tegen maar het vliegt niet prettig en ziet er vreemd uit.
Mijn Trex700 heeft dit al onder de 1700 toeren bijvoorbeeld.

Mooi dat het gelukt is.
Qua headspead moeten we wel weten om welke heli het gaat.
Ik zlieg mijn 700's rond de 2000 toeren voor 3D.
600's moeten/kunnen hoger.

Iedere heli heeft ook een waggelpunt. Onder een bepaald toerental gaat hij waggelen. Daar moet je boven blijven.
Hij kan er wel tegen maar het vliegt niet prettig en ziet er vreemd uit.
Mijn Trex700 heeft dit al onder de 1700 toeren bijvoorbeeld.

PPPPFFFTTT Tis allemaal gelukt
de Vstabi+PC Software is ingesteld en de Jive staat ook ingesteld
had wat problemen met het instellen van de endpoints maar is dankzij Danny opgelosd.(Kan6 is gereversd dus endpoint laag=hoog en Hoog=laag)
Had ik dus over het hoofd gezien in het zender menu:rolleyes: endpoint staan dus nu in het zender menu netjes op 83/83

Ik heb als aanvangs punt yaw rate 88% en Tail gain op 75% staan in het Vstabi software menu en komt overeen in de zender met 43%Tail gain

De Jive staat nu in normal 0-50-50-50-50 Idl1 FLAT 70 en IDL2 Flat 80
deze zullen waarschijnlijk nog naar beneden moeten maar dat ga ik buiten bekijken met de Skytach welke waardes dit nu zijn

We gaan het verder buiten afstellen (als het droog is:mad::mad:)

@wrobijns

Het betrefd hier een Rexje 600ESP met RJX kop en edge bladen
Pyro 600-12 motor/Jive100+lv en (voorlopig)6S 4900 25C Lipo (Rhino??)maar komen straks GensAce aan moet deze nog bestellen maar weet nog niet welke
Schuine tandwielen 188T+16T Pinion
Pitch Curve -12.5/+12.5
Cycle pitch 8 Gr

Ik denk dat ik op zo'n 2000Rpm wil gaan vliegen(soft 3D figuren dus)dus de curves moet ik hoogst waarschijnlijk aanpassen

Greetz,

Jeroen

Laatst bewerkt:
Back