Ik heb een Graupner Compact 920Z liggen voor 12 S.
Gegevens van Graupner:
Anschlussstecker ohne
Anzahl der Pole 14
Empfohlener Regler 7209
Artikelbild 1 7781_Graupner_Compact_920_Z_003
Artikelnummer 7781
Gehäuse-Ø 80 mm
LiPo-Batterie Best.-Nr. 4 x 7658,6
Betriebsspannungsbereich 14,8 ... 44,4 V
Empfohlene Luftschraube 2960.66.20
Freie Wellenlänge 41 mm
Leerlaufdrehzahl 7992 U/min
Gehäuselänge 92 mm
Gewicht ca. 1708 g
Zulässige Motorlaufrichtung R und L
Schub in N (1 N = 100 g) 100
Nennspannung 44,4 V
Stromaufnahme max. 80 A
WarengruppenNr 851
Wellen-Ø 12 mm
Umdrehungen/Volt 180
Opgegeven dus voor 80 Amps max volgens Graupner, maar ik lees op een Duits forum over deze motor:
In der FMT 8/2010 war mal ein Testbericht einer Lembeck Extra 300 2,6m.
An 12s mit 24x10 Menz S schreiben die 41,62V 131,39A 6672rpm 5468W 186N
Ben benieuwd of er een vuistregel is die aangeeft hoeveel cellen je max aan een motor mag hangen en vooral ook hoeveel Amps je mag trekken. Behoorlijk verschil tussen de 131.39 Amps gemeten volgens FMT en de 80 Amp max opgegeven bij Graupner (voor dezelfde motor). Ik zou trouwens verwachten dat hij meer dan 80 amps aan kan, want het is een behoorlijk zware motor (1708 gram) en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat gewicht voor een vliegtuig enige zin heeft tenzij je er behoorlijk wat Amps kan doorsturen om er veel Watt uit te halen. Anders kan je net zo goed een motor van minder dan 1 kg kopen die ook ook 12 S en 80 Amp aan kan.
Gegevens van Graupner:
Anschlussstecker ohne
Anzahl der Pole 14
Empfohlener Regler 7209
Artikelbild 1 7781_Graupner_Compact_920_Z_003
Artikelnummer 7781
Gehäuse-Ø 80 mm
LiPo-Batterie Best.-Nr. 4 x 7658,6
Betriebsspannungsbereich 14,8 ... 44,4 V
Empfohlene Luftschraube 2960.66.20
Freie Wellenlänge 41 mm
Leerlaufdrehzahl 7992 U/min
Gehäuselänge 92 mm
Gewicht ca. 1708 g
Zulässige Motorlaufrichtung R und L
Schub in N (1 N = 100 g) 100
Nennspannung 44,4 V
Stromaufnahme max. 80 A
WarengruppenNr 851
Wellen-Ø 12 mm
Umdrehungen/Volt 180
Opgegeven dus voor 80 Amps max volgens Graupner, maar ik lees op een Duits forum over deze motor:
In der FMT 8/2010 war mal ein Testbericht einer Lembeck Extra 300 2,6m.
An 12s mit 24x10 Menz S schreiben die 41,62V 131,39A 6672rpm 5468W 186N
Ben benieuwd of er een vuistregel is die aangeeft hoeveel cellen je max aan een motor mag hangen en vooral ook hoeveel Amps je mag trekken. Behoorlijk verschil tussen de 131.39 Amps gemeten volgens FMT en de 80 Amp max opgegeven bij Graupner (voor dezelfde motor). Ik zou trouwens verwachten dat hij meer dan 80 amps aan kan, want het is een behoorlijk zware motor (1708 gram) en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat gewicht voor een vliegtuig enige zin heeft tenzij je er behoorlijk wat Amps kan doorsturen om er veel Watt uit te halen. Anders kan je net zo goed een motor van minder dan 1 kg kopen die ook ook 12 S en 80 Amp aan kan.