Vstabi blue/ 5.0 express/ te veel compensatie

ls,

Heb trex500 met Vbar blue line en 5.0 express. Vliegt prima echter ik merk in piro funnel dat ik de heli steeds verticaal moet blijven trekken. M.a.w. tijdens het pirouetten trekt de vstabi de heli steeds horizontaal. Zeg dat ik een hoek van 60gr wil vliegen, dan trekt de vbar het ding naar 30gr en moet ik compenseren

Het figuur gaat er dus uitzien als piro circel en niet als een funnel.

Ik heb dit met exact dezelfde heli en setup MET flybar ook gevlogen. Dat ging prima. Ik stuurde bij op de circel (zeg maar de bocht grote) maar niet op de hoek. Die bleef in princiepe zoals ik hem instuurde.

Ik zie een aantal opties voor de oorzaak:

1) De timing is anders met vstabi en ik moet dat opnieuw leren.
2) De vbar heeft de neiging dit te compenseren en ik moet een bepaalde tuning toepassen omdat over stabiele gedrag te compenseren. (wellicht met 5.0 pro software)
3) Er staat iets met trimming niet goed.
4) Combinatie van 1,2 en 3
5) Andere oorzaken.

Graag jullie visie en ervaring hiermee

nb. Ook met piro looping is er duidelijk iets anders. Het kost mij heel veel meer moeite met de vbar i.r.t. flybar setup. Wellicht zit hier een verband.

Alvast bedankt voor de reactie.

mvg

Patrick Kramer

Hey Patrick,

Ik heb zelf gemerkt dat je inderdaad wat aan je timing moet veranderen als je van flybar naar Vbar overstapt. Ik weet niet hoeveel packs je al gevlogen hebt, maar ik zou het nog een paar keer gaan oefenen voordat je verder zou moeten zoeken bij de Vbar.

Ik heb je 2 weken terug nog gebeld trouwens, kan je weer een keer terugbellen?

Back