Vuurwerk topic.

Tja momenteel met al die kortingen op het PGB, moet ik eerlijk zeggen, dat het vies tegenvalt...

Als je kijkt anar de verhouding werk vergoeding, is die al helemaal scheef... Kan beter in de koekjes fabriek werken... Regelmatig werk, en beter betaald... Mag zelf nog eens loonbelasting betalen, en eigen bijdrage ziekenkosten en zo.... Nee, gelukkig hoeven we van mijn salaris niet te leven....

als je niet lult, dat is gevaarlijke zooi , is zon beetje het zwaarste knalvuurwerk wat er is.

je voelt serieus een lichte drukgolf van deze dingen afkomen en keiharde dreun, zet ze wel rechtop kan een plastic dop om je oren komen anders.

Cobra's zijn gevaarlijke dingen, moet je echt mee uitkijken

Vrienden van mij hebben ze veel, ik hou er niet van. Een doodsklap dat zo'n klein ding geeft is echt niet normaal, zoals wilbert zegt, je voelt serieus een drukgolf op je.. je moet met zo'n ding echt niet kloten want dat is echt gevaarlijk:)

Als USER:

Ik mag hopen dat je gesnaaid word met je cobra 6.
Onverantwoordelijk....

En vooral verboden omdat je in rotterdam (nederland)woont...
Gezien je 32 bent, hoop ik toch dat je nog enige vorm van verantwoordelijkheid kent, maar onthoud ook al maak je de risico's zo klein mogelijk, uitbannen doe je nooit... Zeker kinderen zijn onvoorspelbaar...

Ik moet er niet aan denken, wat er allemaal kan gebeuren, en dat terwijl jij bewust dat risico wil nemen, ben ik blij dat ik, en met name mijn meisje van 8, gelukkig ver weg van rotterdam woon ;)

uhh je wordt bedankt emiel ???????

acfhter mijn huis is een veldje en ik was van plan om deze dingen als een verantwoordelijk persoon af te steken op de manier zoals dit hoort .
die dingen knallen pas na 10 seconden en ik ben niet van plan om er mee te gaan gooien of deze dingen in het bijzijn van mensen en zeker geen kinderen te gaan afsteken .
beetje jammer dat ik meteen in een hokje wordt geplaatst zo .
ik ben zelf als 14 jarige 8 maanden blind geweest aan mijn rechter oog door een imbeciel die vuurwerk naar mij toe heeft gegooid , ik weet beter als jou dat er risico`s aan vuurwerk zitten , maar het gaat pas fout als de mnsen die het afsteken er gek mee doen of er mee klooien .

graag wat meer respect als je de details niet kent aub .
ik ben geen youtube idoot die gaat kijken wat er allemaal op te blazen valt in de wijk of dat ik er 5 liter benzine ion een kan tegenaan ga tapen ofzo .

sorry hoor ??? ik zal mijn post verwijderen en ik had niet verwacht dat ik gelijk de kat zou krijgen hier ..

iig een fijne jaarwisseling jullie dan maar . :rolleyes:

Cobra's zijn gevaarlijke dingen, moet je echt mee uitkijken

Vrienden van mij hebben ze veel, ik hou er niet van. Een doodsklap dat zo'n klein ding geeft is echt niet normaal, zoals wilbert zegt, je voelt serieus een drukgolf op je.. je moet met zo'n ding echt niet kloten want dat is echt gevaarlijk:)

wie heeft het hier over " kloten met die dingen" ??? ik wil ze gewoon een stukje in de grond steken en dan met een aansteeklont de lont aansteken .

kloten met vuurwerk begin ik niet aan , ik heb een eigen kitbedrijf en ik vlieg heel graag dus ik zit niet te wachten op een stompje als hand hoor, denk je nou echt dat ik met die dingen zou gaan kloten :( kom op hoor ....
trouwens dat van een plastic dopje wat wilbert zegt wist ik nog niet eens , dus jullie hebben er blijkbaar meer ervaring mee als ik :shock:

cheers !

we waarschuwen je alleen maar omdat we ervaring met die dingen hebben.:p

even een idee wat er voor kracht achter een cobra6 zit.
wij hadden hem op een goaltje gezet (niet slim achteraf gezien) en net voor de klap viel hij om. een aantal mm dik allu trok een flinke barst in. niet geklemt ofzo nee, hij viel en lag er dus alleen maar op.

daarna die dingen nooit weer hier gezien, zet ze dus stabiel neer op een tegel ofzo.

liever een profblok, 10x mooier dan een paar cobra,s

ik kan overal aan komen als ik wil en normaal heb ik elk jaar rond de 400 euro aan siervuurwerk .
doordat de weerberichten slecht zijn voor oudejaarsnacht houdt ik mijn geld lekker op zak .
ik hehb alleen 6 van die cobra`s gekocht van een kennis omdat ze daar veel over spraken omdat ze zo hard zijn .
normaal heb ik ook wat grote vlinders en nitraten voor oud en nieuw dus ik weet wel hoe met dit soort spul omm te gaan , ik ga er niet mee rondgooien en of bij mensen of dieren in de buurt staan .beetje jammer ook dat het onderwerp kinderen hierbij betrokken wordt terwijl dit helemaal nergens mee te maken heeft .
wie heeft het nou over kinderen en gevaarlijk met vuurwerk omgaan ????
vind het erg jammer dat er zo kortzichtig wordt gedaan en dat ik meteen over 1 kam ga met diverse idioten die gevaarlijk lopen te stunten met vuurwerk , daar is vuurwerk niet voor gemaakt .

mvg eric.

wie heeft het hier over " kloten met die dingen" ??? ik wil ze gewoon een stukje in de grond steken en dan met een aansteeklont de lont aansteken .

kloten met vuurwerk begin ik niet aan , ik heb een eigen kitbedrijf en ik vlieg heel graag dus ik zit niet te wachten op een stompje als hand hoor, denk je nou echt dat ik met die dingen zou gaan kloten :( kom op hoor ....
trouwens dat van een plastic dopje wat wilbert zegt wist ik nog niet eens , dus jullie hebben er blijkbaar meer ervaring mee als ik :shock:

cheers !

Ik bedoelde het niet regelrecht naar jou, ultim@te, maar in het algemeen dat je niet met die dingen moet gaan kloten, haarlakbussen eraan binden enz.

Maar mijn excuses als dit verkeerd is opgevat, ik bedoelde het echt niet om hier een irritatie op te lopen. Ik neem aan dat je weet wat je doet!:)

groeten, Geert

ik houd zoieso niet van die cobra dingen, de klap is moordend hard :murder:
zag vandaag nog een paar jochies op straat met die dingen.....KLAP!!!!

heb zelf een voorkeur voor vuurpijlen, en heb er hier 22 liggen voor oudejaars avond.:cool:

ter ilustratie:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
kon het niet laten en heb voor een klein beetje in Nederland nog wat klein spul gehaald, meeste had ik nog liggen van afgelopen jaar:)

Op oudjaarsdag zit ik in de auto richting wintersport, dus hopelijk is er nog wat plek in de auto om wat mee te nemen:)

Ik bedoelde het niet regelrecht naar jou, ultim@te, maar in het algemeen dat je niet met die dingen moet gaan kloten, haarlakbussen eraan binden enz.

Maar mijn excuses als dit verkeerd is opgevat, ik bedoelde het echt niet om hier een irritatie op te lopen. Ik neem aan dat je weet wat je doet!:)

groeten, Geert

ohh nee hoor voel je ook n iet aangevallen .
het was gewoon even om in het algemeen even aan te geven dat ik niet met dit soort dingen ga lopen klooien.
als je er wat irritatie uit haalt dan is dat meer richting emiel bedoeld omdat hij ineens het verhaal over kinderen aanhaalde wat totaal niety ter sprake was .

ik houd zoieso niet van die cobra dingen, de klap is moordend hard :murder:
zag vandaag nog een paar jochies op straat met die dingen.....KLAP!!!!

heb zelf een voorkeur voor vuurpijlen, en heb er hier 22 liggen voor oudejaars avond.:cool:

hey iki houd ook van mooie pijlen alleen is het zo jammer dat we vaak veel mist hebben en rook ontwikkeling op oudejaars avond .
ik heb vaak me pijlen op 1 januari sàvonds afgestoken omdat je er op oudejaarsnacht niks meer van zag .
verder gaat mijn voorkeur ook eerder uit naar mooie cakes die kleine mortiertjes schieten en mooie waaiers geven in de lucht .

mooie cakes die kleine mortiertjes schieten

Die van mij schieten toch echt iets anders af hoor!:D

ps: Hoorde ik Emil niet zelf zeggen dat een cobra 6 wel ''kick'' is, en dat het jammer is dat dat illegaal is in Nederland??? Wel vreemd hoor om dan zo'n reactie te geven.

uhh je wordt bedankt emiel ???????

acfhter mijn huis is een veldje en ik was van plan om deze dingen als een verantwoordelijk persoon af te steken op de manier zoals dit hoort .
die dingen knallen pas na 10 seconden en ik ben niet van plan om er mee te gaan gooien of deze dingen in het bijzijn van mensen en zeker geen kinderen te gaan afsteken .
beetje jammer dat ik meteen in een hokje wordt geplaatst zo .
ik ben zelf als 14 jarige 8 maanden blind geweest aan mijn rechter oog door een imbeciel die vuurwerk naar mij toe heeft gegooid , ik weet beter als jou dat er risico`s aan vuurwerk zitten , maar het gaat pas fout als de mnsen die het afsteken er gek mee doen of er mee klooien .

graag wat meer respect als je de details niet kent aub .
ik ben geen youtube idoot die gaat kijken wat er allemaal op te blazen valt in de wijk of dat ik er 5 liter benzine ion een kan tegenaan ga tapen ofzo .

sorry hoor ??? ik zal mijn post verwijderen en ik had niet verwacht dat ik gelijk de kat zou krijgen hier ..

iig een fijne jaarwisseling jullie dan maar . :rolleyes:

Nou ja, mischien was ik hier "iets" te overtrokken, mijn excuses...
Maar wees eerlijk, ik kon aan deze posts ook niet zien dat je er anders mee omging, dat ik in eerste instantie dacht.. ;)

Post verwijderen is niet echt nodig, ook niet echt handig, want het is wel duidelijk waar het om gaat ;)

Vroeger ook altijd veel illegaal vuurwerk gehad, strijkers, nitraten, super nitraten, flashbangs, vlinders... Wel altijd zo veilig mogelijk mee omgegaan...
Gelukkig ook nooit tramelant mee gehad,of dingen veroorzaakt, anders dan een big boem... Ik moet toegeven, ze zijn wel gruwelijk hard, en sterk die cobra dingen. Had toen ook me tdie chinese vlinders al; zoiets, van, nou das wel de max... Als je verder gaat en het gaat mis, dan kost het je echt ledematen...

Momenteel nu dus niet meer illegaal vuurwerk, om 2 redenen, De eerste betreft het genoemde "keuteltje", van 8, hoewel het al een echte meid begint te worden..:shock:
De 2e reden is, als ik gepakt zal worden, dat grote gevolgen heeft voor mijn andere grote hobby, welke mijn vrouw en ik samen hebben, dus ja, dan is het over en uit met de illegale vuurwerk...

Edit:
Klopt ik vindt he took een kick zon knal, ben ik heel eerlijk in. Maar zon knal is leuk , daar waar het kan, moet er niet aan denken dat ze het hier in de straat doen! Die ik gehoord had was in de stad op een soort veld. "redelijk" veilig, en men schreeuwde ook nog heel hard,dat hij kwam, dus, ja, "redelijk veilig" Verder ben ik vaste bezoeker, en onderdeel van het carbid schieten overdag hier op het veld. Ik hou wel van een knal... MAAR!, wel waar het kan, en dat hoort niet in de woonwijk!, brievenbuis, etc etc

ja leuk hoor harde knal ??!!
in een steeg hebben ze dat gedaan,wel van 5 woningen de gevels gescheurd/ontzet,
zie de lol er niet van in

Back