VStabi V4 Video 'Teaser'

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Vandaag in de loop van de dag wordt hij gelanceerd volgens berichten in het duitse V-Stabiforum !

Als we alles moeten geloven is vandaag een mijlpaal in de RC-Heligeschiedenis ! En dat nog voor Pasen...

In ieder geval, zodra er terug V-Stabi's bij FastLad binnenkomen vertrekt er dadelijk eentje naar ondergetekende...wil de boot niet missen :-).

Ja, dat is de volle versie. Maar de firmware is niet gratis dacht ik.

Enkel de 'juiste' serienummers zullen de firmware kunnen downloaden.

Groeten,

Jurrien

Cool, gisteren net nog een v-stabi opgehaald voor de 700 :-) gelijk straks eens uitproberen. Gelukkig spreek ik wel duits :-)

Volgende week zou trouwens de engelse versie komen.

En ik ben ook verbaasd dat dit zonder aankoop kan gedownload worden, ik dacht dat het geld ging kosten :-)

edit: De firmware zit hier niet bij dan? Hoe kom ik daar dan aan?

Met de PC software (gratis, maar daar ben je dus niks mee zonder V4 firmware) kan je ook de firmware downloaden en dus upgraden.

1) VStabi aan de PC aansluiten met USB kabel
2) stabi aanzetten
3) PC software laden
4) online update doen als je serienummer geregistreerd is.

Laatst bewerkt door een moderator:
4.0 staat erop, in het engels. Op helifreak zeggen ze dat de software volgende week pas engels zou worden.

Heb natuurlijk wel engels gekozen tijdens installeren ;) Beetje maf...

Hoe zit dat nou met de staart bij 4.0, nog steeds de MrMel methode? Of is de staart al aardig goed als je bijv de henseleit XLE preset pakt?

Ik ben er al mee bezig :p PC software is uiteraard gratis te downloaden, alleen met die nieuwe software kun je de upgrade uitvoeren, sluit de heli aan op de pc, noteer het serienummer, ga naar de webshop, betaal 22 euro, en downloaden maar :D
Het bedienings display kun je gewoon gratis upgraden.

Stomme vraag, bij de zender instellen, het midden ( nul punt ) dat doe je toch met sub trim of niet? Het naar 100% brengen in beide richtingen met de eindpunten?

Ben die filmpjes aan het bekijken, *** duits :P

Lees ook iets in de handleiding over optimalisering van de staart tijdens vliegen. Dat zou wel heel chill zijn ;)

Laatst bewerkt:
Trims (dus ook subtrims) moeten op 0 staan, trims uitschakelen is nog beter.

Upgrade is klaar bij mij, betaling via pay-pal gedaan en meteen de software gestart, daar klik je op online update en wordt de controller met zijn unieke nummer herkent. Alle instellingen (bij mij een voorgekauwd model) heeft hij overgenomen. Ik zou dus meteen moeten kunnen vliegen.
Even een accu aan de lader hangen ;)

Laatst bewerkt:
Jee, ik heb er helemaal zin in om dit ff te doen :-)

En eerlijk gezegd vind ik die 22 euro geen schande voor zo'n update.

Tja die 22 euro voor software, snap ook niet waarom die meeste amerikanen zo moeilijk doen.

Hoe kreeg je dan je zender op nul %? Was bij de vorige stabi hetzelfde principe kan het me alleen niet meer herinneren:mad:

Och ja, stabi is nog niet binnen laat staan de rigid kop van henseleit :sleepy:

barrrrtt,

Gewoon met subtrim en traveladjust in de TX alles juist zetten zoals bij versie 3.6.
Dit is zeer belangrijk voor VStabi.

Groeten,

Jurrien.

Trimflight moet je activeren met de pc of het bedieningsdisplay, na de vlucht kun je aflezen of hij voldoende is getrimt.

Bij piloten presets vind je MrMel zijn settings terug, die van mij trouwens ook. Die Vstabi V4 staart doet het prima!

Back