Waar 1:5 Bike banden halen? En overige tuning?

daar zat ik ook mee... ik heb voor en achter weich genomen. Kan altijd nog een ander setje erbij halen :)
 
voor en achter weich werkt prima.
ik heb meerdere setjes verschillende velgen/ banden maar merk niet veel verschil tussen weich en sehr weich.
Misschien op wedstrijd niveau wel maar daar ben ik nog niet aan toe..
 
Ik heb inmiddels een tweedahands Thunder Tiger Ducatti gevonden.

Ga hem woensdag halen.

Ik ga er gelijk ook een demper er op zetten
en een stuurstang met veertjes.
a1422053-91-T258R01.jpg

of zijn er betere optie's ?

De hoek van de voorvork kan je instellen,
wie heeft daar ervaring mee ?

a1433598-21-200700813%20424.jpg
 
Die stuurstang met demper is een goede optie.

De voorvork hoek kan inderdaad versteld worden, hoe steiler je de vork zet des te scherper gaat hij sturen, je verliest dan echter wel een hoop rechtuit stabiliteit en je zal veel last van "headshake"krijgen, veel trillen en zwaaien van het voorwiel. Hier heeft een thunder tiger toch al behoorlijk veel last van op hoge snelheid, dit wil je niet, mijn ervaring is dan ook de hoek zo groot mogelijk te houden, dat werkt voor mij het beste. Er zit tevens een veer in het balhoofd die ervoor zorgt dat de vork weer in de bepaalde positie teugveert na een crash of iets dergelijks, zorg dat je de bouten niet te vast draait, zodat deze veer zijn werk blijft doen, anders heb je zo je vork poten krom. Die van de electro uitvoering zijn niet bepaald sterk te noemen.
Je kan ook d.m.v de achterbrug bevestiging ( het punt waar die bevestigd is aan het frame)te verstellen de motor iets voorover laten staan om het stuurgedrag te beinvloeden. Tevens komt dan je accu iets hoger van het asfalt te hangen waardoor je wat platter door de bocht kan, in de standaard positie sleept anders je accu over de grond.
 
kattekamp zei:
Die stuurstang met demper is een goede optie.

Tevens komt dan je accu iets hoger van het asfalt te hangen waardoor je wat platter door de bocht kan, in de standaard positie sleept anders je accu over de grond.

Toptips !
 
Ik heb inmiddels de eerste rondjes gereden,
demper op het stuur en de pennen veertjes besturing
doen het boven verwachting.

Dus ook maar op het circuit geprobeerd ( Mach Heemstede )

Ik kwam zowaar het hele circuit rond alleen met een tempo
waar je grijs van word.

Ben dus wat gaan rekenen aan de tandwielverhoudingen
en de vertraging van de motorfiets.

Ketting : 9 : 26 ( ratio 2,8888 )

Pineon spurgear : 14 : 69 ( ratio 4,92 )

dat geeft een totaale ratio van 14,213

met een wielomtrek van 39 cm geeft dat 2,74 cm per omwenteling van de motor.
dat is bij mijn auto ( zelfde accu zelfde motor ) 4,42 cm per omwenteling.

ik vond nog een pineon 18 tands die er ook op past ,
dan is de totale ratio van 11,073 en 3,5 cm per omwenteling van de motor.
Dat komt al flink meer in de richting.

Op de site van onze duitse vriend heb ik nog een andere spurgear adapter besteld
de adapter die er in zit werkt net niet goed met normale spurs
het gat is te ruim en veel spurs werken niet met 3 schroefjes.

Ik heb MP10 Spur gear adapter besteld die met twee schroefjes werkt
en waar ook Xenon en HPI spurs op passen.
mp-10.jpg


Ook heb ik ontdekt dat een kleine spur niet kan dan komt de achterkant van de motor tegen de ketting.
dus ook deze besteld:
rws48100.jpg


Verder ga ik een extra gaatje in het frame maken om de achtervork nog iets hoger te krijgen,
dan beschadigen de accus niet in de bochten.

Mijn doel is om toch minstens 50 km/h te gaan met deze motorfiets
op het circuit van Mach.
 
SS850060.jpg


Stuurinrichting met veertjes uit twee pennen

SS850061.jpg


Extra gaatjes geboord om de demper in hoogte te kunen verstellen

SS850062.jpg


Demper op stuurbeweging

SS850063.jpg


SS850064.jpg


Het sturen gaat elke dag beter,
de hogere achtervork gaat ook beter .

Hopelijk woensdagavond naar Mach heemstede.
 
Jij maakt vorderingen!! Goed bezig hoor, leuk of niet, rijden met zo 'n bike?
Na enige oefening ook helemaal niet zo moeilijk als het lijkt.
Nu nog een leuke brushless set erin, dan ga je gegarandeerd harder dan 50 en wheelies bij het uitkomen van de bocht..

Ik zie trouwens dat je crashbars aan de lange kant zijn, als je deze wat korter maakt of iets omhoog buigt kan je de langzamere bochten iets korter afdraaien.
Een andere veel toegepaste optie is om de crashbars verder naar achter in het frame te plaatsen, gebruik dan je achterste bevestigingspunt als voorste en bepaal op deze manier de plek waar je aan iedere kant een extra gaatje moet boren voor je achterste bevestigings punt. Zorg er wel voor dat je de crashbars niet te kort maakt, anders moet je steeds naar je motor toelopen om hem weer rechtop te zetten als je tot stilstand bent gekomen of na een val.
Tevens kun je door iets te remmen voor/tijdens het sturen ook wat korter draaien.
 
Het gaat al redelijk,

op Mach kom ik echt het hele circuit rond.
nu nog wat tempo er in.

Korte bochten is nog wel erg lastig,
minder snelheid en stoppe met sturen in de bocht
erg wennen.

Leuk ? heel erg leuk !
 
Wie heeft er nog tips voor een kleinere draaicirkel ?

voorvork schuiner of rechterop ?

helpt het gewicht van de driver nog ?
 
SS850076.jpg


SS850074.jpg


Nieuwe banden, en gelijk maar goed gelijmd met Loctite 480 Secundenkleber.

Is wel apart spul, eigenlijk minutenkleber,
maar zit wel goed vast.

De slangklem is om de band een paar minuten goed aan te drukken.

Ik heb het vermoeden dat die banden op een iets grotere velg horen,
maar eenmaal goed verlijmd is het geen probleem.

Woensdag weer testen op Mach
ook een nieuw spurgear ( 48 DP 100 tands )
met een pineon van 33 ( grootste die er op past met deze motormount.

Die motormount heb ik ook flink onder handen genomen,
achterkant er gewoon af gezaagd ( drukte de motor scheef bij monteren.
En tussen de pootjes wat meer ruimte gemaakt voor het pineon.
 
Omdat ik nog steeds niet tevreden ben over de bochte snelheid van mijn Ducatti,
heb ik het plan opgevat om het sturen te "helpen" met gewichtsverplaatsing.

Ik ga de accu beweegbaar ophangen en dan sturen met het verplaatsen van het gewicht.
Als het nodig mocht zijn gebruik ik ook nog de veertes constructie op het stuur.

Om te beginnen heb ik de hele motor gesloopt ( Uit elkaar gehaalt )
en heb twee nieuwe chassis delen gemaakt.

Omdat het spurgear nogal verborgen was en de motor een beelte "lullig"vast zit
heb ik nu de motor direct op de chassis plaat gemonteerd en steken de spur en de pineon nu buiten het chassis.
Zo kun je het gemakkelijker verwisselen en is de hele constructie eenvoudiger.

Binnenkort ga ik de bewegende accu ophanging maken,
en dan natuurlijk testen op het Mach circuit.
 
He oscar, ook aan de rc bike's.

Ben zelf ook op zoek naar een rc ducati.

En, goede ervaringen er mee, of loop je tegen vanalles
en nog wat aan?

Ik hoor het wel.
 
De thunder tiger onderdelen zijn zeer degelijk,
onderderdelen zijn online goed verkrijgbaar.

Dat wil niet zeggen dat ik er niks aan verander ,
maar dat is mijn afwijking.

Het besturen is goed te doen,
maar op een echt circuit is het echt heel lastig.

Ik ben nog aan het uitpuzzelen om op een circuit beter te kunnen rijden.
 
Hmmm ja, FS-501 heb ik ook nog staan, nog steeds niks mee gedaan :shock:

Misschien dat ik die vrijdag meeneem naar de MACH als ik mijn brandstof auto en bigscale auto uit ga laten, moet maar ff kijken of ik nog tijd heb om met de motor aan de slag te kunnen deze week .....
 
Ik heb een ducati thunder tiger op de kop getikt, electro.

Wat ik mij afvroeg, is er in nederland ook een winkel cq webshop
die deze rc bike's en onderdelen verkoopt?
 
Back
Top