VStabi V4 Video 'Teaser'

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de upgrade van mijn v-stabi's gedaan, heel simpel eigenlijk.
Ben benieuwd wat dat geeft. Hopelijk binnenkort eens de trimvlucht kunnen doen.

Voor alle duidelijkheid nog eens de setup in een notendop. Het is echt wel zeer belangrijk dat je dit goed doet.

1) preset kiezen
2) zender kalibreren. Dit doe je dus met de subtrim en traveladjust in je zender. Bij de 12FGA van futaba bijvoorbeeld zal de subtrim rond de -45 liggen en travel rond 101.
3) staartservo kiezen, en limieten instellen op de PC software,dus NIET in de TX. Ook piro opt testen.
4) swash instellen, servo kiezen, hier kan je eventueel de servo's subtrimmen in de PC software als je servoarmen niet mooi zouden staan (dus NIET in de TX).
Cyclic ring instellen zodat je geen binding hebt.
5) swash mooi zetten, ik doe dit met zo'n digitale hoekmeter.

Daarna uit setup gaan en de gyro richtingen controleren door de heli wat te bewegen.

Daarna kan je een trimflight doen als het windstil is. Doe dit niet met wind want dit heeft geen zin, integendeel.

>Maar het idee van torque comp op 0 zetten en de rest regelen met de p en i's is verleden tijd?

Ook MrMel vliegt nu met DMA, ik heb trouwens in V3.6 ook altijd nog met een klein beetje DMA gevlogen op de staart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraagje over die pyro opt, dat staafje moet toch gewoon gaan draaien als je je heli draait?
Bij mij blijft ie gewoon vertikaal staan en er beweegt niets...

Misschien doe ik wat fout?

Alle andere zaken die je beschrijft zijn in orde, subtrim zit bij mij ook ergens begin 40. ATV iets hoger dan 100 op cyclic, maar behoorlijk wat hoger op pitch... rond de 140 (is dat normaal)?

Ron

@ Jurrien, ik heb hem dus vanuit de 3,6 geupdate, moet ik nu opnieuw de preset laden, of kan ik hiermee gewoon gaan vliegen ? Ik vloog met de preset van de Logo 500. Alles lijkt goed te staan :confused: Of zijn de pre-sets ook aangepast naar de 4.0 en moet ik gewoon opnieuw alles laden.

Laatst bewerkt:
>Een vraagje over die pyro opt, dat staafje moet toch gewoon gaan draaien als je je heli draait?

Ja, de rode stip is de voorkant van de heli.

>Bij mij blijft ie gewoon vertikaal staan en er beweegt niets...

Werkt de staartgyro als je uit het setup menu bent?

>maar behoorlijk wat hoger op pitch... rond de 140 (is dat normaal)?

Ben je zeker dat je in het pitch menu alles op 100,100 staat. Ook geen mixing actief, ...

>ik heb hem dus vanuit de 3,6 geupdate, moet ik nu opnieuw de preset laden, of kan ik hiermee gewoon gaan vliegen ?

Er is ook een preset 3.6 -> 4.0. Dit is voor mensen die hun 3.6 settings willen upgraden. De meeste punten uit mijn lijstje zullen dan wel goed staan maar best toch even alles controleren. Ook de verschillende banken niet vergeten na te zien.

Dus ik vlieg met V3.6 en dan
0) ik doe de upgrade
1) ik kies 3.6 -> 4.0 preset

en dan zou ik mijn lijstje van hierboven nakijken om zeker te zijn dat alles goed staat.

Hoi Hoi

Ik volg de discusies van het flybar-less forum al een tijdje.
Maar zet mijn bedenkingen hier al vast neer.
?????
Waarom ???
langere vliegtijden???
Is het niet alleen een mode-artiekel???(rage in de volksmond)
Hebben de goede piloten dit nodig???
Is het een hulpmiddel om matige piloten wat beter te laten lijken???

Waar wil ik heen?
Wat zal deze man meer kunnen met een flybar-less systeempje?

Av81ug-PjQA[/media] - Tareq Alsaadi Flying his Turbulence D3

groetjes Richard

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die discussies werkelijk hebt gevolgd, zou je deze vraag niet stellen.
Het filmpje met de brandstofheli is dan ook totaal niet relevant.

Beste Richard,

Er zijn mensen die in dit topic/forum posten die zelf meedoen aan de 3d Masters....
En technisch veel netter vliegen dan Tareq.
Spectaculair maar een beetje off-topic :)

Grt,
Eric

Beste Richard,

Er zijn mensen die in dit topic/forum posten die zelf meedoen aan de 3d Masters....
En technisch veel netter vliegen dan Tareq.
Spectaculair maar een beetje off-topic :)

Grt,
Eric

dank je eric :]
bart , hij had een protos film en daar zat een 'versnelling'in het beeld ' , ik zou er niet raar van opkijken als dat zo is .

Och ja ;) Het wordt eens tijd dat Jan H. stopt met zakjes vullen voor rigid's maar eens een rigid kopje voor de XLE in een zakje stopt.

Och ja ;) Het wordt eens tijd dat Jan H. stopt met zakjes vullen voor rigid's maar eens een rigid kopje voor de XLE in een zakje stopt.

Vreemd!! heb gisteren nog wat lagers bij hem besteld en zijn vandaag verzonden.

Heb je ook geen bericht gehad?

Hoi

barrrrtt...leg eens uit...versnelt filmpje(heb je enig bewijs?) dit voordat je iemand gaat beschuldigen?
Ik vind hem al vrij lang met z`n staartroter vlak boven de grond stil-hangen.(tic-toc`s)en dit is al een versnelde film volgens jou?(dan, zou een gedeelte zijn vertraagt en een ander deel zijn versnelt?

EricW...Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar de bewegingen welke die heli maakt, gaan toch wel tot het uiterste...,of niet?
Zijn vliegstijl gaat erg ver,........ netter?..is iets anders(daar zijn al vele meningen over)

Rhelie...Hoezo niet relevant, omdat dit gaat over een rigid(wie heeft em al?) met v4?((wie heeft deze dan ook al)
zal dan geen enkele heli meer vliegen met v3.6?

Ik heb al een hirobo T3D.(metingen doen)
zal hem ombouwen naar E met (3-4Kw.)(metingen doen)
Ja, al die mogelijkheden in mijn hobbyruimte.
laat wat horen!

gr Richard

hum....wie zal dat ooit nog eens gaan testen?

Het gaat hier specifiek over de Vstabi versie 4.0.
Ik hoop dat je on-topic blijft verder Richard.
Er is een lopend draadje met de vraag of het zin heeft / verschil maakt.
Post daar a.u.b. je mening, en filmpjes horen thuis in de pilot's mess tenzij ze wel on-topic zijn.

Alvast bedankt,
Eric

Back