VXL Tamiya grasshopper 1984 original

Hallo,
Ik ben een paar dagen geleden min of meer in het bezit gekomen van een prachtige tamiya grasshopper 1984 :mrgreen:
Een vriend van me had hem op zolder liggen en nu zijn we hem aan het oppoetsen en tunen,de standaard elektronica hebben we eruitgedaan omdat de ontvanger nietmeer werkte :(
En alle servo's hebben tegenwoordig een ander type stekkertje..;
Dus zijn we maar aan het solderen geslagen,en nu rijd hij op een traxxas velineon setje, en dat gaat best hard in zo een grasshoppertje :o
genoeg gepraat, hier de originele doos uit 1984, helemaal afgeschenen en vuil
img0817t.jpg

Zo zag het er origineel uit met de mechanische speedcontroller:
img0818j.jpg

De originele lader, accu's en 380 motor
img0821j.jpg

de oude vuile achteras met velineon motor:
img0822p.jpg

Het totaalbeeld van de auto:
img0823zd.jpg

Binnenkort gaan we noormaalgezien een nieuwe servo kopen en alles voorzien van kogellagers en alles kuisen, uiteindelijk willen we speedruns gaan doen en kijken hoeveel je uit deze auto kunt krijgen en we gaan op het circuit testen hoe hij de andere auto's bijhoud :mrgreen:
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, misschien vinden jullie het wel zonde om zo om te gaan met een echte klassieker,dus wou ik toch nog even toestemming vragen aan jullie, De echte modelbouwers ;)

Je gaat dit mooie vintage exemplaar echt afbreken met die traxxas motorcombo! Deze modellen dit brushlessgeweld helemaal niet aan!
Knp hem mooi op en steek er een rustige brushed in.

grtzzzz

Nieuw kapje erop, nieuw 380 brushed motortje en een ESC.

Dan heb je er nog jaren plezier van.

(voor 65 euro heb je overigens een nieuwe The Hornet op ebay)

Ok, bedankt voor je mening :mrgreen:
Ofdat deze wagen een velineon aankan had ik me ook al afgevraagd,maar op 50 % lijk het wel goed te gaan.
Maar dan ga ik idd gewoon een rustigere brushed nemen, m'n velineon is niet gemaakt voor die trainingsmodus :p
De nieuwe body die helaas wel nodig is gaan we volgens de originele kap helemaal namaken met de stickers op dezelfde plaats. (ik had liever een echte vintage kap gehad)
Nieuwe banden en velgen zijn ook nodig, de standaard rubberen banden zijn zo hard geworden dat toen ik er eens in kneep om te zien of ze nog goed waren ze gewoon scheurden.

Leuk ding man!
Dit was in die tijd mijn eerste auto. Net uit en helemaal geweldig.
Heb hem geloof ik nog ergens op zolder liggen, maar daar is niet veel meer van over. Mocht je ooit onderdelen nodig hebben, dan geef je maar een gil.

Ik heb mijn Lunchbox (zelfde achteras/gearbox) op 12t brushles/3s lipo laten lopen.....Niets aan de hand! Alles nog netjes en heel...Wel veren en banden aanpassen...anders stijgt de Grasshopper op:mrgreen: Moet toch eens op zolder kijken..volgens mij heb ik nog zo'n Grasshoppertje...

Tja...en een originele vintage in ere houden?? Da's ieder z'n eigen keus, lijkt me;)

Laatst bewerkt:
Nu doen jullie me toch twjfelen :rolleyes:
Als de originele gearbox sterk genoeg is zou ik hem wel helemaal willen opknappen,helemaal zoals vroeger en dan onder de kap een reusachtige motor.
Ongeveer een wolf in schaapskleren, zijn dan de brushless fans en de vintage fans tevreden? :mrgreen:

Verkoop dit ding aan een verzamelaar en koop je daarmee een competitiebuggy die dat geweld wel aan kan

Maar dan moet ik eerst nog wel eens met die vriend praten, hij wou er natuurlijk wel nog mee rijden eenmaal de grasshopper af was.
Natuurlijk blijft dit chassis wel zo z'n charmes hebben :p
Ik denk dat we hem wel zullen houden en er gewoon nog een tamiya DF03 bijkopen voor die vriend. (txcinthehouse op dit forum)
De prijzen van een originele grasshopper als deze liggen zo rond de 70 euro,dan houden we hem denk ik liever bij.
Maar toch bedankt voor de tip :mrgreen:

Dankuwel voor het aanbod :mrgreen:
Ik heb zelf deze set ook al geprobeerd maar helaas past de titan 12T motor niet.
Maar als ik interesse heb zal ik het je zeker laten weten! :D

hahahaha jep dat is onze grasshopper he als ik geld heb koop ik zeker een buggy maar ik weet niet welke dus als iemand een goede auto heeft die niet te duur is (maximum 300) mag altijd een berichtje sturen

voor 300 euro hebt ge ook ne schone nieuwe :D
(leuk nekeer onder belge van mijne leeftijd te prate!!)

hahahaha jep dat is onze grasshopper he als ik geld heb koop ik zeker een buggy maar ik weet niet welke dus als iemand een goede auto heeft die niet te duur is (maximum 300) mag altijd een berichtje sturen

Traxxas Bandit iets voor je?

Een Grasshopperaar erbij, leuk. Gewoon raggen met het ding zoals het bedoelt is. Wel netjes houden uiteraard. Verder zal het plastic misschien niet meer overal even sterk zijn. Maar breekt er wat, dan kan je de nieuwe onderdelen zo bestellen en weer door knallen. Zelfde geld voor de tandwielen in de versnellingsbak, als je die op aan het eten blijkt te zijn met de brushless.

Wat betreft het kopen van een nieuwere buggy, dat is nog niet een Grasshopper, want die is zo bijzonder nog wel ja! Lekker simpel, stuiter stuiter.

Have fun met het projectje in ieder geval, kijk ook eens op tamiyaclub.com --> Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Home Page dat zijn allemaal gasten met o.a. Grasshoppers, kan je misschien nog wat ideetjes op doen.

Bedankt voor de tip!
Kleine update:
Rechtstaande stuurservo zodat de stuuruitslag aan beide kanten gelijk is.
Hij zit vastgeklemd met piepschuim omdat dit heel licht is en makkelijk te bewerken, langs onderen zitten er uiteraard schroeven in.
de foto's:
img0826h.jpg

img0825m.jpg

Laatst bewerkt:
wat zonde dat je zo'n vintage ding helemaal gaat veranderen.. Er zijn er al niet zo veel meer van ... En dan ga je hem slopen...

Leuk ding man!
Dit was in die tijd mijn eerste auto. Net uit en helemaal geweldig.
Heb hem geloof ik nog ergens op zolder liggen, maar daar is niet veel meer van over. Mocht je ooit onderdelen nodig hebben, dan geef je maar een gil.

ligt zeker niet meer op zolder? ;-)
Schilhol si voor mij iig wel dichtbij, de vliegtuigen komen altijd laag over...

Back