Vuurwerk of modelbouw gerelateerde uitgaven met oud jaar?

Het zou ook inderdaad geen kwaad kunnen als er iets strengere regelgeving kwam wat betreft het vuurwerk. Veel mensen weten gewoonweg niet waar ze mee bezig zijn en kunnen op die manier andere mensen heel wat schade toebrengen.

Tja volgens mij licht het probleem daar echt niet bij de regelgeving. probleem is meer het vuurwerk dat opgepakt wordt en alsnog afgestoken, dat levert meer slachtoffers op dan het illegale vuurwerk doet volgens mij.

Tja volgens mij licht het probleem daar echt niet bij de regelgeving. probleem is meer het vuurwerk dat opgepakt wordt en alsnog afgestoken, dat levert meer slachtoffers op dan het illegale vuurwerk doet volgens mij.

Ongeacht of vuurwerk illegaal is of niet (want dat wordt uitsluitend door reeds bestaande regelgeving bepaald), het blijft gevaarlijk spul, waar een grote groep mensen niet goed mee omspringt.
Neem nu die Chinese lampionnen (/balonnen) die omhoog stijgen terwijl ze branden; daar zijn dit jaar in Belgische Limburg op 2 uur 8 branden door ontstaan. Dat is geen illegaal vuurwerk, noch is dat vuurwerk dat opgepakt wordt door derden.
Anderzijds kan ik genoeg situaties opsommen van afgelopen nieuwjaar alléén waarbij huizen zijn afgebrand of mensen gewond zijn geraakt door het gebruik van écht vuurwerk, al dan niet illegaal, en waarbij het ook niet opgeraapt werd oid.

Als ik dit zo allemaal lees, ik vind het soms al lastig om al die modelbouwers hier op het forum in de hand te houden, laat ik maar geen vuurwerkforum beginnen! ;-) Ik denk dat we dan helemaal skyhigh gaan met gerapporteerde postings enzo ;-) ;-)

Robert

waarom rijd je dan alsnog op electro motor?
met twee pijlen heb je de regelaar ook niet meer nodig :p:p

Back