Waar een Mega 16/15/3 kopen? Heb hem nodig voor het weekend.

Tadango

Forum veteraan
Eerste pylon ervaring zijn niet z goed :( Meteen een Mega 16/15/3 gesloopt. Nu wil ik dit weekend verder testen dus heb ik een nieuwe nodig. Welke winkels in NL verkopen die? Ik wil voor het weekend een nieuwe ;)

Heb wel een 2 liggen die kan je lenen, als je hem behandelt alsof het je eigen was... eeuh 8O ... liever toch maar alsof het die van een ander is. :wink:

(Niet bang zijn, mijn risico als die het begeeft). Ge:interesseerd, stuur maar pb'tje, ik woon in de buurt.

Gr. A.

ja :( ik vloog 1/2 gas, of iets minder misschien zelfs en opeens liep die gek. Volgas was 26A dus ook niet echt overbelast zou je zeggen. Toch was hij erg warm en is duidelijk te zien dat 1 pool verbrand is. De rest is perfect. 1 wikkeling is gewoon zwart en alles daar gesmolten.

Ik vloog alleen met een andere regelaar. Die gaat er dus ook uit ;) Ik vloog al volgas continu op 3s lipo met die prop dus dat kan het niet zijn. Timing op de regelaar stond goed.... Toch komt de regelaar erin die er eerst in zat ;)

Aaalie zei:
Heb wel een 2 liggen die kan je lenen, als je hem behandelt alsof het je eigen was... eeuh 8O ... liever toch maar alsof het die van een ander is. :wink:

(Niet bang zijn, mijn risico als die het begeeft). Ge:interesseerd, stuur maar pb'tje, ik woon in de buurt.

Gr. A.

Is erg aardig maar ik blaas liever niet nog 1 op ;) Ik zoek ook naar een andere motor nu... Er kunnen meerder oorzaken zijn : Motor foutje, maar dan had het eerder fout moeten gaan. Regelaar timing verkeerd, maar hoe moet het dan wel?? Stond op mega stand...(mode 3). Toch overbelast of te weinig koeling.. Dan is die van jouw ook zo stuk ;)

Heb hem altijd gevlogen op 6 cellen 4/5 sub c, i.c.m. een advance 40 van jeti. Geen toeren gemeten, maar het setje ging rapper dan een 16-15-3 op 8 cellen 2/3 (ook nog gepushte versie van hopf) in hetzelfde model. Er werd akku naar akku in leeggevlogen... motor werd max 65 graden (naar schatting) hartje zomer. Het setje doet nu dienst in t-rex, echter vanaf uurtje terug helaas niet meer :(

Succes iig.

Gr.A.

(ps. wordt het moeilijk, dan breng ik alsnog de motor ff langs, eventueel met akku's en regelaar)

maar een 2 turns op 6 cellen is hetzelfde als een 3 turns op 9 cellen, dus 1 cel meer ;) 9 cellen == 3s dus moet goed zijn...

Nee, ik kreeg een nieuwe 16/20/2 ook niet goed werkend op die regelaar. Andere regelaar en hij loopt perfect. Lag dus aan de timing dat hij stuk ging. Weer wat geleerd....

Back