Vulture

Maar wat als je straks na een paar wedstrijden denkt .. ik vlieg niet eens zo slecht, maar mijn kist kan niet meekomen ?....

Tijdens het seizoen van kist wisselen kan

a wellicht budgettair niet
b gaat minimaal 1 wedstrijd punten kosten om aan de nieuwe zwever te wennen

Niet om je van de vulture af te praten, maar misschien toch nog even meenemen in de overwegingen ?

Bob
Enne, welkom alvast :D

als je iets meer wil weten over de vulture moet je eens op rc groups.com kijken daar staan verschillende bouwverslagen op waaronder het mijne.
En ik ben er zeer tevreden over.
En als je vragen hebt mag je die altijd stellen.

Dank voor alle antwoorden.

Ik ben bezig met een lijstje te maken van mogelijke opties en die voor mezelf in de juiste volgorde te zetten.

Ik kan kiezen voor een nieuwe kist, maar mijn budget is niet oneindig en ik zoek dan een toestel dat leeg onder de 1000 Euro zit.

Of een tweedehands.

Maar het is erg moeilijk, zoveel toestellen, zoveel meningen.

Ik blijf zoeken en zal zeker ook andere fora bezoeken.

Groet,

Roger

natuurlijk heb ik gelezen dat Arno vindt dat het netjes draaien van bochten een uitdaging is om rede van de korte startboom. Maar ik vraag me af of ik, als beginnende F5J vlieger, dit ga merken...

Als beginner ga je dat JUIST merken. Stuurfoutjes geven de grootste hoogteverliezen. Beginners maken meer stuurfoutjes dan gevorderden. Maar in het algemeen geldt: hoe makkelijker het stuurt, hoe minder verliezen.

Nieuwe (oude) motor in plaats van lood of een 2e batterij, zou nog efficiënter moeten zijn ook...

15780199827_06cb538aaa_b.jpg

zo kan ik het zwaartepunt instellen vanaf 95 mm tot... met mijn 120 g batterij en kom ik uiteindelijk bij een gewicht van 2200 g uit... ( was 2240 g met 2 batterijen)

nieuws over de Vulture

niet alleen Wim heeft nieuws over de Vulture; de bouwer/leverancier heeft dit zelf ook;)

Hi all of you!
VULTURE 3500 update is coming soon...!!!
Fuselage xtail-220 gr.
Whole model-1080-1100 gr empty.

HI all,
yes,f5j fuse will be available.
Layup is with two layers carbon fiber 40 gr on 45 degrees.

Alleen jammer dat hij wel de layup voor de romp (gebruik van weefsel) aangepast heeft maar niet de layout:rolleyes: Met een rompneus die 15 cm korter zou zijn en een staartboom eenzelfde maat langer zou ik de Vulture meteen, nog een keer bestellen :p. Met de vleugel is immers weinig mis ....

Back