VW golf 3 wielkastroest

Misschien hier niet op zijn plaats, maar ik probeer maar even.
Ik heb aan mijn geliefde en goed behandelde Golf 3 een beetje roest aan een wielkast achteraan.
Wellicht steenslag die ik pas te laat opgemerkt heb.
Van buitenaf al goed afgeslepen en behandeld. Maar toch zie ik het er lanzaamaan terug doorkomen. Iemand ervaring met tunen of zo van golf 3's?
Ik wil weten hoe ik er goed bij kom om ook van binnen alle roest te kunnen verwijderen.
Ik heb geen hele werkplaats, dus liefst gewoon wiel eraf en dan het spatbord eruit of zo? Die plaat van de carrosserie zit wss vast op het chassis? Deze verwijderen ware ideaal (zonder de hele auto te moeten afbreken).
Het roest zit typisch op de rand van de wielkast.

Goed schuren met een niet al te grove korrel.Doorgaan totdat je geen roest meer ziet.Afnemen met wasbenzine en dan met een spuitbus Zinkspray erover heen.
24 uur laten drogen en dan in de kleur van de auto spuiten.
gr Marcel.

tot zo ver ben ik ook, maar het gaat mij om de roest waar ik wellicht niet aan kan van buitenaf. Ik zie er geen meer, maar aangezien het er telkens lichtjes door blijft komen vres ik dat er nog wel wat achter zit. Vandaar dat ik dus zoek om er aan te geraken.
Maar bedankt. Ik had gewoon antiroest gebruikt ipv zinkspray. Vind je dat gewoon in de doe het zelf?

Kijk eens naar spul genaamd Fertan. na het schuren er op kwasten, dit zet roest om in,.. nouja, iets anders. na de behandeling weer schuren, en spuiten.

Maar, als ik vragen mag, waar in de wielkas is het? (Heb zelf een 1992 Golf 3 VR6 :) )

heb zelf last van 4 roestplekjes midden (op de onderste helft) van de deuren. heb dit met vertan behandeld, en is iig niet verder gaan roesten.

Van hammerit heb je ook een rust convertor, met een kwastje aanbrengen. Ook gewoon in de doehetzelf zaak te vinden.

ik heb er ook zwarte hammerite over gedaan, na uitslijpen tot alle roest weg is.
Maar het is de plaats die probleem is: aan het carrosseriedeel van de wielkast achteraan (rechts). De buitenkant is top behandeld, maar ik vrees dat er vanbinnen ook wat aan de hand is, dus binnenkant van dat zijpaneel zeg maar. Op de rand (als ik vanaf het wiel naar boven kijk) zie ik na bepaalde tijd telkens terug wat bruinigs ontstaan. Heb he al paar keer opnieuw behandeld, maar kan dat niet blijven doen; Ik wil er dus aan kunnen van binnen in. Ideeën daarvoor? Zonder heel de auto te slopen want is ook nog dagelijks vervoer.
$Elders heb ik nog geen roest denk ik Klamath. Elke kras die door de lak gaat, behandel ik snel voordat er wat gebeurt.

Back