VW Buggy-bouw UPDATE: Goedgekeurd!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Savage28 !!!, 23 jun 2005.

  1. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Nu ik zie dat er een full-scale-forum is, zal ik jullie dit niet ontnemen: Ik ben bezig om en Buggy te maken op basis van een kever, dus schaal 1:1 'model'bouw zeg maar 8) op www.vanwal.nl/savage/buggy houdt ik het project een beetje bij, dat album wordt regelmatig geupdate. Voor mensen die interesse hebben in het buggy-model: De buggy (de body) wordt gemaakt door 'Hotrod' te Doesburg, www.hotrod.nl, een kever/buggy garage waar je alle spullen om zo'n ding te bouwen vandaan kunt halen.

    [​IMG]

    Greetzz, Robbert
     
  2. dafoolio

    dafoolio Guest

    Ziet er erg leuk uit. Is het nou duur om ziets te maken?
     
  3. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Tja, wat is duur.... Voor een auto zonder deuren, kofferruimte, niet eens een motorklep, zonder airco, abs, en al dat soort dingen (ook geen verwarming), ja, dan is het duur... Ik zie het als hobby, en dan valt het wel mee. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met wat ik aan mn Savage uitgeef bijvoorbeeld, valt het nog wel mee...aangezien je hier echt in kunt rijden, en gewoon écht supergaaf is 8)

    Zie dat je uit Zutphen komt, Doesburg is daar niet zo ver vandaan. Ik zou zeggen, ga een keer langs in Doesburg, of kijk op hun website, hele leuke zaak daar. In zutphen zelf zit de Burton www.burtoncar.nl, ook zoiets (ander type auto, maar ook zelfbouw, en beetje het zelfde niveau)

    Greetzz, Robbert
     
  4. dafoolio

    dafoolio Guest

    Bij Burton ben ik wel eens geweest, dat zijn inderdaad ook leuke wagentjes. Die zie ik uiteraard wel eens rijden door de stad.

    Maar moet ik denken in bedragen van tienduizenden euro's? Of enkele duizenden?
     
  5. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Enkele duizenden. Hangt er beetje vanaf hoe gek je het maakt. Je kunt zo'n buggy voor zo'n 5000€ al een heel eind komen, maar dan moet je geluk hebben met je donorkever (goedkoop en heel goed), en verder nix aan accesiores kopen (zoals dikke banden achter, en dat moet er toch wel gewoon op...), en vee zelf doen. Maar je kunt er ook vrij makkelijk iets tegen de 10.000€ aan gooien, als je een motorrevisie laat doen met gelijk wat tuning, de mooiste velgen en banden die er maar zijn, LED-verlichting, noem maar op.....

    Greetzz, Robbert
     
  6. Bassie

    Bassie Guest

    Hou ons op de hoogte!
     
  7. 425cc

    425cc Guest

    enkel is een burton op basis van een 2cv :)

    oh en euh, knap werk trouwens, de buggy :wink:
     
  8. Flip

    Flip Guest

    een vriend van me en zijn vader bouwe samen een burton, hij mag schroefjes aandraaie zijn pa doet de rest :p
    word wel een vet ding
     
  9. dafoolio

    dafoolio Guest

    Ze zien er wel stoer uit. Al blijft het geluid uit een CV2 nog steeds niet echt iets waar mn hart sneller van gaat kloppen.
    Dat zal bij een buggy met een lekkere kevermotor mooier zijn, naar mijn mening (of zijn ze ook met porsche boxer te maken :eek: )
     
  10. 425cc

    425cc Guest

    het is 2cv, niet cv2 :lol: maar of het nu porsche, kever, 2cv of subaru is, boxermotors klinken altijd :wink:
     
  11. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Dat is het voordeel van zo'n buggy boven een 2cv-gebaseerde kitcar.. Zo'n auto blijft een eend... een buggy heeft (zeker na wat verlagen, en flink brede banden), een héle goeie wegligging (net een kart, echt rlxt). En daarbij is een kever toch echt veel meer 'auto' dan een eend (al die dierennamen... :roll: )

    Met een buggy is ook veel meer te doen wat betreft tuning, optisch en technisch. En de top: een Subaru Impreza blok (ook boxer, daarom past dat), er in leggen (heel wat ombouwen, onder andere vloeistofkoeling ipv lucht...) Zal mn pa eens lief aankijken strax, die heeft een Legacy...ligt zelfde blok in als een Impreza (maar dan zonder turbo en alles, dus maar 120 pk, maar dan trekt je buggy ook wel op z'n achterwielen weg...)

    Greetzz, Robbert
     
  12. 425cc

    425cc Guest

    ooit al eens met een 2cv gereden? echt een goede wegligging hoor :) en qua tuning moet ik je weer ongelijk geven :wink: in een 2cv kan je mits wat aanpassing makkelijk de 4 cylinder boxer van de citroën gs/gsa inlepelen (1015, 1200, 1300 cc met standaard ongeveer 60 pk)...die kan je dan weer makkelijk opvoeren naar een 100 pk, zonder turbo...aangezien een 2cv 700 kg weegt kan 100 pk best wel tellen hoor. m'n broer kent iemand die dit gedaan heeft, ook opgevoerd naar 100 pk en hij trekt in minder dan 7 seconden naar 100 :wink:...idd, in een 2cv ja :lol:
     
  13. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Alles kan, Ik heb ook wel eens iemand gezien die een V8 in een eend had gebouwd, maarja, dan blijft er weinig eend meer over.... Vind een buggy er toch wat gaver uitzien dan een eend...

    Greetzz, Robbert
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik zie toch liever een mooie eend, of beter een eend bestel (zeldzaam) dan zon halve opengeslepen badkuip. :D
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Gelukkig maar Gerard anders zou iedereen in de zelfde auto Eend rijden ;) zou er niet aan moeten denk, zo vind gelukkig iedereen wat anders mooi.
     
  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als iedereen een eend reed of een buggy of om het even wat dan ook is idd de lol zoek.
     
  17. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Gerard,

    Ik heb ook liever een eend hoor!

    En vooral zo'n kitcar eend als Burton of Lomax :p

    (Maar ik heb geen garage om het beestje te parkeren EN nog niet voldoende Euris om het te betalen :cry: )

    Wim
     
  18. 425cc

    425cc Guest

    neee, geen kitcar :D ...zoals al eerder gezegd een leuke azu of ak of te wel een dyane 8) of alletwee :lol:
     
  19. 425cc

    425cc Guest

    da klopt, heb ik al eens in het echt mogen bewonderen, echt geschift :lol: ...steekt een voor een groot deel zelfgemaakt chassis onder en de v8 is een oldsmobile 5,7 liter met 250 pk :lol: :lol: 8)
     
  20. easy2

    easy2 Guest

    mooi project! zoiets was laatst ook op discovery, maar dat heb je ongetwijfeld al wel gezien :wink:
    de wat oudere porche blokken (luchtgekoelde) kun je toch zo (plug en play :wink: ) in de kever lepelen? zonder of heb ik dat nu helemaal verkeerd?
     

Deel Deze Pagina